- Hirdetés -

A legjobbak között a Codecool

|

- Hirdetés -

Fontos mérföldkő és nagy megtiszteltetés, ha egy oktatásban tevékenykedő vállalkozásra felfigyel a HolonIQ. A HolonIQ nagyvállalatokkal, állami intézményekkel, kormányokkal működik együtt világszerte. Elsősorban az oktatásban működő innovációkra fókuszál, és rendszeresen számol be az egyes részterületek legnagyobb hatású vállalkozásairól.

Ezúttal a HolonIQ Europe az oktatástechnológiai szektor 100 legígéretesebb cégét listázta, közöttük a Codecoolt. Az EdTech 100-as listájára egy másik magyar résztvevő, az interaktív mesekönyveket fejlesztő Bookr Kids került fel a több mint ötezer európai edtech startup közül.

A kiválasztás során vizsgálták a piac minőségét és relatív aktivitását, a szolgáltatás minőségét és egyediségét, a vállalat szakértelmét és sokszínűségét, valamint a startup pénzügyi helyzetét. Ezeken felül döntő szerepet játszott a növekedés mértéke és a vállalat alapítása óta elért eredményei is.

A 2015-ben Miskolcról indult programozóiskola eddig 12,5 millió euró befektetést kapott, és már négy országban tudta kiépíteni a jelenlétét. Ezzel a régió digitális transzformációjára is jelentős hatással van. Miközben a hagyományos képzésből kikerülő informatikai szakemberek száma nem elegendő a térségben, a fókuszáltan szoftverfejlesztésre képzett fiatalokkal részben kielégíthetők az iparági munkaerőigények. Ráadásul a Codecool mindenhol ugyanazt a minőségbiztosítási megközelítést alkalmazza, így az oktatás színvonalát egyenletesen magasan tudja tartani. Történik ez úgy, hogy egyébként folyamatosan fejlesztik a képzési programokat és igazodnak az iparági igényekhez az új programnyelvek integrálásával, új fejlesztői skillekkel, és a naprakész, gyakorlatorientált megközelítésükkel.

A HolonIQ kiválasztási kritériumai éppen ezekre a tulajdonságokra fókuszálnak a beválogatott vállalkozásokban: legyen szignifikáns szereplő a képviselt piacon, legyen újszerű és innovatív a megközelítése, a cégben résztvevők pedig legyenek szakmailag képzettek és mind diszciplinárisan, mind szociálisan változatos hátterűek. És nem utolsósorban pénzügyileg is megalapozott, valódi növekedést felmutató pálya legyen a vállalkozás hátterében és a jövőképében is. Ezen szempontok alapján a Codecool már régóta fent volt a HolonIQ radarján, hiszen a 2020-as, összesen 1250 oktatástechnológiai céget összegző iparági körképben már említették a magyar programozóiskolát. Azonban a mostani szűkített listás szereplés azt mutatja, hogy a Codecool stabilan megvetette a lábát a hibrid modellben dolgozó, speciálisan valamilyen tudományos vagy technológiai szakterületre képzést adó vállalkozások között.

Nem először szerepel figyelemreméltó cégeket lajstromozó összeállításban a magyar programozóiskola. 2020 végén a The Next Web által készített Tech5 listára került fel a Codecool. Ebben 20 országból a legalább 5 éve működő – így aztán már nem is annyira startup, hanem inkább – scale-upokat gyűjtik össze, ebben lett a legígéretesebbek shortlistjén magyar befutó a Codecool.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újra magyar kézben a Prohuman

Végérvényesen lezárult az a tranzakció, melynek során a Prohuman HR szolgáltató magyar alapítói visszavásárolták a lengyel Gi Group Poland S.A. (korábban Work Service) birtokában lévő tulajdonrészt.Az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai HR piaci tranzakciója...

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár...

Rekordárbevétel az Euronicsnél

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó,...

A vállalatokat is elérte az infláció

Bár a nagyvállalatok jellemzően már beépítették áraikba a pénzromlás hatását, a cégek több mint felének okoz nehézséget a magas infláció. A K&H nagyvállalati növekedési index szerint a szektorok közül magasan a mezőgazdasági cégeknek jelenti...

Több mint 250 film az idei Berlinalén

Több mint 250 filmet mutatnak be februárban a 72. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon (Berlinale), amelyet egy év kihagyás után ismét a hagyományos formátumban rendeznek meg. A legjobb filmnek járó Arany Medvéért és a főbb alkotói kategóriákban...

Hazai BMW-vezér: a jövő elektromos lesz

Az első negyedévben megkezdődik az építkezés a BMW Group debreceni gyárában – jelezték a cég hazai képviselői az mmonline.hu érdeklődésére a társaság mai sajtótájékoztatóján. A múlt évben világszinten több mint 100 ezer elektromos autót...

Átalakítja a játékpiaci erőviszonyokat a gigaüzlet

Az Activision Blizzard megvásárlásával a Microsoft egyetlen lépéssel alaposan átrajzolja az erőviszonyokat a videójáték piacon. A közel 70 milliárd dolláros ügylet híre nem jött jól a nagy rivális Sony-nak, a cég részvényeinek értéke 13...

Döntött a bíróság, maradhatnak a reklámblokkolók

Újabb fontos csatát nyert meg az eyeo a HTML-kód és a szerzői jogok kapcsán, a hamburgi bíróság döntése alapján továbbra is jogszerű az olyan böngészőfunkciók használata, mint a reklámblokkolók, vagy a nyomon követés elleni...

Keresik a Jövő vezetőit

Első alkalommal ítélik oda a digitális HR megoldásokat kínáló CX-Ray által alapított Jövő vezetője díjat, mellyel azoknak a hazai közép-, és felsővezetők munkáját kívánják elismerni, akik kimagasló szakmai helytállásuk mellett emberi oldalukat is fejlesztik...

Így állunk az újévi fogadalmakkal

A magyarok 16 százaléka tett valamilyen fogadalmat újévkor, ám ezek nem kevesebb mint 41 százalékát már január első hete után rögtön megszegték – derült ki a MediaMarkt megbízásából készült friss reprezentatív kutatásból. A legtöbben...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Újra magyar kézben a Prohuman

Végérvényesen lezárult az a tranzakció, melynek során a Prohuman HR szolgáltató magyar alapítói visszavásárolták a lengyel Gi Group Poland S.A. (korábban Work Service) birtokában lévő tulajdonrészt.Az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai HR piaci tranzakciója...

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár...

Rekordárbevétel az Euronicsnél

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó,...

A vállalatokat is elérte az infláció

Bár a nagyvállalatok jellemzően már beépítették áraikba a pénzromlás hatását, a cégek több mint felének okoz nehézséget a magas infláció. A K&H nagyvállalati növekedési index szerint a szektorok közül magasan a mezőgazdasági cégeknek jelenti...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

DATA