- Hirdetés -

A Lidl is kiáll a nőkért

|

A Lidl Magyarország aláírta az ENSZ nők szerepének erősítését célzó irányelvét (Women’s Empowerment Principles – WEPs), ezáltal csatlakozott a nők előmozdítása érdekében életre hívott globális kezdeményezéshez.

Ezzel a lépéssel a vállalat folytatja az egyenjogúság előmozdítását mind a vállalaton belül, mind értékláncát tekintve. Az áruházlánc hisz abban, hogy az esélyegyenlőség és a sokszínűség a hosszútávú siker alapvető elemei. Ez alapján a vállalat törekvése, hogy aktívan hozzájáruljon a nők munkahelyi előmozdításához, melyet vállalati alapelveiben és magatartási kódexében is rögzített.

ENSZ nők szerepének erősítését célzó irányelvek

A WEPs (Women’s Empowerment Principles) az ENSZ Nők és az ENSZ Globális Megállapodás 2010-ben létrehozott egyesített kezdeményezése. Ez az első olyan világméretű kezdeményezés, amelynek célja a nők vállalatokon belüli szerepének előmozdítása és erősítése.

A következő hét alapelv célja, hogy iránymutatást nyújtson a szervezeteknek a nemek közötti egyenlőség előmozdításában:

Nemi esélyegyenlőség kialakítása a vállalati kultúrában.

Egyenlő bánásmód nőkkel és férfiakkal szemben a munkahelyen – emberi jogok és előítéletmentesség támogatása.

Egészség, biztonság és jóllét biztosítása minden munkavállaló számára.

A nők oktatásának, képzésének és szakmai fejlődésének támogatása.

A nők vállalkozószellemének előmozdítása, a nők részvételének erősítése a közbeszerzéseken, a nők méltóságának tiszteletben tartása minden marketing tevékenység során.

Az esélyegyenlőség előmozdítása közösségi kezdeményezések és lobbizás révén.

A nemi esélyegyenlőség terén elért eredmények mérése és közzététele.

A gazdasági gyakorlaton alapuló önkéntes alapelvek célja, hogy támogassa a vállalatokat a meglévő, a nők támogatásához szükséges szabályozások és programok létrehozásában vagy bevezetésében.

Esélyegyenlőség mindenkinek – a Lidl már jó úton van

A Lidl az alapvető iránymutatások nagyrészét már megvalósítja gyakorlatában, fenntarthatósági stratégiájának keretében prioritásként kezeli és továbbfejleszti azokat. A Lidl minden alkalmazott számára azonos karrierlehetőségeket kínál. Az egységes fizetési struktúrák olyan objektív kritériumokon alapulnak, mint a szakmai tapasztalat, a képesítés, illetve készségek és képességek. Ezen felül az áruházlánc minden alkalmazott számára egyenlő hozzáférést biztosít a képzési és fejlesztési lehetőségekhez.

Jelenleg az áruházlánc munkavállalóinak 66%-a nő, a managementen belül ez az arány 44%. A magasabb szinttű vezetés női aránya 17%. A Lidl Magyarország célja, hogy a női vezetők arányát a szervezeten belül évről-évre növelje, amit évente a talent management folyamat keretén belül nyomon is követ és a belső fejlesztési folyamatoknál is figyelembe vesz.

Ez a törekvés a munka és a magánélet közötti pozitív egyensúly megteremtésének különös kihívását is jelenti mind a nők, mind a férfiak számára. A Lidl proaktív lépéseket tesz annak érdekében, hogy minden munkavállalót tájékoztasson a várandóssággal, szülési és szülői szabadsággal kapcsolatos szervezeti megoldásokról, ezenfelül a gyermek mellől visszatérő munkatársak integrációját is segíti. A szülő visszatérését megelőző második hónapban már megkezdődik a felkészülés a munkavállalók fogadására. Továbbá a vállalat rugalmas/atipikus foglalkoztatási lehetőségeket is biztosít, illetve minden munkakörben részmunkaidős foglalkoztatást kínál, bizonyos munkavállalói csoportok számára mobil munkavégzést is lehetővé tesz.

A munkavállalóbarát és tisztességes munkakörnyezet biztosítása érdekében a vállalat ún. Bizalmi személyeket jelölt ki, független és pártatlan kapcsolattartó személyeket, akikhez a munkavállalók mind általános, mind a nemek közötti egyenlőséggel kapcsolatos panaszokkal fordulhatnak. A bizalmi szermélyek azok, akik fokozott figyelemmel kísérik a visszatérő édesanyák beilleszkedését is.

Ezen belső intézkedések mellett a Lidl esélyegyenlőséget vár el a partnereit illetően is az ellátási láncát tekintve. A Lidl Magyarország 2020. május 14-én publikálta vállalati weboldalán az áruk beszerzésénél alkalmazott társadalmi, környezeti és üzleti átvilágítási folyamatokról szóló állásfoglalását. A Lidl egyértelműen kijelenti, hogy a nemek közötti egyenlőség és az esélyegyenlőség alapvető fontosságú elemei annak, hogy teljesítsék a vállalati átvilágítási kötelezettségeit a globális ellátási láncokban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...