- Hirdetés -

A lineáris tévézés virágzik

|

- Hirdetés -

Prémium minőségű tartalmakra folyamatosan nagyobb összegeket fordítunk – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Karin Heijink. A Viasat World médiavállalat tartalmakért és termékekért felelős alelnökét a jövő tévézési szokásairól is faggattuk.

– A Viasat World október 1-jétől értékesít hirdetési helyeket a Viasat History csatornán. Milyen eredményekre számítotok? A magyar reklámpiac elég kicsi, sok versenytárssal. Van elég hely ennyi játékos számára?

– Egy igen tapasztalt hirdetési kereskedőházzal, az Atmediával működünk együtt a Digital Media and Communications Zrt. révén, akiknek a segítségével profi n vezethetjük be a reklámokat a Viasat History csatornára. Látjuk, hogy a televíziós hirdetések iránt igen magas a kereslet, a piac erre szánt kiadásai növekednek, a Magyar Reklámszövetség adatai alapján évente 8,5 százalékkal. A csatornánk szépen teljesít a magyar piacon, adott a lehetőség, hogy megmutassuk magunkat a hirdetési szektor résztvevőinek is.

– Több mint 110 magyar nyelvű adó van Magyarországon. Ez egy kemény piac vagy csak egy a sok közül? A többi közép- és kelet-európai televíziós piac is hasonló számotokra?

– Minden országnak megvannak a maga sajátosságai, és bár szakmailag megerősíthetjük, hogy Magyarországon erős a verseny, nézzük meg Lengyelországot, ahol kétszer ennyi lokalizált csatorna van.

– Ez az első alkalom, hogy a Viasat World egyik vezetője részt vesz a Big Picture-ön Magyarországon. Ez egy nagy lépés a Viasat számára, vagy csak szerettél volna körbenézni nálunk?

– Van egy kicsi, de annál elhivatottabb és fantasztikus teljesítményű csapatunk helyben, és amikor működésünknek ebbe az új szakaszába, a Viasat History reklámidejének értékesítésébe léptünk, időszerűnek éreztem a cég magas szintű képviseletét ezen a köztudottan nagyon fontos konferencián. Örülünk, hogy a vállalkozásunk elérte ezt a mérföldkövet, amely tükrözi a cég erősségét a magyar piacon. Nagy megtiszteltetés, hogy részt vehetek ezen a konferencián, sőt beszédet is tarthatok.

– Hány csatornátok van Magyarországon és melyekkel vagy a legelégedettebb?

– Négy sikeres tévéadót működtetünk Magyarországon: Viasat History, Viasat Explore, Viasat Nature és Epic Drama. A Viasat History jól megalapozott tematikára épül, és ennek megfelelően jól is teljesít a piacon örökzöld történelmi és II. világháborús műsoraival. A csatorna már egy biztos közönséget alapozott meg magának, hűséges nézőink sora napról napra bővül. Büszkék vagyunk arra, hogy a Viasat Explore az eddigi legnagyobb nézettségét érte el 2019 szeptemberében (0,50 százalékos közönségarányt a 18–49 évesek körében). Az Epic Drama a legfrissebb csatornánk, amely 2017 végén indult útjára. Ekkor léptünk be a dráma világába, és nagyon örülünk, hogy minőségi kosztümös sorozatainkat jól fogadta a magyar közönség – az adó gyorsan megtalálta a helyét a piacon, és elérte a több mint 65 százalékos lefedettséget.

– Mely szegmensben tud még javítani a Viasat World?

– Mindig van lehetőség a fejlődésre, a legjobb tartalmak megszerzésére törekszünk azokban a műfajokban, amelyekben jelen vagyunk. Célunk, hogy a magyar piacon is egyre magasabb arányban legyünk jelen exkluzív, csak a mi csatornáinkon látható műsorokkal.

– Ahogy már említettem, a verseny erős. Mennyire kell folyamatosan innovatívnak lenni, új tartalmakkal előállni?

– Az Epic Drama elindítása előtt átfogó kutatást végeztünk több piacon is, hogy megismerjük a közönség igényét, ezzel együtt a meglévő hiányosságokat. A csatorna ma 16 piacon van jelen, 60 kábelszolgáltató kínálatában 11 millió előfi zető számára elérhető. Most arra összpontosítunk, hogy újabb prémium és ex kluzív tartalmakat szerezzünk meg, amelyben beszerzési csapatunk szakértelmére támaszkodhatunk.

– Mennyi pénzt fordítotok évente új műsorok megvásárlására?

– Prémium minőségű tartalmakra folyamatosan nagyobb összegeket fordítunk, ezeket globális disztribúciós partnerek révén tudjuk megszerezni. Egy nagyon jó példa erre a november 10-én rajtoló Lángoló világ (World on Fire) című II. világháborús drámasorozat, amelyhez egész Kelet- és KözépEurópára megszereztük az exkluzív jogokat – ez volt eddig a legmagasabb ár egyetlen sorozat jogaiért.

– A piac eléggé szétaprózódott, ha a közönségszámokat vagy az SHR-t nézzük. Az Y és a Z generáció tabletekre és mobilokra kezd váltani. Szerinted a televíziós csatornáknak menynyire kell a VOD-platformokra összpontosítania?

– Az Epic Drama exponenciális növekedésével kapcsolatos tapasztalataink egy olyan piacot tükröznek, ahol a lineáris televíziózás továbbra is virágzik. Ezzel párhuzamosan azonban tudjuk, hogy az emberek tartalomfogyasztási szokásai változnak, ezért a kábelszolgáltatókkal összhangban folyamatosan dolgozunk azon, hogy a tartalmak elérhetők legyenek a közönség számára akkor, ahol és ahogyan ők akarják.

– Melyek a jövő legnagyobb kihívásai a tévétársaságok számára?

– A média ugyanúgy változóban van, ahogy az emberek tartalomfogyasztása. Figyelemmel kísérjük az SVOD-platformok növekedését, amelyek a nyugateurópai piacokon már versenybe szálltak a lineáris csatornákkal. Várhatóan ez a tendencia Magyarországon, illetve Közép- és Kelet-Európában pár évvel később lesz megfi gyelhető. A mi fókuszunkban így továbbra is a világszínvonalú tartalmakra vonatkozó lineáris és nem lineáris jogok biztosítása áll, a teljes szakértelem kiaknázásával. Természetesen együttműködve a kábelszolgáltatóinkkal, amelyek a tartalom közönség felé való továbbításában szakértők.

Simon Krisztián

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....