- Hirdetés -

A lízingpiacra még nem csapott le a vírus

|

- Hirdetés -

Nagy léptékben növekszik a hazai és a külföldi lízingpiac is – ezt mutatják a legfrissebb adatok. Itthon az új autók finanszírozása 13%-kal, a kishaszongépjárművek lízingje pedig 11%-kal növekedett a tavalyi évben, a használtautó import növekedése viszont megállt. A Rentasystem éves piaci körképe.

A teljes lízingpiacot tekintve a tehergépjárművek kivételével minden szegmens növekedni tudott, különösen a mezőgazdasági-és építőgépek, illetve az egyéb berendezések lízingje örvendett nagy népszerűségnek. A fellendülés továbbá az új autók finanszírozásánál is megfigyelhető 13%-os bővüléssel, ezt egészíti ki mintegy 8%-al az operatív lízing, így az új autók finanszírozása a teljes lízingpiac 40%-át teszi ki – derül ki a Magyar Lízingszövetség 2019 utolsó negyedéves jelentéséből. Ismét a céges autók és a kishaszongépjárművek voltak a növekedés forrásai. A céges finanszírozott összeg 16%-kal nőtt ezzel elérve ismét a 71%-os piaci részesedést. A használtautó finanszírozás ugyan csak kis mértékben, de növekedett 3%-ot.

A mezőgazdasági gépek és a termelőeszközök is jól szerepeltek

A mezőgazdasági gépek és a termelőeszközök, berendezések is népszerűek voltak 2019 utolsó negyedévében, csak előbbiek 24%-át tették ki a lízing finanszírozásnak, ez a szegmens így a járművek után a legfontosabb területe lett a piacnak. Ezt a gazdasági növekedés (+4,9% GDP), az alacsony kamatszint, valamint a gépet lízingelő cégek jellemzően exportorientsága, illetve az EU-s pályázatok kifizetései is segítették. 2019-ben rekordot döntött az építőgépek lízingje is: 6%-os emelkedéssel meghaladta a 27 milliárd forintot. Az építő-piac 30%-ot nőtt, ami főként a nagy munkaerő hiánynak, a gépcserére kapott támogatásoknak és pályázatoknak, valamint a nagy infrastrukturális beruházásoknak köszönhető. Az egyéb gépek, berendezések kategória 2019-ben 20%-os növekedést produkált, a kihelyezés ezeknél meghaladja a 75 milliárd forintot, így ezzel a második leggyorsabban gyarapodó szegmenssé vált – derül ki a jelentésből.

Mi a helyzet külföldön?

Európában a lízing volumen 7%-kal növekedett 2018 harmadik negyedéve óta, elérve ezzel a 28,1 milliárd eurót, a szektor adózás előtti eredménye pedig 11,2%-kal nőtt 2019 harmadik negyedévében 2018 azonos időszakához képest. 2019 harmadik negyedévében a működési jövedelem 3,9%-kal nőtt 2018 azonos időszakához képest, a működési költségek pedig 7,9%-ra emelkedtek. Ennek eredményeként a jövedelem arány megnövekedett, amely 2019 harmadik negyedévében 49%-ra nőtt.

Az Edmunds jelentése szerint az amerikai autólízing piacon 2019 harmadik negyedévében a finanszírozott használtautó piac volumene 20 683 dollárra nőtt, ez az összeg 2018 azonos negyedévében 20.100 dollár volt. 2019 volt az első év, amikor a SUV-k és a teherautók együttesen számottevően növekedést mutattak az amerikai lízingpiacon, és ez várhatóan idén sem lesz másképp.

Tovább tarol a tartós bérlet, előtérbe kerülhetnek a hibrid és az elektromos autók

A Magyar Lízingszövetség legfrissebb adatai tehát jól mutatják, hogy a lízingpiac továbbra sem hanyatlik egyetlen területen sem, azonban az idén életbe lépő károsanyag-kibocsátási szabályok erőteljesen átalakíthatják a piacot. A hibrid és az elektromos autóké lehet a főszerep, ami árnövekedést, modellkínálat szűkülést és hosszabbodó szállítási időket eredményezhet. Székely Balázs, az operatív lízinggel (tartós bérlettel) foglalkozó Rentasystem Zrt. vezetője szerint a villanyautóknak valóban nagy jövője lehet, éppen ezért náluk már egy ideje lehetőség van elektromos autó operatív lízingjére is. „Egyre többen érdeklődnek az elektromos autó tartós bérleti lehetőségei után, sőt maga a kategória is egyre népszerűbb. Az elmúlt 3 hónapban mintegy 6 Teslát és 12 egyéb elektromos autót lízingeltek nálunk kkv-k” – mondja. Ezt igazolja a Rentasystem tavaly évvégi kutatása is, amelyből kiderült, hogy a készpénzes finanszírozás népszerűsége csökkent, és egyre több vállalat érdeklődik a tartós bérlet iránt.

Változás a piacon

2020 beköszöntével négy cég, a Rent3, az A4s, a Rentasystem és a Fundation egyesült. Az összeolvadás eredményeként egy 3 milliárdos mérlegfőösszeggel, egymilliárdos árbevétellel, 15 fővel, 550 élő szerződéssel rendelkező új, zártkörű részvénytársaság alakult Rentasystem Zrt. néven. A Rentasystem Zrt. évek óta több területen kínál kedvező finanszírozási szolgáltatásokat legyen az IT, autó vagy egyéb gépek, berendezések operatív lízingje.

Összességében a hazai és a külföldi lízingpiac is sikeres évet zárhat, vezető szerepben továbbra is a járműszektor van, de az eszköz-és építőipar-finanszírozás is növekedésnek indult. A Magyar Lízingszövetség előrejelzése szerint a 2020-as év jóval nehezebb és bizonytalanabb év lesz a lízingpiac terén. A személygépjárművek piacán érzékelhető majd változás az európai uniós környezetvédelmi szabályok szigorodása miatt.

Természetesen, mint sok mindenre, a koronavírus a lízingpiac szereplőire, illetve a lízingügyletekre is hathat. Minden cég számára fontos, hogy ebben a kritikus időszakban az ügyfelek ne várják meg amíg fizetési nehézséget tapasztalnak, nehézségre számítanak, és időben kérjék az átütemezést, átstrukturálást. “Ebben a Rentasystem kiemelt figyelmet és rugalmasságot ígér, ezzel is támogatva az ügyfeleket”- teszi hozzá Székely Balázs.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...