- Hirdetés -

A magyar sörivók is a minőségre hajtanak

|

- Hirdetés -

Lassan magához tér a hazai sörpiac, a pandémia miatti korlátozások feloldása beindította a fogyasztást. A magyar sörivók is a minőségre hajtanak, jelentősen megugrott a prémiumkategóriás termékek forgalma.

Továbbra is befolyásolja a sörpiac forgalmát a pandémia, a tavalyi eredményeken még nyomott hagytak a járvány miatti intézkedések – derül ki a Magyar Sörgyártók Szövetségének jelentéséből. Az elemzésben részt vevő vállalatok (Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Pécsi Sörfőzde Zrt.) teljes belföldi értékesítése 3,1 százalékkal nőtt 2021-ben az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Az abszolút számokat nézve az említett gyártók által forgalmazott sör mennyisége tavaly 6,37 millió hektoliter volt, míg 2020-ban 6,17.

Tudatos fogyasztás

„Egyre inkább megfigyelhető a tudatos fogyasztás, amit az jelez, hogy tavaly nőtt a minőségi sörök iránti kereslet, és ez előreláthatólag az idén is így lesz. A fogyasztóknak fontos a változatosság, a kalóriatartalom, a minőségi alapanyagok és a természetes összetevők. Az alkoholmentes italok népszerűsége egyre inkább emelkedik, emellett a fogyasztók számára a fenntarthatóság is egyre fontosabb szempont” – mutatott rá Spiegel György, a Borsodi marketingigazgatója.

Az idén a Borsodi három nagyobb eseményen vesz részt, a Szegedi Ifjúsági Napokon, az EastFesten és a Strand Fesztiválon. Az újonnan bevezetett termékeiket támogató promóciók mellett a vállalat különleges kampányokkal készül, márkáit több trade marketing aktivitással támogatja a kereskedelmi láncokban, nyáron a Balaton körüli horeca egységekben is. Az őszi időszakban pedig újabb futballpromócióval is készül a Borsodi.

„A tavalyi megpróbáltatások után az idén igazi békebeli hangulatra számítottunk, de az ukrán helyzet ismét nagyon bizonytalan helyzetet teremtett. Nagyon bízunk benne, hogy a háborús állapot minél hamarabb megszűnik, és többé-kevésbé normalizálódnak az energiaárak, az alapanyag-, valamint a csomagolóanyag-ellátás. Annak örülünk, hogy ismét lesznek fesztiválok, koncertek, és reméljük, hogy a vendéglátóhelyek teraszai is megtelnek, hogy hosszú kihagyás után újra közösen élvezhessük a frissen csapolt sör élményét” – mondta Németh Blanka, a Heineken Hungária Sörgyárak group brand menedzsere.

Folyamatos innováció

„A Dreher Sörgyárak számára a tavalyi vegyes év volt, hiszen a horeca négy hónapig zárva volt. A fennmaradó nyolc hónapban pedig a vendéglátás teljesítménye elmaradt a várakozástól, az emberek tartózkodóbbak, óvatosabbak lettek, illetve kevesebb volt a turista is. Az elmúlt év második felében a felgyorsuló csomagolóanyag- és alapanyagár-emelkedés további kihívásokat hozott, nőtt az agrártermékek, a gabona és a csomagolóanyagok ára is. Ez a folyamat azóta is tart, így jelentős operációs és árvolatilitásról beszélhetünk, amelyek váratlan és megoldandó helyzeteket hoznak” – emelte ki Szabó Ibolya, a Dreher vállalati kapcsolatok vezetője.

A társaság célja, hogy az igazi sörélményt kihozzák a négy fal közül, és közvetlenebb, interaktívabb márkaélményt nyújtsanak a fogyasztóknak. „Erre a fesztiválok kiváló lehetőséget jelentenek, ahol az olyan, minőségi sörélményhez kapcsolódó programjainkat is meg tudjuk mutatni, mint a Csapolt minőség program vagy a tapster-, azaz csapolómester-képzés. Emellett az alkoholmentes sörök további térnyerését, illetve az innovációk, valamint az új ízek iránti nyitottság erősödését várjuk az idei nyártól” – mondta el.

Kézműves kreativitás

A Nyitott Főzdék Napja az idén is több tízezer sörkedvelőt mozgósított országszerte. A programban 24 főzde vett részt, így az ország szinte minden megyéjében lehetett kóstolni és tanulni a sörkészítésről. A részt vevő főzdék változatos kínálattal szerepeltek a programban, többen az új termékeik bemutatóit is erre az alkalomra időzítették, és ezúttal is volt hivatalos söre az eseménynek, amely a witbier, azaz a belga búzasör volt.

„A kézműves-kisüzemi sörök piacát is érzékenyen érintették a Covid miatti leállások, annál is inkább, mert ezek a főzdék a nagyobb üzemekkel szemben sokkal inkább a vendéglátásban értékesítik a termékeiket. Úgy tűnik azonban, hogy még ez a sokk sem tudta megakasztani azt a látványos fejlődést, amelyen a szegmens az elmúlt évtizedben átment. A legjobb magyar craft sörfőzdék kreativitása és minőségorientáltsága Európa és az USA legjobbjaiéval vetekszik, és erre a jó néhány nemzetközi díj a bizonyít” – emelte ki Knap Gábor, a Beerporn.hu főszerkesztője, a Nyitott Főzdék Napja főszervezője.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Vásárlóinak kedvez a Kifli újításaival

A közkedvelt online szupermarket a vásárlói igények mentén fejleszti szolgáltatását, teljesítve ezzel küldetését, miszerint „jót enni, jól élni” mindenkinek lehet. A napokban bevezetett friss újításokkal még magasabb vásárlói élményt kínálnak a meglévő és jövőbeli...

Így tévéznek a magyarok

Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra...

Rengeteget költöttek a magyarok külföldön

Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint...

Nem sok jóra számítanak a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 55 százaléka kapott év elején fizetésemelést, az emelés mértéke közel felüknél nem haladta meg a 10 százalékot. 17 százalék azok aránya, akik ebben az évben egyáltalán nem számítanak fizetésemelésre –...

Kapcsolatépítés nélkül nincs üzlet

A jelenlegi bizonytalan, válságos gazdasági helyzetben minden olyan eszköz szerepe felértékelődik, amely képes extra bevételt hozni a vállalkozásoknak. A tudatos és profi üzleti kapcsolatépítés – más szóval networking – erejét tökéletesen jól mutatja, hogy...

Rangos elismerést kapott a Toyota

Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója.A Toyota Camry hosszú évek óta a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja, nem volt ez másként 2022-ben sem: a japán autógyártó Európában kizárólag fejlett környezetbarát...

Nagyot kell zöldítenie Magyarországnak

A légkörbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségének további csökkentéséről döntött az Európai Parlament. Ez alapján Magyarországnak majdnem 20 százalékos kibocsátáscsökkentést kell végrehajtania 2030-ig. „A döntés tiszta vizet önt a pohárba – végre pontosan lehet tudni,...

Csökkenő profittal számolnak a nagyvállalatok

A nagyvállalatok idén nem várnak árbevétel és profitnövekedést. A cégek több mint egy éve csökkenő profittal számolnak, ami most negatív rekordot ért el, emellett az árbevétel várt változása is negatív előjelű – derül ki...

Különleges vendéggel folytatódik a gasztro-műsor

Március 27-én veszi kezdetét a VIASAT3 csatornán a nagysikerű cukrászverseny legújabb évada, az Ide süss! – Húsvéti kihívás! Az ünnepi részekben most is hírességek – Csocsesz, Király Peti, Oroszlán Szonja, Pál Dénes, Pásztor Anna,...

Az állam bevásárolta magát a Yettelbe

Részvénycsere ügyletet hajtott a 4iG Nyrt. leányvállalata, az Antenna Hungária Zrt., valamint a magyar állam képviseletében a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.. A szerződésnek megfelelően az Antenna Hungária a PPF Telecom Group magyarországi leányvállalataiban (Yettel...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások az Alzánál

Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a...

Vásárlóinak kedvez a Kifli újításaival

A közkedvelt online szupermarket a vásárlói igények mentén fejleszti szolgáltatását, teljesítve ezzel küldetését, miszerint „jót enni, jól élni” mindenkinek lehet. A napokban bevezetett friss újításokkal még magasabb vásárlói élményt kínálnak a meglévő és jövőbeli...

Így tévéznek a magyarok

Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra...

Rengeteget költöttek a magyarok külföldön

Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint...

Nem sok jóra számítanak a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 55 százaléka kapott év elején fizetésemelést, az emelés mértéke közel felüknél nem haladta meg a 10 százalékot. 17 százalék azok aránya, akik ebben az évben egyáltalán nem számítanak fizetésemelésre –...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nagyot kell zöldítenie Magyarországnak

A légkörbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségének további csökkentéséről döntött az Európai Parlament. Ez alapján Magyarországnak majdnem 20 százalékos kibocsátáscsökkentést kell végrehajtania 2030-ig. „A döntés tiszta vizet önt a pohárba – végre pontosan lehet tudni,...

Az induló cégeknek is fontos a fenntarthatóság

Hat és fél év múlva a Föld elérheti az átlaghőmérséklet 1,5 Celsius-fokos emelkedését, ami visszafordíthatatlanul megváltoztatná a bolygó klímáját. Ennyi idő ezen vélemények szerint van arra, hogy az emberiség – beleértve a vállalkozásokat is...

Már nem elég zöldnek látszani a vállalatoknak

Láthatóan összhangban szigorodnak az EU elvárásai a fenntarthatóság (ESG) területét érintően, hiszen az Európai Unió kötvénykibocsátóira hamarosan már egy új sztenderd fog vonatkozni. 2023. február 28-án az Európai Tanács és az Európai Parlament tárgyalófelei...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....