- Hirdetés -

A magyar sörivók is a minőségre hajtanak

|

- Hirdetés -

Lassan magához tér a hazai sörpiac, a pandémia miatti korlátozások feloldása beindította a fogyasztást. A magyar sörivók is a minőségre hajtanak, jelentősen megugrott a prémiumkategóriás termékek forgalma.

Továbbra is befolyásolja a sörpiac forgalmát a pandémia, a tavalyi eredményeken még nyomott hagytak a járvány miatti intézkedések – derül ki a Magyar Sörgyártók Szövetségének jelentéséből. Az elemzésben részt vevő vállalatok (Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Pécsi Sörfőzde Zrt.) teljes belföldi értékesítése 3,1 százalékkal nőtt 2021-ben az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Az abszolút számokat nézve az említett gyártók által forgalmazott sör mennyisége tavaly 6,37 millió hektoliter volt, míg 2020-ban 6,17.

Tudatos fogyasztás

„Egyre inkább megfigyelhető a tudatos fogyasztás, amit az jelez, hogy tavaly nőtt a minőségi sörök iránti kereslet, és ez előreláthatólag az idén is így lesz. A fogyasztóknak fontos a változatosság, a kalóriatartalom, a minőségi alapanyagok és a természetes összetevők. Az alkoholmentes italok népszerűsége egyre inkább emelkedik, emellett a fogyasztók számára a fenntarthatóság is egyre fontosabb szempont” – mutatott rá Spiegel György, a Borsodi marketingigazgatója.

Az idén a Borsodi három nagyobb eseményen vesz részt, a Szegedi Ifjúsági Napokon, az EastFesten és a Strand Fesztiválon. Az újonnan bevezetett termékeiket támogató promóciók mellett a vállalat különleges kampányokkal készül, márkáit több trade marketing aktivitással támogatja a kereskedelmi láncokban, nyáron a Balaton körüli horeca egységekben is. Az őszi időszakban pedig újabb futballpromócióval is készül a Borsodi.

„A tavalyi megpróbáltatások után az idén igazi békebeli hangulatra számítottunk, de az ukrán helyzet ismét nagyon bizonytalan helyzetet teremtett. Nagyon bízunk benne, hogy a háborús állapot minél hamarabb megszűnik, és többé-kevésbé normalizálódnak az energiaárak, az alapanyag-, valamint a csomagolóanyag-ellátás. Annak örülünk, hogy ismét lesznek fesztiválok, koncertek, és reméljük, hogy a vendéglátóhelyek teraszai is megtelnek, hogy hosszú kihagyás után újra közösen élvezhessük a frissen csapolt sör élményét” – mondta Németh Blanka, a Heineken Hungária Sörgyárak group brand menedzsere.

Folyamatos innováció

„A Dreher Sörgyárak számára a tavalyi vegyes év volt, hiszen a horeca négy hónapig zárva volt. A fennmaradó nyolc hónapban pedig a vendéglátás teljesítménye elmaradt a várakozástól, az emberek tartózkodóbbak, óvatosabbak lettek, illetve kevesebb volt a turista is. Az elmúlt év második felében a felgyorsuló csomagolóanyag- és alapanyagár-emelkedés további kihívásokat hozott, nőtt az agrártermékek, a gabona és a csomagolóanyagok ára is. Ez a folyamat azóta is tart, így jelentős operációs és árvolatilitásról beszélhetünk, amelyek váratlan és megoldandó helyzeteket hoznak” – emelte ki Szabó Ibolya, a Dreher vállalati kapcsolatok vezetője.

A társaság célja, hogy az igazi sörélményt kihozzák a négy fal közül, és közvetlenebb, interaktívabb márkaélményt nyújtsanak a fogyasztóknak. „Erre a fesztiválok kiváló lehetőséget jelentenek, ahol az olyan, minőségi sörélményhez kapcsolódó programjainkat is meg tudjuk mutatni, mint a Csapolt minőség program vagy a tapster-, azaz csapolómester-képzés. Emellett az alkoholmentes sörök további térnyerését, illetve az innovációk, valamint az új ízek iránti nyitottság erősödését várjuk az idei nyártól” – mondta el.

Kézműves kreativitás

A Nyitott Főzdék Napja az idén is több tízezer sörkedvelőt mozgósított országszerte. A programban 24 főzde vett részt, így az ország szinte minden megyéjében lehetett kóstolni és tanulni a sörkészítésről. A részt vevő főzdék változatos kínálattal szerepeltek a programban, többen az új termékeik bemutatóit is erre az alkalomra időzítették, és ezúttal is volt hivatalos söre az eseménynek, amely a witbier, azaz a belga búzasör volt.

„A kézműves-kisüzemi sörök piacát is érzékenyen érintették a Covid miatti leállások, annál is inkább, mert ezek a főzdék a nagyobb üzemekkel szemben sokkal inkább a vendéglátásban értékesítik a termékeiket. Úgy tűnik azonban, hogy még ez a sokk sem tudta megakasztani azt a látványos fejlődést, amelyen a szegmens az elmúlt évtizedben átment. A legjobb magyar craft sörfőzdék kreativitása és minőségorientáltsága Európa és az USA legjobbjaiéval vetekszik, és erre a jó néhány nemzetközi díj a bizonyít” – emelte ki Knap Gábor, a Beerporn.hu főszerkesztője, a Nyitott Főzdék Napja főszervezője.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Ezt keresik a vásárlók a webshopokban

Az Árukereső.hu adatai egyértelműen rávilágítanak arra, hogy mind Magyarországon, mind a régióban – az időjárás ingadozása ellenére – már dübörög a fogyasztók tudatában a nyár. A top termékek: vitaminok, fehérjeporok, sporteszközök és a fagylalt!Az...

Ezekkel a különlegességekkel készülnek a MOZ.GO szervezői

Több különlegességet is tartogat az idén MOZ.GO néven érkező Magyar Mozgókép Fesztivál. Látható lesz többek között a sokáig betiltott Rabmadár, vetítik az idén 20 éves Kontrollt, jön az Oscar-jelölt Macskajáték felújított képpel és hanggal,...

Országos terjeszkedésbe kezd a Mercar

Budapesten nyitott használtautó szalont a Mercar. Az új értékesítési ponton a partnerektől visszavett autók egy részének értékesítését végzik impozáns körülmények között. De úgy tűnik itt sincs megállás, ahogy az Aszfalt királyaiban sem volt. Országos...

Újabb fordulat a Marsra magyar! sztorijában

Megvette a Netflix a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! című sorozat első évadát, ami május 15-én került fel a streaming platformra, ahol már másnap bekerült a Top10 legnézettebb TV...

Rengeteg program várja a gyerekeket a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 2024. május 25-én és 26-án szervezi meg a Városligeti Gyermeknapot. Az idei rendezvény középpontjában az egészség, a sport, a kultúra, az internetbiztonság és a nemzetek bemutatása áll. Célunk továbbra is...

Tovább nőtt a Nádudvari bevétele

Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány...

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...