- Hirdetés -

A magyar sörivók is a minőségre hajtanak

|

Lassan magához tér a hazai sörpiac, a pandémia miatti korlátozások feloldása beindította a fogyasztást. A magyar sörivók is a minőségre hajtanak, jelentősen megugrott a prémiumkategóriás termékek forgalma.

Továbbra is befolyásolja a sörpiac forgalmát a pandémia, a tavalyi eredményeken még nyomott hagytak a járvány miatti intézkedések – derül ki a Magyar Sörgyártók Szövetségének jelentéséből. Az elemzésben részt vevő vállalatok (Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Pécsi Sörfőzde Zrt.) teljes belföldi értékesítése 3,1 százalékkal nőtt 2021-ben az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Az abszolút számokat nézve az említett gyártók által forgalmazott sör mennyisége tavaly 6,37 millió hektoliter volt, míg 2020-ban 6,17.

Tudatos fogyasztás

„Egyre inkább megfigyelhető a tudatos fogyasztás, amit az jelez, hogy tavaly nőtt a minőségi sörök iránti kereslet, és ez előreláthatólag az idén is így lesz. A fogyasztóknak fontos a változatosság, a kalóriatartalom, a minőségi alapanyagok és a természetes összetevők. Az alkoholmentes italok népszerűsége egyre inkább emelkedik, emellett a fogyasztók számára a fenntarthatóság is egyre fontosabb szempont” – mutatott rá Spiegel György, a Borsodi marketingigazgatója.

Az idén a Borsodi három nagyobb eseményen vesz részt, a Szegedi Ifjúsági Napokon, az EastFesten és a Strand Fesztiválon. Az újonnan bevezetett termékeiket támogató promóciók mellett a vállalat különleges kampányokkal készül, márkáit több trade marketing aktivitással támogatja a kereskedelmi láncokban, nyáron a Balaton körüli horeca egységekben is. Az őszi időszakban pedig újabb futballpromócióval is készül a Borsodi.

„A tavalyi megpróbáltatások után az idén igazi békebeli hangulatra számítottunk, de az ukrán helyzet ismét nagyon bizonytalan helyzetet teremtett. Nagyon bízunk benne, hogy a háborús állapot minél hamarabb megszűnik, és többé-kevésbé normalizálódnak az energiaárak, az alapanyag-, valamint a csomagolóanyag-ellátás. Annak örülünk, hogy ismét lesznek fesztiválok, koncertek, és reméljük, hogy a vendéglátóhelyek teraszai is megtelnek, hogy hosszú kihagyás után újra közösen élvezhessük a frissen csapolt sör élményét” – mondta Németh Blanka, a Heineken Hungária Sörgyárak group brand menedzsere.

Folyamatos innováció

„A Dreher Sörgyárak számára a tavalyi vegyes év volt, hiszen a horeca négy hónapig zárva volt. A fennmaradó nyolc hónapban pedig a vendéglátás teljesítménye elmaradt a várakozástól, az emberek tartózkodóbbak, óvatosabbak lettek, illetve kevesebb volt a turista is. Az elmúlt év második felében a felgyorsuló csomagolóanyag- és alapanyagár-emelkedés további kihívásokat hozott, nőtt az agrártermékek, a gabona és a csomagolóanyagok ára is. Ez a folyamat azóta is tart, így jelentős operációs és árvolatilitásról beszélhetünk, amelyek váratlan és megoldandó helyzeteket hoznak” – emelte ki Szabó Ibolya, a Dreher vállalati kapcsolatok vezetője.

A társaság célja, hogy az igazi sörélményt kihozzák a négy fal közül, és közvetlenebb, interaktívabb márkaélményt nyújtsanak a fogyasztóknak. „Erre a fesztiválok kiváló lehetőséget jelentenek, ahol az olyan, minőségi sörélményhez kapcsolódó programjainkat is meg tudjuk mutatni, mint a Csapolt minőség program vagy a tapster-, azaz csapolómester-képzés. Emellett az alkoholmentes sörök további térnyerését, illetve az innovációk, valamint az új ízek iránti nyitottság erősödését várjuk az idei nyártól” – mondta el.

Kézműves kreativitás

A Nyitott Főzdék Napja az idén is több tízezer sörkedvelőt mozgósított országszerte. A programban 24 főzde vett részt, így az ország szinte minden megyéjében lehetett kóstolni és tanulni a sörkészítésről. A részt vevő főzdék változatos kínálattal szerepeltek a programban, többen az új termékeik bemutatóit is erre az alkalomra időzítették, és ezúttal is volt hivatalos söre az eseménynek, amely a witbier, azaz a belga búzasör volt.

„A kézműves-kisüzemi sörök piacát is érzékenyen érintették a Covid miatti leállások, annál is inkább, mert ezek a főzdék a nagyobb üzemekkel szemben sokkal inkább a vendéglátásban értékesítik a termékeiket. Úgy tűnik azonban, hogy még ez a sokk sem tudta megakasztani azt a látványos fejlődést, amelyen a szegmens az elmúlt évtizedben átment. A legjobb magyar craft sörfőzdék kreativitása és minőségorientáltsága Európa és az USA legjobbjaiéval vetekszik, és erre a jó néhány nemzetközi díj a bizonyít” – emelte ki Knap Gábor, a Beerporn.hu főszerkesztője, a Nyitott Főzdék Napja főszervezője.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....

A TopFICE rangsorában a Lounge Group az év független ügynöksége

Megjelent a TopFICE 2024-es rangsora, amelyen a Lounge Group Magyarország legjobb független ügynökségeként szerepel. A lista nemzetközi, regionális és helyi kreatív versenyeken elért eredmények összesítése alapján készült. A TopFICE globális rangsor, amely 67 nemzetközi, regionális...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...