Sokat használják a streaming videószolgáltatásokat azok a magyarok, akik előfizetnek ilyen megoldásra – írja a 24.hu az IDEA Intézet kutatása alapján. A Netflixhez és az HBO Go-hoz hasonló megoldások térhódítása ugyanakkor nem sokat változtatott a mozizási szokásainkon.
Az IDEA felmérése szerint a magyarok negyede használ valamilyen streaming videószolgáltatást. A kutatást ismertető 24.hu összeállítása alapján azok közül, akik rendelkeznek ilyennek, 39 százalék hetente több alkalommal, míg 20 százalék napi rendszerességgel néz rajtuk filmeket, sorozatokat.
A budapestiek körében a legnépszerűbbek ezek a megoldások, 39 százalékuk rendelkezik előfizetéssel, igaz többségük csak egy szolgáltatásért fizet. A kutatás során megkérdezett előfizetők 76 százaléka jelezte, hogy a streaming szolgáltatásra való előfizetése nem változtatott azon, hogy milyen gyakran jár moziba, negyedük azonban ritkábban megy – írja a 24.hu.
Ennek a legfőbb oka, hogy olcsóbb a szolgáltatás, mint a mozijegyek ára, de fontos szempont az is, hogy a filmkínálatból könnyebb kiválasztani az érdeklődésüknek megfelelőket. A megkérdezettek negyedének pedig az a fontos, hogy otthon kényelmesebben tud filmezni.
A válaszadók 62 százaléka egyébként nem (vagy csak nagyon ritkán) jár moziba, és mindössze a 18-39 év közötti korosztályban vannak többségben azok, akik havonta legalább egy filmet moziban néznek meg.