- Hirdetés -

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

|

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a retailbe, és lett az országszerte több mint 60 üzlettel rendelkező Euronics marketing és kommunikációs igazgatója. Az átalakulás folytatódik, a marketing pedig a stratégiai szintre emelkedett, a cég megállíthatatlan és nemsokára nemzetközi piacra lép, miközben átadtak egy automatizált raktárat, valamint koncepcióüzlettel dolgoznak a vevők vonzó kiszolgálásáért.

Tibor a tavalyi Marketing Summit-os beszélgetésünkkor még az építőiparban elért marketingsikerekről beszélt, melyek elvitathatatlanok: egy olyan szakterületet tett láthatóvá, érdekessé és vonzóvá, aminek jellemzően nincs marketingje, legalábbis a fogyasztók felé biztosan nem. A több évnyi sikeres munka után viszont új kihívások után nézett, és bár a Euronics vezetője, Fazekas Bálint nem vitte el egy 5 kilométeres “teszt-futásra”, hamar megtalálták a közös hangot, és úgy gondolták, ideje valami új fába vágni a fejszét, a Vöröskő Kft-nek szüksége van Tibor szakmai tudására, neki pedig izgalmas volt kilépni a B2B szektorból, és nyitni valami új felé. Míg az építőipar lassan, de monumentális beruházásokkal haladt, a retailben nincs megállás, folyamatosan tanulni kell, pörög a piac, mint mondja.

A változás tehát örök, mint ahogy a Euronics is láthatóan alakul az elmúlt években, marketingszempontból pedig az omnichannel mellett tették le voksukat, a vásárlók cselekedetét, szokásait vizsgálják, és törekednek a maximális ügyfélélményre, több platformon is megközelítik őket, és törekednek arra, hogy minél többet megtudjanak róluk. Ennek egy része az a koncepcióüzlet, amit Budaörsön nyitottak, kamerarendszer figyeli a mozgást, az érdeklődést, de még a polcokat is, így nincs lefogyott termék, az utat jelzőfények mutatják, és rengeteg érintőkijelzős önkiszolgáló kioszkkal próbálnak segíteni a tudatosabb döntésben, ha műszaki cikkekről van szó, mindeközben információt adva a hűségkártyáról, aktuális akciókról. Saját márkás termékekkel bővítették a portfóliót, illetve beüzemeltek egy ultramodern robotizált logisztikai központot is, ebből szolgálják ki a webshop rendeléseket, így már nem az egyes üzletek dolgozói rakják össze a rendelést. Az Euronics egy lokális műszaki áruházból egy teljesen digitális országos webshoppá lépett elő, a cél pedig a nemzetközi piacra való lépés.

Ahogy a bevezetőben szó esett róla: a cégen belül is változások zajlanak, generációváltáson esett keresztül a menedzsment, fiatalodik a gárda, új CFO, jogi igazgató, HR igazgató érkezett, de a beszerzési igazgató is friss, Metykó Tibor is március óta erősíti a csapatot. A felsővezetés 90%-a új, tanulják a céget, az üzletet, elmondása szerint olyan erős impulzust és új tudást hoznak a saját szakterületükről, amivel nem kérdés, hogy előnyre tudnak szert tenni. És mindezzel párhuzamosan a marketing is más megvilágosítást kap:

“Egy marketing szerepkör egy focicsapaton belül inkább pályán kívülről nézte a meccset és történéseket, nyilvánvalóan megkerülhetetlen szereplő volt, vagy hozzáadott ami a pályán történt, hogy a szerelés mindig tüchtig legyen, látszódjon a logó, mindenkinek rendben legyen a sportszára. Én azt gondolom, hogy az elmúlt időszakban óriásit változott. […] a marketing egyre inkább stratégiai szerepkörben tetszeleg […] a pálya mellől a csapatszerelésért felelős emberből inkább a pálya közepén van, és inkább ilyen irányító-középpályásként működik. Ha kell, akkor szerel, ha kell, akkor visszafut védekezni, bíztatja a társait, ismeri az ellenfelét, ismeri a saját közönségét, nagyon szorosan együttműködik a vezetőedzővel, ha kell, gólt rúg, ha kell helyzetbehozza a társait. Tehát tényleg egy ilyen 360 fokos felelősségi körrel rendelkező támogató funkcióból inkább stratégiai funkcióba előre lépett a marketing” - hozott egy remek focis hasonlatot Tibor arról, mit gondol a marketing átalakulásáról, és ez hogyan van jelen a cégnél.

Hogy melyik nemzetközi piacokat célozza a közeljövőben az Euronics, milyen kihívásokkal jár a B2C piac a retailben, milyen vágyai vannak a fogyasztóknak, és milyen marketingtrendeket építenek az aktivitásaikba, az a Metykó Tiborral készült beszélgetésünkből kiderül. A Warm Up Talksban a Lounge Grouppal együttműködve szakmai beszélgetéseket folytatunk, felvezetve a szeptember 11-ei Marketing Summit rendezvényt - a műsorvezető Juhász Bálint.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...