- Hirdetés -

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

|

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a retailbe, és lett az országszerte több mint 60 üzlettel rendelkező Euronics marketing és kommunikációs igazgatója. Az átalakulás folytatódik, a marketing pedig a stratégiai szintre emelkedett, a cég megállíthatatlan és nemsokára nemzetközi piacra lép, miközben átadtak egy automatizált raktárat, valamint koncepcióüzlettel dolgoznak a vevők vonzó kiszolgálásáért.

Tibor a tavalyi Marketing Summit-os beszélgetésünkkor még az építőiparban elért marketingsikerekről beszélt, melyek elvitathatatlanok: egy olyan szakterületet tett láthatóvá, érdekessé és vonzóvá, aminek jellemzően nincs marketingje, legalábbis a fogyasztók felé biztosan nem. A több évnyi sikeres munka után viszont új kihívások után nézett, és bár a Euronics vezetője, Fazekas Bálint nem vitte el egy 5 kilométeres “teszt-futásra”, hamar megtalálták a közös hangot, és úgy gondolták, ideje valami új fába vágni a fejszét, a Vöröskő Kft-nek szüksége van Tibor szakmai tudására, neki pedig izgalmas volt kilépni a B2B szektorból, és nyitni valami új felé. Míg az építőipar lassan, de monumentális beruházásokkal haladt, a retailben nincs megállás, folyamatosan tanulni kell, pörög a piac, mint mondja.

A változás tehát örök, mint ahogy a Euronics is láthatóan alakul az elmúlt években, marketingszempontból pedig az omnichannel mellett tették le voksukat, a vásárlók cselekedetét, szokásait vizsgálják, és törekednek a maximális ügyfélélményre, több platformon is megközelítik őket, és törekednek arra, hogy minél többet megtudjanak róluk. Ennek egy része az a koncepcióüzlet, amit Budaörsön nyitottak, kamerarendszer figyeli a mozgást, az érdeklődést, de még a polcokat is, így nincs lefogyott termék, az utat jelzőfények mutatják, és rengeteg érintőkijelzős önkiszolgáló kioszkkal próbálnak segíteni a tudatosabb döntésben, ha műszaki cikkekről van szó, mindeközben információt adva a hűségkártyáról, aktuális akciókról. Saját márkás termékekkel bővítették a portfóliót, illetve beüzemeltek egy ultramodern robotizált logisztikai központot is, ebből szolgálják ki a webshop rendeléseket, így már nem az egyes üzletek dolgozói rakják össze a rendelést. Az Euronics egy lokális műszaki áruházból egy teljesen digitális országos webshoppá lépett elő, a cél pedig a nemzetközi piacra való lépés.

Ahogy a bevezetőben szó esett róla: a cégen belül is változások zajlanak, generációváltáson esett keresztül a menedzsment, fiatalodik a gárda, új CFO, jogi igazgató, HR igazgató érkezett, de a beszerzési igazgató is friss, Metykó Tibor is március óta erősíti a csapatot. A felsővezetés 90%-a új, tanulják a céget, az üzletet, elmondása szerint olyan erős impulzust és új tudást hoznak a saját szakterületükről, amivel nem kérdés, hogy előnyre tudnak szert tenni. És mindezzel párhuzamosan a marketing is más megvilágosítást kap:

“Egy marketing szerepkör egy focicsapaton belül inkább pályán kívülről nézte a meccset és történéseket, nyilvánvalóan megkerülhetetlen szereplő volt, vagy hozzáadott ami a pályán történt, hogy a szerelés mindig tüchtig legyen, látszódjon a logó, mindenkinek rendben legyen a sportszára. Én azt gondolom, hogy az elmúlt időszakban óriásit változott. […] a marketing egyre inkább stratégiai szerepkörben tetszeleg […] a pálya mellől a csapatszerelésért felelős emberből inkább a pálya közepén van, és inkább ilyen irányító-középpályásként működik. Ha kell, akkor szerel, ha kell, akkor visszafut védekezni, bíztatja a társait, ismeri az ellenfelét, ismeri a saját közönségét, nagyon szorosan együttműködik a vezetőedzővel, ha kell, gólt rúg, ha kell helyzetbehozza a társait. Tehát tényleg egy ilyen 360 fokos felelősségi körrel rendelkező támogató funkcióból inkább stratégiai funkcióba előre lépett a marketing” - hozott egy remek focis hasonlatot Tibor arról, mit gondol a marketing átalakulásáról, és ez hogyan van jelen a cégnél.

Hogy melyik nemzetközi piacokat célozza a közeljövőben az Euronics, milyen kihívásokkal jár a B2C piac a retailben, milyen vágyai vannak a fogyasztóknak, és milyen marketingtrendeket építenek az aktivitásaikba, az a Metykó Tiborral készült beszélgetésünkből kiderül. A Warm Up Talksban a Lounge Grouppal együttműködve szakmai beszélgetéseket folytatunk, felvezetve a szeptember 11-ei Marketing Summit rendezvényt - a műsorvezető Juhász Bálint.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Országos szintre lépett a PENNY és a foodora együttműködése

November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagy bevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül. Az ünnepi időszak közeledtével tényleges segítséget jelenthet a családok számára, hogy a diszkontlánc összes termékkategóriája kényelmesen és...

Változás a SPAR üzleteiben

A SPAR Magyarország összesen 736 millió forintot fordított egy-egy miskolci, soproni és tatabányai üzletének modernizálására. A vállalat saját erőből megvalósult fejlesztései révén megújultak a szupermarketek belső terei, és az áruházak a korábbinál kevesebb energiát...

Lukas Graham is érkezik a Paloznaki Jazzpiknikre

7 Years, Love Someone, Mama Said, Share That Love és még sorolhatnánk a Lukas Graham világsikereket, amelyektől előre borítékolható a libabőr a 2025-ös Jazzpiknik pénteki napján. Szombaton a Piknik közönségkedvencei térnek vissza a színpadra,...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

Extrém mentőakciókkal érkezik a Spektrum új műsora

A Spektrum legújabb szemléletformáló, saját gyártású produkciója az ember és az állatvilág különleges együttélését, az állatorvosi munka rejtelmeit, a nem mindennapi veszélyekkel járó fajmentést, valamint a fajok megóvását mutatja be. A Dr. S.O.S. –...

Az online térben is hódítanak a digitális tárcák

Forradalmian berobbant a digitális tárcák alkalmazása az idei évben. Az online fizetési megoldásokat nyújtó magyar Barion felületén 2024 elején még csak a forint tranzakciók 10 százalékát, október végére viszont már 25 százalékát bonyolították Apple...

A Bajnokok Ligája tökéletesen hozza a számokat

Hosszú interjút adott a Telexnek Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, amelyben többek között szóba került a streamingszolgáltatásuk és a Bajnokok Ligája közvetítések, illetve a 4iG-vel kötött megállapodásuk is. Konkrét számokat ugyan nem közölt...

Megújult weboldallal folytatja a FleishmanHillard Budapest

A FleishmanHillard Budapest, korábbi nevén Café PR, elindította az új névhez illeszkedő új weboldalát a www.fleishmanhillard.hu címen. Ez a lépés az ügynökség történetének új fejezetét jelzi, amely a digitális jelenlét megerősítésével és az ügyfelekkel...

Végtelen szórakozást ígér a Direct Now app

Fedezd fel a legjobb műsorokat és szerezz élményeket a Direct Now alkalmazásban, ahol a csatornák élő adásai mellett a folyamatosan bővülő videótárban is böngészhetsz. Akár könnyed szórakozásra vágysz, akár egy kis borzongás hiányzik az...

Rádiós döntést hozott és eljárásokat indított a Médiatanács

Újabb rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázaton hirdetett nyertest a Médiatanács a november 26-i ülésén. A testület hatósági eljárás indított a TV2 ellen a Tények Plusz egyik adása miatt. A Mosoly Média Nonprofit Kft. lett...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Radics Gigivel indul az UTAZÓK Podcast

Rendhagyó podcastot indított Mahó Andrea, aki meghívott vendégeivel egy-egy számukra meghatározó film kapcsán beszélget az életükről, tapasztalataikról és karrierjükről.Az első epizódban Radics Gigi tárja fel a gondolatait és érzéseit azzal kapcsolatban, hogy hogyan indult...

Országos szintre lépett a PENNY és a foodora együttműködése

November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagy bevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül. Az ünnepi időszak közeledtével tényleges segítséget jelenthet a családok számára, hogy a diszkontlánc összes termékkategóriája kényelmesen és...

Változás a SPAR üzleteiben

A SPAR Magyarország összesen 736 millió forintot fordított egy-egy miskolci, soproni és tatabányai üzletének modernizálására. A vállalat saját erőből megvalósult fejlesztései révén megújultak a szupermarketek belső terei, és az áruházak a korábbinál kevesebb energiát...

Lukas Graham is érkezik a Paloznaki Jazzpiknikre

7 Years, Love Someone, Mama Said, Share That Love és még sorolhatnánk a Lukas Graham világsikereket, amelyektől előre borítékolható a libabőr a 2025-ös Jazzpiknik pénteki napján. Szombaton a Piknik közönségkedvencei térnek vissza a színpadra,...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...