A marketing és kreatív szakmát támogató tanfolyamokat indít a MOME Open

A Moholy Nagy Művészeti Egyetem felnőttképzési márkája, a MOME Open 2023-ban 17 új tanfolyamot fejlesztett, ezek egy része kifejezetten a kreatív szakmákat hivatott kiszolgálni. Az új képzésekről szóló augusztus 23-i ingyenes webináriumra még lehet regisztrálni.

Egy folyamatosan fejlődő világban a jó kommunikáció, a kreativitás, annak ápolása, illetve a kreatív gondolkodás fejlesztése elengedhetetlen. Ezen tanfolyamok célja, a résztvevők számára egyedülálló tapasztalatot és ismereteket nyújtani a modern kreatív iparágakban és kommunikációs területeken.

A kurzusokat a kreatívipar elismert szakemberei vezetik, akik rendkívüli tapasztalattal és tudással rendelkeznek a területen. A képzések során a résztvevők interaktív workshopokon, előadásokon és gyakorlati projektekben vehetnek részt és személyre szabott útmutatást és visszajelzést kapnak gyakorló szakemberektől és a MOME oktatóitól. A képzések mindenki számára nyitottak, legyen valaki pályakezdő, vagy már tapasztalt szakember, aki új kreatív nézőpontokat, készségeket szeretne elsajátítani. A MOME Open oktatói felsoroltak közül számos képzést kifejezetten vállalati közegben is megtartanak, kiscsoportos oktatás keretében.

“Tapasztaljuk, hogy egyre több reklámügynökség küldi el munkatársait képzéseinkre és az ügyféloldalon is komoly igény merült fel azzal kapcsolatban, hogy a modern marketing és marketingkommunikációs tudást el tudják sajátítani tanfolyami kereteken belül. Idén, mások mellett, olyan szakemberek csatlakoztak hozzánk terveink megvalósítását segítendő, mint Jedlicska Márton, a Publicis Group Hungary társ-kreatívigazgatója és korábbi Wavemakeres kollégái, Faragó Tamás, a Laboratory kreatívigazgatója, Juhász Péter Tibor, a Vodafone márkaigazgatója, valamint Szabó Zoltán a HVG digitális portfolió- és marketingigazgatója.” - mondta Gosztonyi Csaba, a MOME Open vezetője.

A MOME Open portfóliója eddig is tartalmazott kreativitást fejlesztő tanfolyamokat, ilyen a Design Thinking képzés, ahol egy kreatív folyamat lépéseinek és a tervezés eszközeinek megtanulására egy konkrét projekt megvalósításán keresztül nyílik lehetőségük a résztvevőknek, a Service Design alapozó tanfolyamon olyan alapvető service design módszereket és eszközöket tanulhatnak meg, amik alkalmasak arra, hogy különböző munkafolyamatokat hatékonyabbá, termékeket vagy szolgáltatásokat érthetőbbé, a felhasználói élményt pedig kellemesebbé tegyék, bármilyen területen is dolgozzanak.

A Co-create Design Thinking facilitátor tanfolyamon pedig megtanulhatják, hogyan tudják ezeket eredményesen alkalmazni saját projektjeikben, másokat is bevonva a közös gondolkodásba és a legtöbbet kihozni a csapatukból.

Újabb, a kreatívipar számára érdekes, vagy az abba belépni szándékozók számára fejlesztett tanfolyamok: a Koncepcióalkotás, itt a hallgatók megtanulhatják kreatív ötleteiket koncepcióként úgy megfogalmazni és prezentálni, hogy azok a lehető legnagyobb eséllyel válhassanak valóra. A Brandmarketing tanfolyamon elsajátítható, hogyan lehet sikeres a márka, vagy az a brand, amin nap mint nap dolgoznak a hallgatók, megismerhetik, hogy milyen stratégia húzódik meg egy két mondatos szlogen mögött, illetve megtervezhetik egy képzeletbeli brand alapjait, így gyakorlatban is láthatják, hogyan működik a brandépítés egy kisvállalkozás és egy nagyvállalat esetében. Az Én-márka-fejlesztés képzésen olyan módszereket és eszközöket sajátíthatnak el, amelyek használatával képesek lesznek arra, hogy személyüket, vállalkozásukat, terméküket vagy szolgáltatásukat márkává változtassák, ezzel pedig megsokszorozzák annak értékét. A Prezentáció design tanfolyamon, amelyet Végi Réka, a Graphisoftnál főállású prezentáció dizájner vezet, megtanulhatnak mindent ahhoz, hogy hatásos prezentációkat tudjanak készíteni a munkahelyükön, a következő állásinterjúra, befektetői körre, webinárra vagy konferenciára.

A MOME Open továbbra is elkötelezett amellett, hogy olyan tanulási környezetet biztosítson, amely elősegíti a művészi felfedezést, a kreativitást és a hatékony kommunikációt.

Az új tanfolyamok megismertetésére a MOME Open augusztus 23-án szerdán 17 órától online webináriumot tart az érdeklődők számára. Regisztráció: https://shorturl.at/mnF28

Mi a MOME Open?

A MOME Open a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem iskolarendszeren kívüli képzéseit, tanfolyamait, továbbképzéseit támogató központként jött létre 2016-ban, melynek célja új felnőttképzési programok fejlesztése és indítása 2016 őszétől.

A központ a Felsőoktatási Struktúraátalakítási Alap (FSA) pályázatra benyújtott projekt keretében jött létre, melynek során a MOME megkezdte felnőttképzési tevékenységének továbbfejlesztését.

Az egyetem az élethosszig tartó tanulást támogatva, a MOME Open megalapításával kultúra-, társadalom és gazdaságformáló szereplőként kíván megjelenni a hazai és nemzetközi továbbképzési szektorban. A MOME Open célja, hogy művészeti, kulturális, oktatási és gazdasági képzési területek létrehozásával és működtetésével hiánypótló szerepet töltsön be a 21. századi tudásközvetítésben, valamint, hogy a kreatívipari szektorban hiányzó képességek és készségek pótlása által kiemelkedően magas színvonalú munkaerőt képezzen.

Kik az oktatók?

Juhász Péter Tibor, a Vodafone márkaigazgatója 10 évig a P&G CE központjában dolgozott logisztika, marketing és média területeken. 2013-tól a Telekom marketingkommunikációs vezetőjeként a funkcionális, gigabit és promóciós kommunikációból egy emberközelibb márkaépítés felé mozdult el. 2018-ban marketing igazgatóként a Borsodinál az évek óta csökkenő márkát növekvő pályára állította. Jelenleg a Vodafone márkaigazgatója. Az egyik legtöbb díjat nyert hirdető oldali magyar szakember. Feleségével indították a csaladimatrica.hu start upot. Boldog házasságban él, három gyermekükkel. Sokat zenél, szívesen sportol, és nagy LGT-gyűjtő.

Szabó Zoltán, a HVG digitális portfólió- és marketing igazgatója kulturális újságíróként kezdte szakmai pályáját, 2000-től 20 éven át dolgozott az Indexnél. Nevéhez fűződik a „Comment:com ”tévékritikai blog elindítása, amely sok éven át nemcsak a legnépszerűbb médiával foglalkozó oldal, de a legolvasottabb magyar nyelvű blog is volt. Dolgozott szerkesztőként, majd az Index2 felelős szerkesztőjeként. Később tartalomfejlesztési igazgató, majd stratégiai és kreatív igazgató volt a médiacégnél. Tanácsadóként közreműködött hazai és nemzetközi cégek brand-stratégiájának és kampányainak kidolgozásában. Rendszeres óraadó tanár több főiskolán és egyetemen a Színház és Filmművészeti Egyetemen, a FreeSZFE-n, és a Műszaki Egyetemen is. 2020 decemberétől 2023 májusáig az RTL marketingkommunikációs igazgatója volt. A műsorkampányok mellett az RTL digitális termékeinek megújításán és az rtl.hu díjnyertes bevezetőkampányán. Ő vezényelte le az RTL 2022-es teljes arculatváltását, és nevéhez kapcsolódik az RTL+ streaming platform bevezetőkampánya is. Kampányai számos díjat nyertek ebben az időszakban. 2023 augusztusától a HVG kiadó digitális portfólió- és marketing igazgatója, a cégcsoport marketing feladatai mellett ő felel a terjesztésért és a digitális termékek fejlesztéséért is. Házas, van egy három éves lánya, és hobbiból időnként körbeutazza a Földet, amiről időre időre blogot is ír.

Végi Réka, a Graphisoft ügyvezető kommunikációs menedzsere, prezentáció designer, szövegíró, storyteller. A közérthető kommunikáció megszállottja. Tanár, kommunikációs szakember, MBA. Az üzleti világ után 2017-ben váltott kommunikációs területre. Jelenleg felsővezetői prezentációkat tervez, ír és dizájnol, és a Világos Beszéd tanácsadója.

Faragó Tamás, a Laboratory kreatívigazgatója kreatív szakemberként 1990-óta egyengeti hazai és külföldi márkák útját. Részt vesz márkák és kommunikációs stratégiák fejlesztésében, kommunikációs irányok kialakításában, megvalósításában. Nemzetközi és hazai ügynökségeknél hosszú ideje segít abban, hogy márkák és tulajdonosaik sikeressé váljanak. 2016 óta gyakorlati órákon osztja meg ismereteit a MOME és a METU hallgatóival, a kreativitás, a reklám, a motiváció összefüggéseiről, a márkaépítés, az énmárkaépítés elemeiről, módszereiről, fontosságáról.

Fái András, producer 1996-ban szerezte diplomáját a Színház- és Filmművészeti Egyetem Film és TV producer szakán. 30 éves tapasztalattal rendelkezik a hazai és nemzetközi médiában. 6 éve meghívott előadó a budapesti Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és más egyetemeken.

Jedlicska Márton, a Publicis Groupe Hungary társ-kreatívigazgatója karrierje során olyan ügynökségeknél dolgozott, mint Saatchi & Saatchi – New York, Goodby Silverstein – San Francisco, a Duval Guillaume – Brüsszel, Dentsu Inc 2018 óta a Wavemaker (WPP) vezető kreatívigazgatója. Olyan nemzetközi és hazai márkákat segített építeni mint a P&G, Nestlé, Ralph Lauren, BMW, Huawei, Samsung, Media Markt, Asahi, Telekom, Commonwealth Bank, NBA, Unicef, Vöröskereszt és Decathlon. Többször vett büszkén át kollégáival nemzetköz díjjakat, és lettek az “év ügynöksége” különböző kategóriákban és évben.

Havasi Zoltán, a Wavemaker stratégiai vezetője szövegíróként kezdte pályafutását, volt ügyfélkapcsolati oldalon, végül stratéga lett. A hat, FCB, GGK, Y&R és a Dentsu után most a Wavemakerben tervezi a jövőt. Szereti ha büszke lehet arra, amit csinál.

Szládovics Orsolya, a Wavemaker kreatívigazagtója 13 éve az első Portfolio Night után kezdett szövegíróként az Isobar Budapestben. A Wavemaker kreatív csapatát 4 éve vezeti. A nagy márkák -Telekom, MOL, Decathlon, DM, Johnnie Walkers – kampányai mellett arra a legbüszkébb, hogy rendszeresen dolgoznak társadalmilag fontos kampányokon, illetve, hogy a csapat az elmúlt években mindig ott volt a legjobb hazai ügynökségek között. Csapatával több nemzetközi fesztiválon – Cannes Lions, ADCE, Epica, Cresta, Effie, New York Festival – nyertek díjakat, például az Írók boltjának készült Open Shelves kampánnyal, a Romaninak készült Greenlookkal vagy a tavalyi Empty Tables – Budapest Pride kampánnyal. Side-projektje a barátaival közös vállalkozása, az ONO Poké bowl.

Mendrei Zoltán, a Wavemaker művészeti vezetője a MOME alumni tagja. Hat évig élt Balin, ahol gyanús lett neki, hogy az élet értelmét csak tengerparton találja. Most újra Budapesten dolgozik Head of Art-ként olyan nemzetközi és hazai márkákon mint a Johnnie Walker, Decathlon, Nestlé, MOL, Telekom. Emelett videóvágással és animációval kapcsolatos projektekkel is szívesen foglalkozik napi feladatai mellett.

Féja Dorottya, a Cellux service designere és a MOME oktatója, tervezői és oktatói tevékenységének középpontjában a diverz csapatmunka elősegítése és a valódi innováció támogatása állnak.

Pais Panni, designer, tréner és facilitátor, a Cellux csoport alapító tagja és a MOME Design MA programjának szakvezetője. Oktatóként és tervezőként a design módszertanok kutatása és átadása áll munkája középpontjában.

Csernátony Fanni, a Cellux service designere és a MOME oktatója, tervezői és oktatói munkájának és a doktori kutatásának középpontjában a design és annak különböző módszertanai állnak.

Barna Máté, a Cellux service designere a MOME Formatervező Tanszékén végzett 2018-ban. Tervezőként fontosnak tartja a designkutatás erejét, a komplex rendszerekben való gondolkodást, az emberközpontúságot és a csapatmunkát. Jellemzően szereti megismerni azt akinek tervez, az ő fejével gondolkodni és az ő helyzetébe képzelni magát a designfolyamat minden fázisában. A szolgáltatástervezés mellett aktívan dolgozik oktatás intézményi szervezetfejlesztési projekteken is. Ebből adódóan egyaránt otthonosan mozog az ügynökségek, nagyvállalatok, különböző oktatási intézmények és szervezetek világában. A Service Design és Design Thinking módszertanát, és azok különböző eszközeit ezeken a területeken is rendszeresen alkalmazza. Éppen futó Doktori kutatásában az említett módszertanok fejlesztésén dolgozik.