Egy éve robbant be a ChatGPT a köztudatba, azóta próbálják kitalálni a különböző iparágak, hogy lehetőséget vagy veszélyt jelentenek a mesterséges intelligencia megoldások. A marketingesek nem félnek attól, hogy a mesterséges intelligencia elveszi a munkájukat, 40 százalékuk naponta használ ilyen eszközöket.
A liftupakademia.hu kutatása alapján a marketingesek az utóbbira szavaznak, hiszen a 214 marketinggel foglalkozó szakember bevonásával készített kutatásban a válaszadók több, mint 92%-a nem fél attól, hogy elveszi a munkáját a mesterséges intelligencia, ráadásul 40,7%-uk naponta legalább egyszer használ valamilyen MI eszközt.
A többnyire digitális marketinggel foglalkozó válaszadók 87,4%-a próbált már ki legalább egy mesterséges intelligencia eszközt.
A legkedveltebb közöttük – egyáltalán nem meglepő módon – a ChatGPT, amit a válaszadók 92,5%-a használt már. Ezt lemaradva, de egymáshoz nagyon közel követik egyrészről az olyan platformokba épített eszközök, mint az ismert képszerkesztő Canva MI megoldásai, valamint a Google és a Facebook hirdetési rendszerébe épített MI eszközök. A legismertebb képgeneráló megoldás (a Dall-E és a Midjourney) szintén bent van az első 10-ben egymás mellett, de a válaszadók 27,8%-a próbálta már ki a ChatGPT pluginjeit, ahogy a Google Bardot is. Az első 10-be bekerült még a kifejezetten marketinges feladatokra kifejlesztett Jasper is.
A marketingesek elég változatos célokra használják a mesterséges intelligenciát. Az első a sorban a szövegírás, a második pedig az ötletgyűjtés. Az első 10-ben megtaláljuk például az adatelemzést és az ügyfelekkel történő levelezés támogatását is.
A válaszadóknak általában pozitív a tapasztalatuk a mesterséges intelligenciával kapcsolatban, hiszen csak 2,7% mondta azt, hogy kipróbálta, de már nem használja, és mindössze 5,3% az, aki szerint csak időt visz el, de nem ad használható végeredményt.
A mesterséges intelligencia a jövőben is fontos fejlesztési területe lesz a marketingeseknek.
A válaszadók 41,1%-a mondta ugyanis azt, hogy a következő időszakban szeretne fejlődni ezen a területen.
„Azoknak a marketinggel foglalkozó szakembereknek, akik legjobbat akarják nyújtani mindig is fontos volt, hogy a legfrissebb technológiákat gyorsan beillesszék a munkájukba. Éppen ezért egyáltalán nem meglepő, hogy ilyen nagy arányban használják a mesterséges intelligencia megoldásokat.” Mondta el Lévai Richárd közösségi marketing specialista a közösségi marketing oktatási platform, Liftup Akadémia alapítója.
„Amikor a ChatGPT, a Dall-E, a Midjourney és a többi eszköz berobbant az elmúlt év során, sok marketing szakember megijedt, hogy mi lesz az ő szerepe ebben az új világban.” Mondta el Lévai Richárd „Azonban az eszközök beillesztése a napi munkába lehűtötte a kedélyeket, az első ijedtség helyét pedig átvették a reális tapasztalatok. Már sokan látják, hogy a mesterséges intelligencia inkább társ a marketingben, de tény: a megváltozó feladatokhoz és folyamatokhoz igazodni kell, önmagunk fejlesztésével továbbra sem lehet leállni.”
A kutatást 2023 októberében és novemberében készítette a liftupakademia.hu-t üzemeltető Liftup Kft. online formában.