- Hirdetés -

A marketingesek jóban vannak a mesterséges intelligenciával

|

Egy éve robbant be a ChatGPT a köztudatba, azóta próbálják kitalálni a különböző iparágak, hogy lehetőséget vagy veszélyt jelentenek a mesterséges intelligencia megoldások. A marketingesek nem félnek attól, hogy a mesterséges intelligencia elveszi a munkájukat, 40 százalékuk naponta használ ilyen eszközöket.

A liftupakademia.hu kutatása alapján a marketingesek az utóbbira szavaznak, hiszen a 214 marketinggel foglalkozó szakember bevonásával készített kutatásban a válaszadók több, mint 92%-a nem fél attól, hogy elveszi a munkáját a mesterséges intelligencia, ráadásul 40,7%-uk naponta legalább egyszer használ valamilyen MI eszközt.

A többnyire digitális marketinggel foglalkozó válaszadók 87,4%-a próbált már ki legalább egy mesterséges intelligencia eszközt.

A legkedveltebb közöttük – egyáltalán nem meglepő módon – a ChatGPT, amit a válaszadók 92,5%-a használt már. Ezt lemaradva, de egymáshoz nagyon közel követik egyrészről az olyan platformokba épített eszközök, mint az ismert képszerkesztő Canva MI megoldásai, valamint a Google és a Facebook hirdetési rendszerébe épített MI eszközök. A legismertebb képgeneráló megoldás (a Dall-E és a Midjourney) szintén bent van az első 10-ben egymás mellett, de a válaszadók 27,8%-a próbálta már ki a ChatGPT pluginjeit, ahogy a Google Bardot is. Az első 10-be bekerült még a kifejezetten marketinges feladatokra kifejlesztett Jasper is.

A marketingesek elég változatos célokra használják a mesterséges intelligenciát. Az első a sorban a szövegírás, a második pedig az ötletgyűjtés. Az első 10-ben megtaláljuk például az adatelemzést és az ügyfelekkel történő levelezés támogatását is.

A válaszadóknak általában pozitív a tapasztalatuk a mesterséges intelligenciával kapcsolatban, hiszen csak 2,7% mondta azt, hogy kipróbálta, de már nem használja, és mindössze 5,3% az, aki szerint csak időt visz el, de nem ad használható végeredményt.

A mesterséges intelligencia a jövőben is fontos fejlesztési területe lesz a marketingeseknek.

A válaszadók 41,1%-a mondta ugyanis azt, hogy a következő időszakban szeretne fejlődni ezen a területen.

„Azoknak a marketinggel foglalkozó szakembereknek, akik legjobbat akarják nyújtani mindig is fontos volt, hogy a legfrissebb technológiákat gyorsan beillesszék a munkájukba. Éppen ezért egyáltalán nem meglepő, hogy ilyen nagy arányban használják a mesterséges intelligencia megoldásokat.” Mondta el Lévai Richárd közösségi marketing specialista a közösségi marketing oktatási platform, Liftup Akadémia alapítója.

„Amikor a ChatGPT, a Dall-E, a Midjourney és a többi eszköz berobbant az elmúlt év során, sok marketing szakember megijedt, hogy mi lesz az ő szerepe ebben az új világban.” Mondta el Lévai Richárd „Azonban az eszközök beillesztése a napi munkába lehűtötte a kedélyeket, az első ijedtség helyét pedig átvették a reális tapasztalatok. Már sokan látják, hogy a mesterséges intelligencia inkább társ a marketingben, de tény: a megváltozó feladatokhoz és folyamatokhoz igazodni kell, önmagunk fejlesztésével továbbra sem lehet leállni.”

A kutatást 2023 októberében és novemberében készítette a liftupakademia.hu-t üzemeltető Liftup Kft. online formában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...