A meccsek voltak a legnézettebbek

labdarúgás június 23 nézettség

Az elmúlt hetet is megnyerte az M4 Sport a labdarúgó Európa-bajnokság közvetítéseinek köszönhetően. Az év eddigi legnézettebb műsora volt a Németország-Magyarország mérkőzés. Könnyen lehet, hogy éves szinten sem lesz ennél nézettebb műsor.

Nézettségi szempontból egy újabb rendhagyó hét áll mögöttünk a labdarúgó Európa-bajnokság miatt. Az M4 Sport a 18-49 éveseknél és főműsoridőben ismét megnyerte a hetet. A korábbi heti 21,8 százalékosnál kisebb, 17,5 százalékos közönségaránnyal, de ezzel is hatalmas előnyük volt mindenki más előtt. Az RTL Klub 8,3, a TV2 5,4 százalékos share-rel zárta a 25. hetet.

Napi szinten a szerdai magyar érdekeltségű meccsnapon érte el a sportcsatorna a legjobb, 38,3 százalékos közönségarányt. Ugyanakkor múlt héten már volt két meccsmentes nap, a csütörtök és a péntek, ez pedig megmutatta, hogy gyorsan visszatér majd az Eb után minden a megszokott kerékvágásba. Az említett két este az M4 Sport 2,1-2,1 százalékos közönségarányt hozott össze, a főműsoridőt pedig az RTL Klub nyerte 10,5, valamint 11 százalékos share-rel.

Az M4 Sportnak köszönhetően az MTVA csoportszinten is nyerte a hetet. A csatornáik 21,8 százalékos közönségarányt produkáltak. Második helyre futott be az RTL Magyarország 18,8 százalékos eredménnyel, a TV2 Csoport pedig 17,5 százalékot ért el.

Az RTL-nek és a TV2-nek már csak a mostani és a jövő hetet kell kivárnia, de az sem elképzelhetetlen, hogy már ebben a két hétben is jelentősen visszaerősödnek. A mostani héten ugyanis három meccsmentes nap is lesz (szerda, csütörtök, vasárnap). Jövő héten pedig csak kedden, szerdán és vasárnap tartanak mérkőzéseket.

A nemzetközi csatornaportfóliók közül a ViacomCBS egész jól átvészelte ezt az időszakot, olyannyira, hogy az elmúlt hét nap 6 százalékos közönségarányt értek el. Az AMC 4,6, a Sony pedig 4,3 százalékos share-t hozott össze.

25. hét / 24. hét / 23. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 8,3% / 7,4% / 15,2%
TV2 – 5,4% / 6,4% / 5,7%
M4 Sport – 17,5% / 21,8% / 9,4%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (25. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 5,4% (4,7%)
Híradó – 15,4% (10,7%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 12,4% (9,3%)
A mi kis falunk – 12,8% (12,7%)
Apatigris – 6,8% (6,4%)

TV2
A bosszú csapdájában – 13,4% (12,2%)
Tények – (10,9%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 10,2% (12,9%) – hétfőtől szombatig
A hegyi doktor – Újra rendel – 6,5% (7%)
Bezár a bazár – 4,1% (4,9%)

A hét legnézettebb műsora a szerdai Németország-Magyarország mérkőzés volt. A 18-49 éveseknél 616 ezres nézettséggel és 43,8 százalékos közönségaránnyal futott. A teljes lakosságnál 1,31 milliót tett ki a nézőszáma, a share-je pedig 35,5 százalékot. Így jelenleg ez a meccs az év eddigi részének a legnézettebb tévéműsora.

A második legjobban teljesítő mérkőzés a vasárnapi Belgium-Portugália volt, ami a 18-49 éveseknél 385 ezres, a teljes lakosságnál 787 ezres nézőszámot ért el. A harmadik legnézettebbnek pedig a szombati Olaszország-Ausztria meccs számított, ami a kereskedelmi célcsoportból 272 ezer, a teljes lakosság köréből pedig 593 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.

Az M4 Sport a vasárnapi Forma-1 futam révén is felkerült a műsoros toplistára. Az osztrák nagydíjra a 18-49 évesek köréből 148 ezren, a teljes lakosságból 414 ezren voltak kíváncsiak.

Az RTL Klub legnézettebb műsora a csütörtöki Híradó volt, ami a 18-49 éveseknél 202 ezer, a teljes lakosságnál 700 ezer nézőt érdekelt. A TV2 legnézettebbjének a 18-49 éveseknél a csütörtöki Tények Plusz (130 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a pénteki Tények (617 ezer néző) számított.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2021_25hetteljes

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2021_25het1849

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.