- Hirdetés -

A médiaipart is elérik a kiberbiztonsági fenyegetések

|

A kiberbiztonsági vállalat új jelentése szerint a médiatartalom előállítását és terjesztését támogató, kulcsfontosságú szolgáltatók közel harmadát fenyegetik biztonsági kockázatok a nyilvánosan hozzáférhető felületeik sebezhetősége miatt.

A médiaipar ökoszisztémája az egyik legösszetettebb, ami komoly kihívást jelent a vállalatok számára a tartalmak biztonságos előállítása, terjesztése és kezelése szempontjából. A médiavállalatok ugyanis egészen a tervezéstől a kameráig és a kamerától a fogyasztóig függnek a beszállítóktól, szolgáltatóktól, partnerektől és a különböző technológiáktól.

Az iparágvezető kiberbiztonsági vállalat, a BlueVoyant Media Industry Cybersecurity Challenges: A Vendor Ecosystem Analysis (Médiaipari kiberbiztonsági kihívások: a beszállítói ökoszisztéma elemzése) című jelentése rávilágított, hogy a médiavállalatokat kiszolgáló cégek 30%-át fenyegetik jelentős biztonsági kockázatok a nyilvánosan is hozzáférhető, online felületeiken felfedezett biztonsági rések miatt. Ezeket a kritikus sebezhetőségeket a kiberbűnüzők is könnyen kihasználhatják, ami tartalomvesztéshez és működési zavarokhoz vezethet.

A kutatást a BlueVoyant Terrain: 3PR™ (beszállítói láncot érintő kiberkockázat-kezelés) platformjának segítségével végezték, amely a kibertámadók által is használt technikák alkalmazásával azonosítja a vállalatok szoftvereinek sebezhetőségeit és a visszaélésekre lehetőséget adó egyéb sérülékenységeket, valamint felméri a lehetséges célpontokat is.

A tanulmányt Joel Molinoff, a BlueVoyant alelnöke, a CBS Corporation volt vezető alelnöke és információs kockázatokért felelős vezető tisztségviselője, valamint Dan Vasile, a BlueVoyant stratégiai fejlesztésért felelős alelnöke, a Paramount információbiztonságért felelős volt alelnöke vezette.

„A médiaipar számos kiberbiztonsági kihívással néz szembe a bevételeket közvetlenül befolyásoló tartalomszivárgástól kezdve a terjesztési csatornák elleni kibertámadásokon át a zsarolóprogramokig – nyilatkozta Molinoff – A jelentésből kiderül, hogy a médiaszolgáltatók kitettsége biztonsági kockázatok tekintetében nagyobb, mint más iparágak beszállítóié. Jó hír azonban, hogy proaktív intézkedésekkel a médiaipar javíthat kibervédelmi helyzetén.”

A felmérés egyéb fontos megállapításai:

A biztonsági kockázatoknak kitett médiaszolgáltatók aránya kétszerese a BlueVoyant által monitorozott vállalatokból álló, több iparágat felölelő referenciaértéknek.

A tartalomkezelési megoldásokat kínáló, leggyakrabban igénybe vett szolgáltatók felénél azonosítottak potenciális biztonsági kockázatokat rejtő sebezhetőségeket.

Az is gond, hogy a médiaiparban a fenyegetés megállapítása után a javítások nem történnek meg időben, az azonosított biztonsági résekkel rendelkező rendszerek 60%-a ugyanis hat héttel a kockázat felfedezését követően még mindig védtelen.

„A digitális ellátási lánc nemcsak a médiaiparban, hanem az összes többi iparágban is gyakori támadási felület – fejtette ki Vasile. – Kibervédelmi helyzetük javítása érdekében a vállalatoknak folyamatosan monitorozniuk kell szállítói ökoszisztémájukat és prioritásként kezelni a legkritikusabb megállapításokat.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...