
Mostantól maguk a növények oszthatják meg igényeiket a gondos gazdáikkal, ugyanis az Oázis Kertészet felelős növénygondozást segítő edukációs AI-platformja hangot ad nekik. A BotaniChat koncepciójáért, megvalósításáért és kommunikációjáért a Mediator felel.
Örülhetnek a növénytulajdonosok, hiszen most már a növények maguk is elmondhatják, hogyan érzik magukat és mire van szükségük. 2025 novemberében ugyanis megszületett a BotaniChat, az első AI-platform, amely valóban hangot ad a növényeknek, és amelynek segítségével az emberek valódi segítséget nyújthatnak zöld kedvenceiknek, miközben mélyebb kapcsolatot alakítanak ki velük.
„Felelős kertészeti áruházláncként szívügyünknek tekintjük, hogy a növényeink értő, gondoskodó kezekbe kerüljenek, és sok-sok éven át melegséget csempésszenek az otthonokba. Ehhez szerettünk volna segítséget nyújtani a kezdő növénytulajdonosoknak – akkor is, ha így esetleg ritkábban térnek vissza hozzánk új növényt vásárolni” – mondja Boross Gábor, az Oázis Kertészet marketing vezetője.
„Arra az előfeltevésre alapoztuk a kampányt, hogy a megfelelő növényápolási tudás elsajátítása mellett, ha érzelmi alapú kapcsolat is létesülhetne az ember és a növény között, a növények túlélési esélyei nőhetnének” – mutat rá a kampány insightjára Csirke Dániel, a Mediator kreatívigazgatója. „Ezt a kötődést a kommunikáció támogatásával, segítésével, kétirányú, valós interakció érzetének kialakításával erősítjük, úgy, hogy hangot adunk a növényeknek” – teszi hozzá.
De mi is az a BotaniChat és hogyan működik?
A BotaniChat ugyanis egy egyedileg profilozott GPT-modell, amely az Oázis Kertészet által szerkesztett saját tudásanyagra támaszkodik, és amelyet a Mediator szakemberei az Oázis márkaértékei – gondoskodás, odafigyelés, szakértelem – szerint tréningeztek.
Az oldalt felkeresve csupán fel kell tenni a kérdést, ami foglalkoztat minket a növényápolással kapcsolatban, de még jobb, ha feltöltünk egy fotót az adott növényről. A mesterséges intelligencia beazonosítja a fotón látható növényt, egyedi perszónát alkot hozzá, majd meg is szólal a nevében, hogy aztán személyre szabott tanácsokkal és aktuális, az Oázis áruházakban kapható termékek ajánlójával vagy épp a gondozásra vonatkozó emlékeztetőkkel lássa el a felhasználót.
Ez a felület – amellett, hogy a növényápoláshoz szükséges alapvető információkat könnyen hozzáférhetővé teszi – akár hosszú távon is képes lehet erős, érzelmi kapcsolatot teremteni az ember és a növények között, hiszen megteremti az illúzióját egy visszacsatolásokban gazdag kommunikációnak, így a tulajdonosok és növények közötti viszony elmozdulhat egy aktívabb, gondoskodó kapcsolat irányába.
Mi a kampány célja?
A BotaniChat fejlesztésével az volt a cél, hogy ráirányítsa a figyelmet a felelős növénytartás értékeire, megmutatva, hogy az odafigyelésnek köszönhetően a növények tovább életben maradhatnak tulajdonosaiknál – ez pedig a gazdáiknak is sikerélmény. Emellett olyan eszköz létrehozása volt a cél, amely a digitális térben is erősítheti az Oázis Kertészet felelősségteljes, gondoskodó imidzsét.
A BotaniChat a mesterséges intelligenciát nem technológiai trükként, hanem márkaélményként használja, egyszerre erősíti a márka pozícióját, növeli az online forgalmat és hosszú távon formálja a növénytartás kultúráját Magyarországon.
Az AI-platformra az Oázis áruházakban POS-elemek hívják fel a figyelmet – amelyek egyben a fizikai térben jelenítik meg a növények „hangját” –, a digitális térben pedig interaktív Reels-hirdetések invitálják beszélgetésre a felhasználókat egészen az év végéig.












