A kulcsszavak egyszerű tiltása elérés és felhasználó csökkenéssel járhat, ráadásul a helytelenül megválasztott brand safety stratégia hosszú távon kockáztathatja a potenciális fizetőképes célcsoportok elérését. (x)
A Teads a brand safety terén az egyik legkiemelkedőbb, itthon is elérhető megoldást nyújtja a hirdetőknek, ami folyamatosan bizonyít a legkülönbözőbb hirdetői szektorok esetében. A cég neves kiadókkal dolgozik világszerte és kizárólag a partnerei oldalán jelennek meg a hirdetések az open internet veszélyeit kizárva. A cikkekbe ágyazott hirdetéseket brand safety szempontból a MOAT, Grapeshot és az IAS beépített megoldásai segítenek megszűrni. Ha ez egy hirdető számára nem lenne elég, akkor a saját verifikáló szolgáltatójával is ellenőrizheti a kampány futását.
Általánosságban elmondható, hogy egyre többen fogyasztanak digitális tartalmakat, a magas minőséget képviselő portálok olvasottsága pedig óriási növekedést mutat – elég, hacsak az elmúlt másfél év távlatából vizsgáljuk a tartalomfogyasztási szokások alakulását. A Teads elemzése szerint ez a növekedés hatványozottan igaz az igényes híroldalak esetében. A digitális tartalomfogyasztással töltött idő növekedésével a hírek villámgyors terjedése következtében, a releváns információk terjesztése és az álhírek csírájában való elfojtása manapság fontosabb mint valaha. Ebben a valóságban pedig a hirdetésekre, illetve azok megfelelő megjelenésére is nagyobb figyelem irányul, hiszen a professzionális információáramlást a legtöbb esetben nagyrészt, vagy teljes mértékben az ezekből befolyó összegek teszik lehetővé.
A hirdetéskiszolgálás során ezért egyre többször merül fel központi kérdésként a brand safety (márkabiztonság) kérdése, vagyis az, hogy milyen tartalmi környezetben jelenhet vagy nem jelenhet meg egy-egy hirdetés. Az esetek többségében a kifogásolható tartalmak tiltásának alapját a hirdetők által kialakított, a megfelelő kulcsszavakat magukba foglaló blacklist-ek jelentik. A hirdetési piac szereplői közül mindenki egyetért abban, hogy bizonyos témákat (pl. bűnözés, erőszak) szűrni kell és tanácsos egy, a márkára szabott egyedi kulcsszó listát készíteni. Önmagában csupán a kulcsszavak blokkolása azonban meglehetősen korlátolt eszköz lehet, hiszen nem veszi figyelembe a kontextust és következetesen zár ki értékes tartalmakat, ezzel együtt értékes célközönséget. Rengeteg olyan esettel találkozhatunk, amelynek során a cikk ugyan tartalmazza az adott kulcsszót, ugyanakkor a teljes tartalom egyáltalán nem tekinthető károsnak. Sőt, épp az egyedi nyelvezet és stílus miatt érhetünk el az adott cikkoldalon értékes, fizetőképes olvasókat.
Ezért érdemes olyan algoritmusokat használni, amelyek nem csak olvassák a cikket, de elemzik a kontextust is. A Teads mindezeket figyelembe véve tervezte meg egyedülálló brand safety megoldását, ami lehetőséget nyújt arra, hogy a hirdető ügyfelek csak a valóban káros tartalmakat szűrhessék ki a kampányaik során. A Teads hirdetéskiszolgáló rendszere egy olyan beépített mesterséges intelligenciával működik, ami a cikkoldal betöltődése alatt – a Moat, Grapshot és IAS rendszereket is a működésébe integrálva – folyamatosan elemzi és értékeli az adott tartalom tényleges jelentését. Segítségével például egy alapvetően szerkesztőségi anyagokat szolgáltató prémium oldalon könnyedén szűrhetőek a felhasználók által szerkesztett tartalmak, így a teljes oldal nem, egyes tartalmak viszont automatikusan kizárása kerülnek a kampány során.
Ráadásul nem csak a tartalmat, de a felhasználó viselkedését is monitorozza, ennek köszönhetően a már jóváhagyott tartalomban is csak akkor nyílik ki a hirdetés, ha az olvasó megfelelő sebességgel görgetve eljutott a tartalom egy bizonyos pontjáig.
Ezzel együtt fontos arra is gondolni, hogy a márkabiztonságot és a megfelelő stratégia kidolgozását egy folyamatosan értékelendő és optimalizálandó közös folyamatnak kell tekinteni. A Teads ebben kíván oroszlánrészt vállalni – már hazánkban is -, egyaránt támogatva a márkák marketing és a kiadók újságírói céljait. (x)
Teads Hungary kapcsolat: Magyar Tamás sales-hu@teads.com
Szerző: Mihai Bostinaru, Vice President Sales CEE Teads