- Hirdetés -

A megfelelő brand safety stratégia (x)

|

A kulcsszavak egyszerű tiltása elérés és felhasználó csökkenéssel járhat, ráadásul a helytelenül megválasztott brand safety stratégia hosszú távon kockáztathatja a potenciális fizetőképes célcsoportok elérését. (x)

A Teads a brand safety terén az egyik legkiemelkedőbb, itthon is elérhető megoldást nyújtja a hirdetőknek, ami folyamatosan bizonyít a legkülönbözőbb hirdetői szektorok esetében. A cég neves kiadókkal dolgozik világszerte és kizárólag a partnerei oldalán jelennek meg a hirdetések az open internet veszélyeit kizárva. A cikkekbe ágyazott hirdetéseket brand safety szempontból a MOAT, Grapeshot és az IAS beépített megoldásai segítenek megszűrni. Ha ez egy hirdető számára nem lenne elég, akkor a saját verifikáló szolgáltatójával is ellenőrizheti a kampány futását.

Általánosságban elmondható, hogy egyre többen fogyasztanak digitális tartalmakat, a magas minőséget képviselő portálok olvasottsága pedig óriási növekedést mutat – elég, hacsak az elmúlt másfél év távlatából vizsgáljuk a tartalomfogyasztási szokások alakulását. A Teads elemzése szerint ez a növekedés hatványozottan igaz az igényes híroldalak esetében. A digitális tartalomfogyasztással töltött idő növekedésével a hírek villámgyors terjedése következtében, a releváns információk terjesztése és az álhírek csírájában való elfojtása manapság fontosabb mint valaha. Ebben a valóságban pedig a hirdetésekre, illetve azok megfelelő megjelenésére is nagyobb figyelem irányul, hiszen a professzionális információáramlást a legtöbb esetben nagyrészt, vagy teljes mértékben az ezekből befolyó összegek teszik lehetővé.

A hirdetéskiszolgálás során ezért egyre többször merül fel központi kérdésként a brand safety (márkabiztonság) kérdése, vagyis az, hogy milyen tartalmi környezetben jelenhet vagy nem jelenhet meg egy-egy hirdetés. Az esetek többségében a kifogásolható tartalmak tiltásának alapját a hirdetők által kialakított, a megfelelő kulcsszavakat magukba foglaló blacklist-ek jelentik. A hirdetési piac szereplői közül mindenki egyetért abban, hogy bizonyos témákat (pl. bűnözés, erőszak) szűrni kell és tanácsos egy, a márkára szabott egyedi kulcsszó listát készíteni. Önmagában csupán a kulcsszavak blokkolása azonban meglehetősen korlátolt eszköz lehet, hiszen nem veszi figyelembe a kontextust és következetesen zár ki értékes tartalmakat, ezzel együtt értékes célközönséget. Rengeteg olyan esettel találkozhatunk, amelynek során a cikk ugyan tartalmazza az adott kulcsszót, ugyanakkor a teljes tartalom egyáltalán nem tekinthető károsnak. Sőt, épp az egyedi nyelvezet és stílus miatt érhetünk el az adott cikkoldalon értékes, fizetőképes olvasókat.

 

 

Ezért érdemes olyan algoritmusokat használni, amelyek nem csak olvassák a cikket, de elemzik a kontextust is. A Teads mindezeket figyelembe véve tervezte meg egyedülálló brand safety megoldását, ami lehetőséget nyújt arra, hogy a hirdető ügyfelek csak a valóban káros tartalmakat szűrhessék ki a kampányaik során. A Teads hirdetéskiszolgáló rendszere egy olyan beépített mesterséges intelligenciával működik, ami a cikkoldal betöltődése alatt – a Moat, Grapshot és IAS rendszereket is a működésébe integrálva – folyamatosan elemzi és értékeli az adott tartalom tényleges jelentését. Segítségével például egy alapvetően szerkesztőségi anyagokat szolgáltató prémium oldalon könnyedén szűrhetőek a felhasználók által szerkesztett tartalmak, így a teljes oldal nem, egyes tartalmak viszont automatikusan kizárása kerülnek a kampány során.

Ráadásul nem csak a tartalmat, de a felhasználó viselkedését is monitorozza, ennek köszönhetően a már jóváhagyott tartalomban is csak akkor nyílik ki a hirdetés, ha az olvasó megfelelő sebességgel görgetve eljutott a tartalom egy bizonyos pontjáig.

Ezzel együtt fontos arra is gondolni, hogy a márkabiztonságot és a megfelelő stratégia kidolgozását egy folyamatosan értékelendő és optimalizálandó közös folyamatnak kell tekinteni. A Teads ebben kíván oroszlánrészt vállalni – már hazánkban is -, egyaránt támogatva a márkák marketing és a kiadók újságírói céljait. (x)

Teads Hungary kapcsolat: Magyar Tamás sales-hu@teads.com

 

Szerző: Mihai Bostinaru, Vice President Sales CEE Teads

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...