- Hirdetés -

A Mercedes-Benz lett a legvonzóbb munkáltató

|

- Hirdetés -

Tavalyi győzelme után idén ismét a Mercedes-Benz bizonyult a legvonzóbb munkáltatónak Magyarországon. A világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatásán alapuló Randstad Employer Brand hazai díjait, a Randstad Awardot tegnap este adták át, a második helyet a LEGO nyerte el, a harmadik helyezett pedig az IBM lett. A felmérésből kiderült az is, hogy a munkavállalók az IT szektorban helyezkednének el legszívesebben.

„Azok a vállalatok kerültek ki abszolút nyertesként a versenyben, akik elmondhatják magukról, hogy a pénzügyi stabilitás mellett a legújabb technológiai újításokkal is tartják a lépést, valamint jó a megítélésük, hírnevük, munkáltatói márkájuk” – fűzte hozzá Baja Sándor. Saját szektorában különdíjat érdemelt ki a K&H, az MVM, a Sanofi-Chinoin, a Hunguest Hotels, a Procter&Gamble, a Szerencsejáték Zrt., a Magyar Telekom és a Kühne + Nagel. A legismertebb munkaadó a Spar lett. A szektorok versenyének élén az IT végzett, melyet az SSC, majd a telekommunikáció követ.

Felértékelődő munkahelyválasztási elvárások

A munkahelyválasztást befolyásoló három legfontosabb szempont rangsora változatlan tavalyhoz képest. Továbbra is a fizetés a leghangsúlyosabb tényező, majd ezt követi a kellemes munkahelyi légkör és a hosszú távon biztos állás megléte. „A munkavállalók ezzel szemben a munkáltatói ajánlatokat elsősorban a cég pénzügyi stabilitása, a biztos állás és a fejlett technológiai háttér mentén észlelik. A munkáltatók által kínált és a munkavállalók által elvárt különbségek feltárása ezért fontos szempontokat nyújt egy versenyképes munkáltatói márka kialakításához” – részletezte az eredményeket Baja Sándor. A munka-magánélet egyensúlyának, a munkahely elhelyezkedésének, a sokszínű, támogató légkörnek, a társadalmi felelősségvállalásnak és a szolgáltatások, termékek minőségének a szerepe például felértékelődik: évről évre dinamikusan nő jelentőségük a munkavállalók szemében.

A fluktuációt tekintve a megkérdezett munkavállalók 23 százaléka váltott tavaly munkahelyet. „Ha figyelembe vesszük, hogy összességében a foglalkoztatottak 34 százaléka tervez 2019-ben továbblépést, akkor kifejezetten fontos, hogy megfelelő megtartási stratégiával csökkentsük az elvándorlást” – fűzte hozzá Baja Sándor. A munkahelyváltások fő indikátorai a munkabérrel és karrierúttal kapcsolatos problémák vagy a remélt, jobb lehetőségek. A maradás mellett leginkább a fizetéssel való elégedettség, a jó munkahelyi légkör, valamint a biztos állás a legfőbb érvek.

A munkavállalók 28 százaléka dolgozna szíve szerint saját vállalkozásában, míg 20 százalékuk lenne multinacionális cég alkalmazottja. Előbbi cégformánál a munka-magánélet egyensúlya és a rugalmasság, míg utóbbinál a kiszámíthatóbb, fix jövedelem és a stabil munkahely a szimpatikus tényező.

Mi kell az X-nek, miért marad az Y-generáció?

A fiatalabb munkavállalókat biztosítani kell a karrierépítési lehetőségekről és a fejlődési potenciálról ahhoz, hogy ne kezdjenek el új kihívásokat keresni. Az Y-generációt a kellemes munkahelyi légkör, az X-et és Z-t pedig a biztonság és a kedvező fizikai elhelyezkedés tudja maradásra bírni. Mindezek mellett míg a Z-seknek fontos a sokszínű, befogadó csapat, addig az Y-korosztály inkább a karrierépítési lehetőségeket keresi. Az X-generáció tagjainak értelemszerűen a munka-magánélet egyensúlya kerül fókuszba, míg az 55 év felettiek a pénzügyi stabilitást szeretik. „Elengedhetetlen tényező a toborzásnál, hogy generációra szabottan szólítsuk meg a potenciális munkavállalót, hiszen ugyanaz az ajánlat az egyiknek vonzó, a másiknak viszont nem kecsegtető”– magyarázta Baja Sándor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...

Az egész országban elérhető lesz a Telekom programja

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen...

Több mint 100 milliárd dollár a Binance kriptotőzsdéjén

Március első hetében 100 milliárd dollár fölé emelkedett azoknak a kripto-pénzeszközöknek az értéke, amelyeket a Binance kriptotőzsdéjén tartanak a platform felhasználói. A rekordmértékű tőkebeáramlással egyidőben nagyot nőtt a tőzsdén elérhető digitális eszközök hozama is....

A Toyotának végig igaza volt?

A Toyota vajon végig helyesen hitt a hibrid autókban? – ezzel a címmel jelent meg egy érdekes írás a Financial Times holnapján amely rámutat arra, hogy a piaci fejlemények afelé mutatnak, hogy helyes lehet...
- Hirdetés -