- Hirdetés -

A munkaerő-toborzásban is segít a digitalizáció

|

- Hirdetés -

A HR egyik legfőbb feladata a megfelelő munkaerő utánpótlásának biztosítása, ami sok papírmunkával és egyeztetéssel jár. A szakemberek munkájának egy jelentős részét így az adminisztráció teszi ki, ezért a hatékonyság érdekében a részleges digitális átállás ma már szinte elkerülhetetlen. Ezáltal ugyanis nemcsak rengeteg teher kerül le a szakemberek válláról, de sokkal könnyebben elérhetők és meggyőzhetők a fiatalok is. Ahhoz azonban, hogy mindez valóban megfelelően működjön, fontos, hogy alaposan átgondoljuk a teljes folyamatot, az adatbiztonsági elvárásokat, és fokozottan figyeljünk a lehetséges veszélyforrásokra, mint például az egyre gyakrabban feltűnő deepfake-re – véli a K&H HR igazgatója.

A pénzügy után talán a HR-esek munkája jár a legtöbb adminisztrációval, ezért számukra a digitális megoldások nagyban megkönnyíthetik és hatékonyabbá tehetik a munkát. Ahhoz azonban, hogy a HR digitalizációja a szakemberek számára valódi segítséget jelentsen, fontos, hogy néhány dologra fokozottan figyeljünk. „A digitális HR stratégiánk sikeressége egyrészt azon múlik, mennyire pontosan és részletesen gondoltuk át a teljes folyamat minden egyes lépését. Ahhoz ugyanis, hogy a rendszer gördülékenyen működjön, minden fázisnak be kell kapcsolódnia a digitális átállásba. Másrészt a munkaügy esetében a kezelt információk rendkívül bizalmasak és érzékenyek, ezért erre minden fázis során folyamatosan és maximálisan figyelni kell, nem lehet gyenge láncszem” – hangsúlyozta Végh József, a K&H HR igazgatója.

Így működik a HR a felhőből

A Deloitte Digitális HR 2022-es kutatásában részt vevők szerint a felhőalapú HR IT rendszerek legnagyobb hátránya, hogy nem kínálnak eléggé kiforrott megoldásokat és nem megfelelő az adatbiztonságuk – Végh József szerint azonban mindez megfelelő tervezéssel kiküszöbölhető és fejleszthető. „15 éve kezdtünk el privát felhőalapú szolgáltatást használni a HR-ben, mára pedig a teljes toborzási folyamat és a kiválasztás során szükséges minden adat elérhető digitálisan. Ezzel a teljes eljárás átlátható és mindig jól tervezhető a következő lépés. Az olyan adminisztratív jellegű feladatoknál pedig, mint az interjúszervezések, a kompetenciatesztek kiküldése vagy a személyes adatok bekérése, biztosítja a gyors előrehaladást” – ismertette a HR szakértő a legfőbb tapasztalatokat.

A jelentkezők elsőként megadják adataikat egy karrierportálon keresztül, majd egy videóinterjú következik. Az aszinkron vagy automatizált interjú egy videórögzítő szoftver alkalmazásával zajlik: a kérdések a rendszerből érkeznek, a jelölt pedig a telefonja kamerájába nézve válaszol rájuk. A K&H-nál négy éve használják ezeket a videóinterjúkat, és tavaly már az állások 85%-nál erre támaszkodva választották ki a jelentkezők közül az új munkatársakat. A technológia nagy előnye, hogy gyors, egyszerű, kényelmes és időhatékony, hiszen a pályázóknak nem kell időpontegyeztetésre várniuk, ráadásul a számukra ideális helyen és időben válaszolhatják meg az előre rögzített kérdéseket.

Második körös interjúnál, amikor már a szakemberek kérdeznek, figyelni kell arra, hogy az interjúalany valóban az-e, akinek mondja magát. A kép és a hang mesterséges intelligenciával történő manipulálása ugyanis egyre gyakrabban jelenthet valós veszélyt. „Egy HR-esnek ma már arra is gondolnia kell, hogy deepfake, azaz mélyhamisításos képet lát maga előtt. Ha felmerül ennek a gyanúja, jó, ha van pár egyszerű trükkünk, ilyen például, ha megkérjük az alanyt, hogy fordítsa oldalra a fejét. Hiszen ezek a szoftverek bár valóban meggyőzően tudják megváltoztatni a képet és a hangot, még messze nem tökéletesek, így odafigyeléssel és felkészültséggel kiszűrhetők a csalók” – hangsúlyozta a K&H HR szakértője.

HR-megoldás a Z generációnak

Ma már szinte minden területen közrejátszanak a digitális megoldások a munkavállalók szimpátiájának elnyerésében, mindez pedig a fiatalok esetében még inkább érvényes. Így jó, ha olyan megoldásokkal rukkolunk elő, amelyek amellett, hogy a munkavállalói élményt erősítik, akár komoly versenyelőnyt jelenthetnek a fiatalok toborzásában. A Z generáció tagjai ugyanis már nemcsak a szabadidejükben keresik az élményt adó dolgokat, de ez a munkahellyel kapcsolatban is fontos elvárás számukra. Ezért sokszor nem könnyű őket elérni, de ha megfelelő módszereket alkalmazunk, akkor nagy eséllyel meggyőzhetjük arról, hogy a versenytársak helyett minket válasszanak. Ennek egyik legkiválóbb formája a gamification elemek használata az online toborzási folyamatban. A gamification, azaz a játékosítás során videójátékokból ismert elemeket használnak hétköznapi, valós környezetben, aminek nagy előnye, hogy a fiatal felhasználók motiváltak és érdeklődők maradnak a teljes toborzási folyamat során.

A HR digitalizációjával tehát egyrészt könnyebb felkeltenünk és megtartanunk a jelöltek érdeklődését, különösen a fiatal generációét. Másrészt a szakemberek válláról levesszük az adminisztrációval járó teher jelentős részét, hiszen mindez segít a rengeteg mennyiségű adat gyors rendszerezésében és tárolásában, illetve megkönnyíti a kiválasztással kapcsolatos teendőket, döntéseket is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

A globális tartalomgyártói piacot hódítaná meg a RECnGO

A RECnGO nevét ma már szinte mindenki ismeri, aki minőségi videós anyagok készítésével foglalkozik akár hobbi, akár profi szinten: a magyar startup forradalmi applikációja bármilyen okoseszközt képes egy gombnyomással profi videóstúdióvá változtatni. A kreatív...

Nem állnak jól az innovációval a vállalatok

Minden korábbinál több vállalat tartja nélkülözhetetlennek az innovációt a sikerhez, miközben minden korábbinál kevesebb vállalat van felkészülve arra, hogy meg is valósítsa azt. Ez az ellentmondás a Boston Consulting Group (BCG) 18. alkalommal közzétett...

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, hol nőttek legnagyobbat az ingatlanárak

A money.hu legfrissebb elemzésében összefoglalta az elmúlt 5 év legdinamikusabb drágulását mutató települések top 10-es listáját. Az ingatlan.com adatai felhasználásával összeállított toplistán ott van Baranya és Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye több települése is. A szakértők kitértek...

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...