- Hirdetés -

A munkaerőhiánnyal és a digitalizációval küzdenek a pénzügyi vezetők

|

- Hirdetés -

A pénzügyi vezetők a munkaerőhiánytól tartanak leginkább, és mindössze 4 százalékuk gondolja, hogy vállalatuk jelenlegi digitális megoldásai úttörőnek számítanak – derül ki a PwC Future of Finance kutatásából. A munkaerőhiánnyal és a digitalizációval kapcsolatos kihívások hatékony kezeléséhez a pénzügyi vezetőknek a következő területekre kell koncentrálniuk: a szakmai munka mellett vezetési és menedzsmentfeladatokra, valamint kapcsolatépítésre.

A szakemberhiányt tartják a vállalati célok elérését veszélyeztető legnagyobb kockázatnak a PwC Future of Finance 2019 kutatás során megkérdezett pénzügyi vezetők (CFO-k). A kihívásra az automatizáció részben megoldást jelenthet, a válaszadóknak ugyanakkor mindössze négy százaléka gondolja, hogy úttörőnek számít a digitalizáció terén, és a következő év legnagyobb kihívásának is az informatikai rendszerek változását jelölték meg.

Ebben a környezetben sok pénzügyi vezető mindennapi élménye a bizonytalanság. Bencze Róbert, a PwC Magyarország People & Organisation csapatának igazgatója ugyanakkor arra hívja fel a figyelmet, hogy a megoldást nem kizárólag a megszokott és biztonságot jelentő szakmai területeken kell keresni, hanem meg kell teremteniük az összhangot négy olyan terület között, amelyek közül korábban talán nem mindegyikre jutott kellő figyelem. A pénzügyi vezetőknek így a hagyományos szakmai munka mellett időt és energiát kell szánniuk a leadershipre, a menedzsmentfeladatokra, valamint a kapcsolatépítésre is.

1. Szakmai feladatok: kerüljük a mikromenedzsmentet!

A pénzügyi szektorra különösen jellemző, hogy a vezetők gyakran foglalkoznak olyan feladatokkal, melyeket egy-két szinttel alacsonyabb beosztásban lévő kollégák is el tudnak végezni. Bencze Róbert szerint tudatos tervezéssel elsajátítható, hogy csak az olyan, valóban a CFO feladatkörébe tartozó szakmai munkát végezzen a vezető, mint például az új szabályozásoknak megfelelő működés, valamint az adatelemzés és a kinyert eredmények felhasználása.

2. Leadership: legyünk ott a stratégiaalkotásnál!

A leadership két területre osztható: a vállalati stratégia megalkotásában és végrehajtásában nyújtott prediktív szerep, valamint az emberekkel kapcsolatos együttműködés. A PwC szakértője úgy véli: a CFO-k rendelkezésére álló adattömeg a vállalati stratégia meghatározásában is jelentős értékkel bír, így a pénzügyi területnek egyenlő szereplőként aktívan részt kell vennie a szervezet stratégiaalkotásában is. Ahogy arra a Future of Finance 2019 kutatás is rámutatott, a szakemberhiány a pénzügyi területen is komoly kihívást jelent, így a pénzügyi vezetőknek a HR osztály közreműködésével komoly szerepet kell betölteniük a közvetlen munkatársak megtartásában és fejlesztésében.

3. Menedzsment: használjuk ki a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket!

A pénzügyi vezetőknek a menedzsment részeként olyan területekkel is foglalkozniuk kell, mint a rugalmas munkavégzés bevezetése, a digitalizáció (például a felhő alapú informatikai szoftverek, a robotizált folyamatfejlesztés vagy a big data) beépítése a munkafolyamatokba. Itt bőven van lehetőség a fejlődésre, hiszen a megkérdezett pénzügyi vezetők 77 százaléka szerint csak részben, míg 15 százalékuk szerint egyáltalán nincsenek automatizálva a munkafolyamatok a vállalatuknál.

4. Kapcsolatépítés: hagyjunk időt személyes találkozókra!

Egy hatékony CFO rendszeresen folytat munkamegbeszéléseket a vállalat közép- és felsővezetőivel, valamint személyes kapcsolatot ápol a vállalatot érintő külső döntéshozókkal, például a hatóságokkal, más pénzügyi vezetőkkel és a szakmai szervezetekkel, azaz mindazokkal, akik hatással vannak a vállalat működésére.

Az említett négy teljesítménydimenzió mindegyike sok időt igényel, ezért összhangjuk megteremtése nem könnyű feladat. Bencze Róbert azonban úgy gondolja, hogy ha mindegyikre kellő időt fordít a pénzügyi vezető, akkor azzal nemcsak az aktuális feladatok megoldását segíti, hanem vállalaton belüli pozícióját is erősíti: „Tudatos munkaszervezéssel, a jövőre vonatkozó megállapításokkal és adatalapú működésükkel a pénzügyi osztályok vállalatuk stratégiai szereplőivé válhatnak” – mondja a szakértő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...