- Hirdetés -

A nagy diéta felmérés – egészséges vagy divatos?

|

Minden harmadik honfitársunk követ valamilyen speciális – azaz például vegetáriánus, tejmentes – étrendet, és a nagy többség egyre inkább tisztában van azzal, hogy az érintettek nem divatból, hanem egészségügyi okokból választják a glutén- vagy laktózmentes ételeket.

Honfitársaink túlnyomó többsége az étkezés terén egyértelműen a hagyományokat részesíti előnyben, hiszen tízből hét magyar nem követ semmilyen speciális étrendet – egyebek közt ez derül az Violife megrendelésére elvégzett országos kutatásból1. Az eredmények alapján laktóz- vagy tejmentesen csupán a megkérdezettek 5, gluténmentesen pedig 3%-a étkezik, és ugyanennyien vallották magukat vegetáriánusnak vagy vegánnak. A megkérdezettek tizede olyan diétát folytat, amellyel elkerülheti azokat az élelmiszereket, amelyekre allergiás vagy érzékeny, 6% pedig igyekszik csökkenteni tejtermék-, ill. húsfogyasztását. Érdekesség, hogy kétszer annyi nő étkezik laktóz- vagy tejmentesen, mint férfi.

Egészségesebben, karcsúbban

Azok, akik speciális diétát követnek, változatos okokból teszik ezt. Tízből négyen azért, mert egészségesebben szeretnének élni, de hasonló nagyságú azok tábora is, akik ételallergia vagy érzékenység miatt váltottak étrendet. Utóbbinál is jelentős a nemek közötti differencia: másfélszer több nő érintett, mint férfi.

A megkérdezettek negyede fogyni (is) szeretne, minden ötödik a környezeti lábnyomát szeretné csökkenteni a megfelelő élelmiszerek kiválasztásával, tizedük pedig az állatjóléti szempontokat tartja szem előtt.

„A kutatás adatai azzal a tanulsággal szolgálnak, hogy a fogyasztók változatos okokból keresik azokat a termékeket, amelyek egyrészt növényi alapúak, másrészt az étel-intoleranciával élők számára is biztonsággal fogyaszthatók. A Violife növényi sajtalternatívák nem tartalmaznak tejet, tartósítószert, laktózt, glutént, dióféléket és szóját sem, így számos speciális étrendbe beilleszthetők. Termékeink vegánok, de mindenkinek szólnak, köztük azoknak is, akik aggódnak a hús- és tejtermékek környezetre gyakorolt hatása miatt, és vagy ezért, vagy egészségügyi megfontolásból igyekeznek csökkenteni étrendjükben az állati eredetű élelmiszerek arányát" – mondta Vincze Renáta, az Upfield regionális marketingigazgatója.

Kevesebb előítélet, felemás elfogadottság

A kutatás eredményei alapján úgy tűnik, a hazai fogyasztók egyre kevesebb előítélettel és egyre nagyobb tudással rendelkeznek arról, hogy az érintettek miért választják a glutén- vagy laktózmentes ételeket. A megkérdezettek 80%-a vélekedett úgy, hogy főként vagy inkább egészségügyi okokból döntenek így, és csak a fennmaradó 20% szerint van szó pusztán divatról. Itt egyébként jelentősek a nemek közötti különbségek: kétszer annyi férfi szerint van szó divatozásról, mint ahány nő jelölte ezt a választ.

A speciális étrendet követők elfogadottsága mégis felemás képet mutat. A megkérdezettek kétharmada szerint a közeli családtagok vagy a partner számít a leginkább elfogadónak, a válaszadók közel fele pedig a barátokat sorolta ide. Az éttermi dolgozókat ugyanakkor a fogyasztók alig több mint negyede említette, és ennél is kevesebben „voksoltak” a kollégákra, illetve a távoli családtagokra.

Bővül a választék

A glutén-, tej- vagy laktózmentes, illetve vegán/növényi alapú ételek elérhetősége terén egyértelműen a boltok választékát találták a legjobbnak a megkérdezettek, míg az éttermek és étel-házhozszállítók kínálatával csak kevesen elégedettek.

A válaszadók az állati eredetű élelmiszerek közül a leggyakrabban a vajat helyettesítik növényi eredetű termékkel: 10-ből 8-an több-kevesebb rendszerességgel választják a margarint a vaj helyett. Mára a növényi tejalternatívák is igen népszerűek lettek, hiszen minden második fogyasztó él ezzel a lehetőséggel, bár a napi fogyasztók aránya így is csak 5%.

„Várakozásaink szerint a növényi alapú sajthelyettesítők piacának ad majd lendületet, hogy a Violife termékcsalád országszerte széles körben válik elérhetővé. Vegán, tej-, glutén- és tartósítószermentes termékportfóliónkkal nem csupán a vegán fogyasztóknak kínálunk alternatívát, hanem mindenkinek, aki színesítené étrendjét, csökkentené az állati eredetű élelmiszerek fogyasztását, de nem szeretne lemondani a sajtos ételek élményéről” – tette hozzá Vincze Renáta.

Az Upfieldhez tartozó márka nyolcféle sajtalternatívából álló kínálata országszerte elérhető a hazai üzletekben május elejétől.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...