- Hirdetés -

A Nagy Ő és a Sztárbox áll a nézettségi toplisták élén

|

- Hirdetés -

A teljes lakosság körében a TV2-féle társkereső reality, a 18-49 és a 18-59 éveseknél az RTL-es Sztárbox volt a múlt hét legnézettebb műsora. A hetet a 18-49 és a 18-59 éveseknél is nyerte a TV2, de nagyon szoros volt a verseny.

A mögöttünk álló héten a 18-49, valamint a 18-59 éveseknél és főműsoridőben egész kicsi volt a különbség az RTL és a TV2 között. A 18-49 éveseknél csupán 0,1 százalékpontot tett ki a differencia – a TV2 javára (TV2: 13,6%, RTL: 13,5%). A 18-59 éveseknél is nyert a TV2, de itt sem volt nagy a különbség (TV2: 13,9%, RTL: 13,3%). A többi bontásban, tehát teljes napon mindhárom célcsoportnál, illetve főműsoridőben és a teljes lakosságnál ennél kényelmesebb előnnyel végzett az élen a TV2.

Még a kereskedelmi célcsoportra és a főműsoridőre visszatérve, a hétfőtől péntekig terjedő időszak a TV2-é volt. Ez a 18-49 évesekre (TV2: 13%, RTL: 11,6%) és a 18-59 évesekre (TV2: 13,4%, RTL: 11,8%) is igaz volt. A szombat estét a TV2, a vasárnap estét az RTL húzta be.

A komplett portfóliókat nézve a helyzet változatlan. Minden összevetésben a TV2 Csoport számított múlt héten is a piacvezetőnek. Teljes lakosságnál és teljes napon közel 10 százalékpontot tett ki az előnyük (TV2 Csoport: 25,9%, RTL Magyarország: 16,4%). A 18-49 éveseknél és főműsoridőben járt hozzájuk legközelebb a fő konkurens (TV2 Csoport: 26%, RTL Magyarország: 23,2%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 44. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 13,9 17,9 13,6
RTL 13,3 12,5 13,5

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 44. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,4 12,9 10,3
RTL 7,8 7,3 7,9

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 23,7 25,9 23,1
RTL Magyarország 18,9 16,4 18,7
AMC Networks 5,6 5,1 5,8
MTVA 5,5 9,2 4,7
Paramount Global 4,1 3,5 4,9
Network4 4,1 4,8 2,7
Antenna Entertainment Group 3,2 2,6 3,2
Warner Bros.Discovery 2,3 2,8 2,2

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 15,2% / 13,4% (16,9% / 15%)
Tények Plusz – 12,7% / 11,7% (14,5% / 13,5%)
Ázsia Expressz – 13,8% / 14,2% (14,4% / 15%)
A Nagy Ő – 14,5% / 14,3% (14,2% / 14,3%)

RTL
Híradó – 18,1% / 16,8% (17,6% / 16,3%)
Fókusz – 13,2% / 13% (14% / 13,8%)
Házasodna a gazda – 11,7% / 11,6% (korábbi héten a Nyerő páros: 15,6% / 16,8%)
Survivor – 8,9% / 8,8% (9,4% / 10,3%)

Az esti hírműsorok terén egész jelentős előnnyel zárta a hetet az RTL Híradó. Az év korábbi részében ennél jóval szorosabb versenyt láthattunk közöttük, illetve többször is a Tények nyerte a heti versenyt, még a 18-49 éveseknél is. (Amúgy a teljes lakosságnál továbbra is vezet a Tények).

A TV2-nek múlt héten nagyon stabil, 14 százalék körüli share-t szállított az Ázsia Expressz és A Nagy Ő is. Az RTL viszont sokat vesztett a Nyerő páros kifutásával, hiszen a Házasodna a gazda a 18-49 éveseknél 5,2 százalékponttal, a 18-59 éveseknél 3,9 százalékponttal hozott gyengébb heti átlagot. Ahogy látható, a Survivornek sem segített sokat ez a helyzet, az átlagos share-jük nem érte el a 10 százalékot.

A szombatnak a TV2 örülhetett jobban. Egy héttel korábban a 18-49 éveseknél még kicsi volt a The Voice és a Dancing with the Stars közötti különbség, bár akkor is az utóbbi vonzott több nézőt. Ehhez képest múlt szombaton egész elhúzott a Dancing. A TV2 táncos műsora ugyanis a 18-49 éveseknél 18 százalékos, a 18-59 éveseknél 17,3 százalékos, a teljes lakosságnál pedig 22,7 százalékos közönségarányt ért el. A The Voice-nál, ugyanennél a három célcsoportnál ezek a számok így néztek ki: 12,1 százalék, 11,7 százalék és 9,9 százalék. Valószínűleg nem ilyen közönségarányok villogtak a vezetőség szemei előtt, amikor megvették a Voice jogait.

Vasárnap azonban egész komolyan visszavágott az RTL. A Sztárbox első része a 18-49 éveseknél 317 ezer nézőt vonzott 20,3 százalékos share mellett. Múlt vasárnap ezt 429 ezerre és 26,8 százalékra tornázták fel. Ebből pedig talán már sejthető, hogy verték az eddig a TV2 szuperfegyverének számító Sztárban sztár leszeket. Utóbbi a 18-49 éveseknél 219 ezer nézőt ültetett a képernyők elé, 14,7 százalékos közönségarány mellett, ami minimálisan több, mint egy héttel korábban, de a Sztárbox ellen ez kevés volt.

Különbség a korábbi héthez képest, hogy akkor a teljes lakosságnál azért nyert a Sztárban sztár leszek. Múlt héten viszont a 4+-os célcsoportnál is erősebbnek bizonyult a Sztárbox. A celebek összecsapását 811 ezren, a TV2 zenei tehetségkutatóját 753 ezren választották.

Azt várhattuk volna, hogy a teljes lakosságnál a Sztárbox, Dancing with the Stars, Sztárban sztár leszek trió valamelyike közül kerül ki a hét legnézettebbje, de nem így lett. A legtöbb nézőt ugyanis a TV2-s Nagy Ő vasárnap estére átpakolt utolsó része vonzotta, amire 888 ezren voltak kíváncsiak. Ezzel megelőzte a 838 ezres Dancinget és a 811 ezres nézőszámú Sztárboxot.

A 18-49 és a 18-59 éveseknél viszont a Sztárbox végezett a heti műsoros toplista élén. Előbbinél 429 ezer, utóbbinál 546 ezer nézővel. Mindkét nézőszámra igaz, – ahogy a lenti táblázatokból láthatják – hogy még a közelében sem járt más produkció.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBOX RTL 546 176 23,8
FÓKUSZ RTL 373 143 16,4
DANCING WITH THE STARS TV2 334 883 17,3
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 323 538 15,2
A NAGY Ő TV2 323 077 13,9
HÍRADÓ RTL 317 510 15,0
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 301 644 13,3
TÉNYEK TV2 289 808 16,5
TÉNYEK PLUSZ TV2 270 819 15,0
FORMA-1 M4 SPORT 257 803 11,5

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
A NAGY Ő TV2 888 391 19,7
DANCING WITH THE STARS TV2 838 909 22,7
SZTÁRBOX RTL 811 641 19,3
TÉNYEK TV2 808 267 23,8
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 753 173 19,6
HÍRADÓ RTL 703 893 20,4
TÉNYEK PLUSZ TV2 692 322 18,0
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 690 165 16,1
FÓKUSZ RTL 623 109 14,0
HÁZASODNA A GAZDA RTL 522 397 13,0

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBOX RTL 429 817 26,8
FÓKUSZ RTL 271 818 17,6
DANCING WITH THE STARS TV2 237 602 18,0
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 219 457 14,7
A NAGY Ő TV2 218 605 13,7
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 213 901 13,7
HÍRADÓ RTL 199 438 19,6
HÁZASODNA A GAZDA RTL 180 161 13,4
TÉNYEK PLUSZ TV2 174 325 14,1
TÉNYEK TV2 171 946 15,2

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

K&H is a SkyShowtime-on reklámoz

Elérkezett a streaming új kora, ahol már reklámokkal is lehet találkozni. A reklámok megjelenésénél a magyar bankszektorból elsőként a K&H vásárolt hirdetési felületet. Hazánkban a SkyShowtime vezette be úttörőként ezt a lehetőséget.A médiafogyasztási szokások...

Tökéletes fitneszélményt nyújt a vadonatúj okoskarkötő

A HONOR bejelentette a HONOR Band 9-et, egy modern dizájnnal és fejlett fitnesz- és egészségfigyelő funkciókkal büszkélkedő kiegészítőt. Az 1,57”-os AMOLED kijelző akár 60 Hz-es frissítési frekvenciát kínál. 96 edzési lehetőséggel a HONOR Band...

Premierekkel, népszerű sorozatokkal erősít a Max

Június igazi blockbuster hónap lesz a Maxon, hiszen megérkezik a Sárkányok háza 2. évada, exkluzív premierként érkezik Dakota Johnson romantikus filmje a Rendben vagyok?, több Jurassic Park film is, jön egy Taylor Swift doksi...

Irodapiaci trendek és az RTL új otthona a BrandManiában

A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy milyen szempontok érvényesülnek az új irodaházak építése során és mit várnak el a bérlők. A műsor második felében pedig kiderül, hogy milyen az RTL új bázisa,...

Döntött a Médiatanács, indulhat a Nemzeti Sportrádió

Közel 160 millió forint támogatást ítélt oda 29 pályázónak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a TVÁLLANDÓ2024 pályázati eljárás első fordulójában. A testület május 28-i ülésén jóváhagyta az MTVA és a Duna...

eMAG, Alza, Kifli.hu – így néz ki az e-kereskedők toplistája

Idén is az eMAG vezeti a magyar piacon működő online kereskedők rangsorát a GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023 elemzése szerint, az Alza.hu-t és a Kifli.hu-t megelőzve. A teljes egészében magyar tulajdonú cégek között pedig az Euronics...

A mesterséges intelligencia került terítékre a legújabb L20 podcastben

A Lounge Group L20 podcastjének legújabb adása az empátia, az emberi kapcsolatok, a technológia és az érzelmi fejlődés tekintetében vizsgálja a legújabb mesterséges intelligenciával kapcsolatos innovációkat, eredményeket. A beszélgetésben két neves szakember, Tari Annamária...

Egyre többet neteznek az idősek

Növekvő ütemben terjed az internethasználat az idősebbek körében, bár a szépkorúak továbbra is lemaradásban vannak a fiatalabbakhoz képest. Egyebek közt ezt állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss felmérése, amely az...

Többen vásárolnának fenntartható termékeket, ha olcsóbbak lennének

A fogyasztók egyharmada (31%-a) szerint az infláció jelenti az elsődleges kockázatot az országára nézve és 62% számít arra, hogy kiadásai leginkább az élelmiszerek miatt fognak növekedni. Az aggályok ellenére átlagosan 9,7%-kal többet hajlandóak költeni...

Együtt kampányol a Fuze Tea és a Tripadvisor

A teljes élet alapja, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a munka és a kikapcsolódás között a mindennapokban, és törődjünk testi-lelki egészségünkkel, amikor csak tudunk – erre a gondolatra épül a Coca-Cola portfólióhoz tartozó Fuze Tea...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újrahasznosított alkotásokból nyílt kiállítás

Egy nyolcvan kilós kolibri, hullámpapírból és kávékapszulából készült ruhaköltemények, Shrek legkedvesebb Szamár barátján lovagló ogre gyerekek. Az ÁRKÁD Bevásárlóközpontban június másodikáig között egy szokatlan és egyben lenyűgöző kiállítást tekinthetünk meg a fenntarthatóság jegyében. Képzeljünk...

K&H is a SkyShowtime-on reklámoz

Elérkezett a streaming új kora, ahol már reklámokkal is lehet találkozni. A reklámok megjelenésénél a magyar bankszektorból elsőként a K&H vásárolt hirdetési felületet. Hazánkban a SkyShowtime vezette be úttörőként ezt a lehetőséget.A médiafogyasztási szokások...

Tökéletes fitneszélményt nyújt a vadonatúj okoskarkötő

A HONOR bejelentette a HONOR Band 9-et, egy modern dizájnnal és fejlett fitnesz- és egészségfigyelő funkciókkal büszkélkedő kiegészítőt. Az 1,57”-os AMOLED kijelző akár 60 Hz-es frissítési frekvenciát kínál. 96 edzési lehetőséggel a HONOR Band...

Premierekkel, népszerű sorozatokkal erősít a Max

Június igazi blockbuster hónap lesz a Maxon, hiszen megérkezik a Sárkányok háza 2. évada, exkluzív premierként érkezik Dakota Johnson romantikus filmje a Rendben vagyok?, több Jurassic Park film is, jön egy Taylor Swift doksi...

Irodapiaci trendek és az RTL új otthona a BrandManiában

A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy milyen szempontok érvényesülnek az új irodaházak építése során és mit várnak el a bérlők. A műsor második felében pedig kiderül, hogy milyen az RTL új bázisa,...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...