- Hirdetés -

A napi látogatószám alapján az Index vezeti a brandek rangsorát

|

- Hirdetés -

Ismét kiadta szokásos, havi elemzését a hazai online felületek látogatottságáról a DKT, azonban a januári adatoknál már nem a weboldalak, hanem a brandek kerültek a fókuszba. A napi átlagos látogatószám alapján az Index, míg a havi látogatószámot vizsgálva a 24.hu végzett az élen januárban. Ezúttal is közelebbről megvizsgáltak egy szegmenst, az egészségügyi oldalak listáját a Házipatika vezeti.

Tavaly januárhoz képest az egészségüggyel foglalkozó oldalakat látogatók száma (RU) havi szinten csökkent idén januárban. A csökkenés feltehetően nem általában az egészség iránti érdeklődés mérséklődését mutatja, sokkal inkább azt, hogy ha véget nem is ért, de lecsengett a COVID-járvány, ami mindenki életét érintette. A helyzet normalizálódása azonban különbözőképpen hathatott az egyes oldalak helyzetére, bár ez persze függ az olvasói érdeklődés változásától, az adott oldalak marketing-tevékenységétől és még számos más tényezőtől.

 

Mindenesetre a lista első helyén most is a Házipatika áll. 2,2 millió havi látogatóval. A második és harmadik helyezett sorrendje megfordult, most az egeszsegkaluz.hu a második és harmadik a WEBBeteg. Ez a három oldalt tudott egy évvel ezelőtt és most is havi szinten több, mint 1 millió látogatót bevonzani – derül ki a DKT elemzéséből.

Utánuk van egy törés a látogatószámban, bár 100-200 ezres látógatószám sem tekinthető kevésnek a magyarországi internetezők számához képest a speciális tematikájú oldalak esetében. A most is negyedik helyen álló napidoktor.hu oldalát például idén januárban közel kétszázezren keresték fel. Nemcsak a napidoktor, de az intima.hu is megtartotta helyezését – feltehetően az ilyen irányú érdeklődés nem függ össze egy-egy járvánnyal. Jelenleg hatodik a Videoklinika, amit a foteldoki követ. Ez utóbbit azért érdemes kiemelni, mert rendkívüli látogatószám növekedést sikerült elérnie egyetlen év alatt, a tavaly januári 8,5 ezer képest most januárban már 23 ezren kattintottak az oldalra, aminek az eredménye abban is megmutatkozik, hogy az egészségügyi oldalak listájának a 14. helyéről a 7. helyére ugrott.

A tízes listára a fentieken kívül az Egészségtükör, a Tervezettbaba és a Fitnesslife jutott még be. A listát szemlélve levonhatjuk a következtetést, hogy bár kétségtelenül az általánosabb tematikájú oldalak állnak az élen, de mindenképpen van létjogosultsága a speciálisabb tematikára, érdeklődésre fókuszáló egészségügyi oldalaknak is.

 

Index és 24.hu az élen a brandek között

A DKT eddigi elemzéseiben a weboldalakat helyezte a középpontba, mostantól először a brand-ekre fókuszálnak látogatószám és oldalletöltés szempontjából. Mindkét szempont nagyon fontos a fogyasztói szokások és preferenciák megismeréséhez, hiszen vannak olyan médiapiaci márkák, amiknek ugyan sok látogatója van akár weblapon, akár applikáción keresztül, de ritkán, vagy csak egy-egy, vagy éppen pár cikket olvasnak el, és vannak olyan brand-ek is, amelyeket kevesebben látogatnak valamilyen módon, de gyakran és sokat kattintva, több tartalmat fogyasztva, növelve ezzel az oldalletöltések számát.

A napi átlagos látogatottság alapján felállított toplistát ez alkalommal is, akárcsak tavaly decemberben, az Index vezeti, amit a Blikk követ, helyet cserélve az Origóval. Negyedik-ötödik-hatodik helyét megőrizte a 24, az Időkép és a Telex. Két női médiamárka, a Femina és az NLC viszont javított pozícióján az előző hónaphoz képest. Jelenleg kilencedik a listán a Portfolió, amelynek a korábban bemutatott oldalaknál speciálisabb olvasóközönsége van. A listát most a sorban felfelé mozduló Videa zárja. Összességében megállapítható, hogy a brandek toplistáját most is az általános híroldalak vezetik, amiket a sokak által használt applikációjának köszönhetően egy időjárási brand követ, majd megjelennek a női márkák, a gazdasági informálódás, a videó - ha a márkák napi látogatószámából indulunk ki.

 

Ha a havi látogatószám alapján állítjuk sorba a brand-eket, akkor egy statikusabb képet kapunk. A TOP5-ben egyáltalán nem történt változás tavaly december és idén január között, cserébe a hatodik és tizedik hely között minden márka pozíciója változott valamelyest. Az is látszik, hogy az eltérő fogyasztói szokások tükröződnek a két listán szereplő brand-ek részben eltérő helyzetében is a két listán.

A havi listát a 24 vezeti, miközben a napi látogatottság alapján a 4. volt. A Blikk viszont mindkét listán második, és a havi adatokon alapuló pozíciója sem változott. Harmadik az Index, szintén tartva helyét, de ennek a brand-nek a pozíciója is más havi összes és napi látogatószám alapján, akárcsak az Origónak, jelen lista negyedik helyezettjének. A két női médiamárka közül a Femina őrzi ötödik helyét, az NLC javított pozícióján. Jelenleg hetedik a Mindmegette, amit a Ripost követ. A tízes listát a Nosalty és az RTL zárja.

 

A weboldalak versenyében a Blikk vezet

Ha nem a brand-ekre, hanem továbbra is a weboldalakra koncentrálunk, akkor a napi látogatottság alapján a listát januárban a Blikk site-ja vezette, amit az Index és az Origó követett. Negyedik a 24.hu, majd a femina. hu következik. Utána, hatodik helyen egy újabb híroldal, a Telex, majd újra egy női oldal, az nlc.hu jön – sajátos dinamikát adva ezzel a váltakozással a listának. Nyolcadik az Időkép, kilencedik a portfolio.hu. A tizedik helyen jelenleg a Borsonline áll.

A havi látogatottság alapján készített weboldal-listát is a blikk.hu vezette januárban, amit a 24.hu, majd az Index és az Origó követett. Hogy a híroldalak után szokás szerint a női oldalak jöhessenek, a femina.hu és a nlc. Majd két gasztró-site, a mindmegette és a nosalty közé ékelve a ripost.hu következik. Ezt a listát is Borsonline zárja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezt kell tudni a kriptovaluták adózásáról

A kriptovaluták iránti fokozódó érdeklődés nyomán a Binance egy új, Binance Tax Watch elnevezésű blogsorozatban foglalja össze a digitális pénzügyi eszközök adózásával kapcsolatos tudnivalókat. Ennek első része az Európában és a Független Államok Szövetségében...

Így lehet feltörhetetlen jelszavad

Egy 2022-es jelentés szerint 24 milliárd felhasználónév és jelszó kombináció kering a kiberbűnözői piacon, ami 65 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A felhasználók sajnos gyakran ugyanazokat a belépési adatokat adják meg kényelmi szempontok miatt,...

Baj lehet az államosításokból

Az utóbbi évek kormányzati költekezése kezdetben a COVID-19 járvány káros gazdasági hatásainak mérséklését szolgálta, majd kimondva is a növekedés erőltetett gyorsítása lett a cél. Ha a Bokros-csomagot (1995) követő időszakot nézzük látható, hogy a...

Ilyen évük volt a tévépiac főszereplőinek

Csökkenő árbevétel mellett is sikerült profittal zárnia a múlt évet a hazai televíziós piac két legnagyobb szereplőjének, az RTL Magyarországnak és a TV2 Csoportnak. Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a 2022-es pénzügyi évben...

Gyereknek lenni jó! (x)

A gyermeki fantázia világokat képes teremteni. De mi történik akkor, ha a valóság ugyanolyan csodálatos, mint a szárnyaló képzelet? Ha egyszer csak életnagyságú TRex hátára lehet pattanni, lehetőség nyílik ráját simogatni, cápát etetni, trambulinon...

Eljárást indítanak a Karc FM ellen

A Karc FM Paláver című betelefonálós műsorában kirekesztésre alkalmas tartalmak hangozhattak el a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa szerint. A testület emellett egy helyi és egy holland joghatóság alá tartozó televízióval kapcsolatban...

Tarr Bélával készít sorozatot az AMC Networks International

Hazai saját gyártású sorozat fejlesztésébe kezd az AMC Networks International, a „Fata Morgana” című produkció kreatív producere Tarr Béla, együttműködő partnere az Oble Studios. A széria a klasszikus westernfilmeket alapul véve egészen különleges műfajt...

A hirdetési piacot is felforgatja a mesterséges intelligencia

A vállalkozások világa talán sosem volt még ennyire megosztott, mint napjainkban. 2023 teljes egészében felforgatta az állóvizet: a mai Magyarországról tulajdonképpen eltűnt a vállalkozói középréteg: a piacot a felső 10% uralja, a statisztikák alapján...

Visszatérhetnek a vevők a lakáspiacra

Új adalékokkal szolgált a tavaly kezdődött lakáspiaci fordulat mélységének és várható lefutásának megítéléséhez a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb lakáspiaci jelentése. Az OTP Ingatlanpont szakértője szerint közülük a legfontosabb az, hogy már a múlt év...

Keresik a példamutató családi vállalatokat

A családi cégek több mint fele súlyosabban éli meg a jelenlegi gazdasági helyzetet, mint a koronavírusjárványt. A teljes nagyvállalati szektorban még borúsabb a hangulat, itt a cégek majd kétharmada vélekedik így – derült ki...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Itt érdemes tankolni a hétvégén

A 25. születésnapját ünneplő hazai Auchan hatalmas kedvezményekkel és meglepetésekkel várta vásárlóit egész májusban. Ezt meghosszabbítva júniusban pedig három hétvégén kedvezményes áron lehet majd tankolni az Auchan benzinkutakon. A jubileum alkalmából az első júniusi...

Ezt kell tudni a kriptovaluták adózásáról

A kriptovaluták iránti fokozódó érdeklődés nyomán a Binance egy új, Binance Tax Watch elnevezésű blogsorozatban foglalja össze a digitális pénzügyi eszközök adózásával kapcsolatos tudnivalókat. Ennek első része az Európában és a Független Államok Szövetségében...

Így lehet feltörhetetlen jelszavad

Egy 2022-es jelentés szerint 24 milliárd felhasználónév és jelszó kombináció kering a kiberbűnözői piacon, ami 65 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A felhasználók sajnos gyakran ugyanazokat a belépési adatokat adják meg kényelmi szempontok miatt,...

Baj lehet az államosításokból

Az utóbbi évek kormányzati költekezése kezdetben a COVID-19 járvány káros gazdasági hatásainak mérséklését szolgálta, majd kimondva is a növekedés erőltetett gyorsítása lett a cél. Ha a Bokros-csomagot (1995) követő időszakot nézzük látható, hogy a...

Ilyen évük volt a tévépiac főszereplőinek

Csökkenő árbevétel mellett is sikerült profittal zárnia a múlt évet a hazai televíziós piac két legnagyobb szereplőjének, az RTL Magyarországnak és a TV2 Csoportnak. Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a 2022-es pénzügyi évben...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....