- Hirdetés -

A napi látogatószám alapján az Index vezeti a brandek rangsorát

|

- Hirdetés -

Ismét kiadta szokásos, havi elemzését a hazai online felületek látogatottságáról a DKT, azonban a januári adatoknál már nem a weboldalak, hanem a brandek kerültek a fókuszba. A napi átlagos látogatószám alapján az Index, míg a havi látogatószámot vizsgálva a 24.hu végzett az élen januárban. Ezúttal is közelebbről megvizsgáltak egy szegmenst, az egészségügyi oldalak listáját a Házipatika vezeti.

Tavaly januárhoz képest az egészségüggyel foglalkozó oldalakat látogatók száma (RU) havi szinten csökkent idén januárban. A csökkenés feltehetően nem általában az egészség iránti érdeklődés mérséklődését mutatja, sokkal inkább azt, hogy ha véget nem is ért, de lecsengett a COVID-járvány, ami mindenki életét érintette. A helyzet normalizálódása azonban különbözőképpen hathatott az egyes oldalak helyzetére, bár ez persze függ az olvasói érdeklődés változásától, az adott oldalak marketing-tevékenységétől és még számos más tényezőtől.

 

Mindenesetre a lista első helyén most is a Házipatika áll. 2,2 millió havi látogatóval. A második és harmadik helyezett sorrendje megfordult, most az egeszsegkaluz.hu a második és harmadik a WEBBeteg. Ez a három oldalt tudott egy évvel ezelőtt és most is havi szinten több, mint 1 millió látogatót bevonzani – derül ki a DKT elemzéséből.

Utánuk van egy törés a látogatószámban, bár 100-200 ezres látógatószám sem tekinthető kevésnek a magyarországi internetezők számához képest a speciális tematikájú oldalak esetében. A most is negyedik helyen álló napidoktor.hu oldalát például idén januárban közel kétszázezren keresték fel. Nemcsak a napidoktor, de az intima.hu is megtartotta helyezését – feltehetően az ilyen irányú érdeklődés nem függ össze egy-egy járvánnyal. Jelenleg hatodik a Videoklinika, amit a foteldoki követ. Ez utóbbit azért érdemes kiemelni, mert rendkívüli látogatószám növekedést sikerült elérnie egyetlen év alatt, a tavaly januári 8,5 ezer képest most januárban már 23 ezren kattintottak az oldalra, aminek az eredménye abban is megmutatkozik, hogy az egészségügyi oldalak listájának a 14. helyéről a 7. helyére ugrott.

A tízes listára a fentieken kívül az Egészségtükör, a Tervezettbaba és a Fitnesslife jutott még be. A listát szemlélve levonhatjuk a következtetést, hogy bár kétségtelenül az általánosabb tematikájú oldalak állnak az élen, de mindenképpen van létjogosultsága a speciálisabb tematikára, érdeklődésre fókuszáló egészségügyi oldalaknak is.

 

Index és 24.hu az élen a brandek között

A DKT eddigi elemzéseiben a weboldalakat helyezte a középpontba, mostantól először a brand-ekre fókuszálnak látogatószám és oldalletöltés szempontjából. Mindkét szempont nagyon fontos a fogyasztói szokások és preferenciák megismeréséhez, hiszen vannak olyan médiapiaci márkák, amiknek ugyan sok látogatója van akár weblapon, akár applikáción keresztül, de ritkán, vagy csak egy-egy, vagy éppen pár cikket olvasnak el, és vannak olyan brand-ek is, amelyeket kevesebben látogatnak valamilyen módon, de gyakran és sokat kattintva, több tartalmat fogyasztva, növelve ezzel az oldalletöltések számát.

A napi átlagos látogatottság alapján felállított toplistát ez alkalommal is, akárcsak tavaly decemberben, az Index vezeti, amit a Blikk követ, helyet cserélve az Origóval. Negyedik-ötödik-hatodik helyét megőrizte a 24, az Időkép és a Telex. Két női médiamárka, a Femina és az NLC viszont javított pozícióján az előző hónaphoz képest. Jelenleg kilencedik a listán a Portfolió, amelynek a korábban bemutatott oldalaknál speciálisabb olvasóközönsége van. A listát most a sorban felfelé mozduló Videa zárja. Összességében megállapítható, hogy a brandek toplistáját most is az általános híroldalak vezetik, amiket a sokak által használt applikációjának köszönhetően egy időjárási brand követ, majd megjelennek a női márkák, a gazdasági informálódás, a videó - ha a márkák napi látogatószámából indulunk ki.

 

Ha a havi látogatószám alapján állítjuk sorba a brand-eket, akkor egy statikusabb képet kapunk. A TOP5-ben egyáltalán nem történt változás tavaly december és idén január között, cserébe a hatodik és tizedik hely között minden márka pozíciója változott valamelyest. Az is látszik, hogy az eltérő fogyasztói szokások tükröződnek a két listán szereplő brand-ek részben eltérő helyzetében is a két listán.

A havi listát a 24 vezeti, miközben a napi látogatottság alapján a 4. volt. A Blikk viszont mindkét listán második, és a havi adatokon alapuló pozíciója sem változott. Harmadik az Index, szintén tartva helyét, de ennek a brand-nek a pozíciója is más havi összes és napi látogatószám alapján, akárcsak az Origónak, jelen lista negyedik helyezettjének. A két női médiamárka közül a Femina őrzi ötödik helyét, az NLC javított pozícióján. Jelenleg hetedik a Mindmegette, amit a Ripost követ. A tízes listát a Nosalty és az RTL zárja.

 

A weboldalak versenyében a Blikk vezet

Ha nem a brand-ekre, hanem továbbra is a weboldalakra koncentrálunk, akkor a napi látogatottság alapján a listát januárban a Blikk site-ja vezette, amit az Index és az Origó követett. Negyedik a 24.hu, majd a femina. hu következik. Utána, hatodik helyen egy újabb híroldal, a Telex, majd újra egy női oldal, az nlc.hu jön – sajátos dinamikát adva ezzel a váltakozással a listának. Nyolcadik az Időkép, kilencedik a portfolio.hu. A tizedik helyen jelenleg a Borsonline áll.

A havi látogatottság alapján készített weboldal-listát is a blikk.hu vezette januárban, amit a 24.hu, majd az Index és az Origó követett. Hogy a híroldalak után szokás szerint a női oldalak jöhessenek, a femina.hu és a nlc. Majd két gasztró-site, a mindmegette és a nosalty közé ékelve a ripost.hu következik. Ezt a listát is Borsonline zárja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...