- Hirdetés -

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

|

- Hirdetés -

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója

 

- Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók?

- Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig beérkezett eredmények nagyon jók, mind a számla, mind a hitelfilmmel kapcsolatban egyaránt. Érezhető a megnövekedett érdeklődés a fiókokban és az online csatornán történő értékesítésben, pozitív visszajelzéseket kapunk az ügyfelektől is. Jóval több a Google keresésünk, nőtt a YouTube megtekintések száma. Azóta több kutatást is végeztünk, elégedettek lehetünk az üzenetátvitelre, a márkaismertségre és a felismerésre vonatkozó adatokkal is.

- A kampány kidolgozása során mik voltak a legfontosabb szempontok?

- Évek óta sikerrel futott a sárga ajtós platformunk, most azonban éreztük, hogy tovább kell lépni és egy áttervezett vizuális koncepcióval kell megjelenni. A sárga ajtót már nagyon sokan ismerik, de kellett egy frissítés, olyan, amit mások még nem csinálnak. Így jött létre ez a metaverzum jellegű képi világ, ahol a cél az volt, hogy az üzenet figyelemfelkeltő legyen és kiemelje az értékajánlat mellett az újdonságot, a digitális lehetőségeket, valamint fiatalos és a lendületes érzetet keltsen. Ha valaki bekapcsolja a televíziót 10-15 reklámot is láthat egymás után egy blokkban, és ebből az erős zajból ki kellett emelkedni.

- Az új kampány offline és online csatornákon egyaránt fut. Véleményed szerint mekkora szerepet játszanak a marketingben a digitális csatornák, mennyire megkerülhetetlenek és folytatódik-e a jövőben a térhódításuk?

- Ma már megkerülhetetlenek, és biztosan folytatódik a térhódításuk, hiszen sokakat már csak ezen a felületen lehet elérni, ráadásul a digitális csatorna jól mérhető, könnyen terelhetőek az érdeklődők, az egy főre jutó elérés lényegesen olcsóbb. Természetesen megvannak itt is azok a dolgok, amik ki fognak kopni, vagy már ki is törlődtek a marketing szakma szótárából. Az elmúlt tíz évben rengeteg korszakalkotó ötlettel jelentkeztek az online hirdetési világ megváltását ígérve – a legtöbbre már nem is emlékszünk.

- A pandémia egyik hatása a felgyorsult digitalizáció, ami különösen hangsúlyossá vált a pénzügyek területén. A Raiffeisennél mennyire fontosak a digitális megoldások, mint például az online számlanyitás?

- Abszolút ebbe az irányba megyünk, az utóbbi pár évben rengeteg új digitális szolgáltatásunk indult el: teljesen megújult a mobilbanki alkalmazásunk, működik a videóbanki kiszolgálás, online lehet számos terméket, vagy szolgáltatásunkat igényelni, ideértve a lakossági és kisvállalati számlanyitást, a személyi kölcsönt, vagy akár a videobankos ügyfélkiszolgálást is – illetve a fizetési területen is számos innovációt vezettünk be, például a QR-kódos fizetést, vagy az NFC alapú alkalmazásokat. Ezek szükségesek, amelyik szolgáltató ezt nem kínálja, nagyon gyorsan lemarad. Ma már az az igény az ügyfelek részéről, hogy a napi pénzügyeket bárhonnan, másodpercek alatt el lehessen intézni, ne kelljen utazni, telefonálgatni ilyen ügyekben.

- Te mennyire vagy digitális bankoló? Mindent online, vagy appon keresztül intézel, vagy inkább a személyes, fizikai jelenléttel járó ügyintézést választod?

- Kényelmes helyzetben vagyok, hiszen néhány emeletet kell csak megtennem és egy Raiffeisen bankfiókba jutok, de ezt az utat már csak akkor teszem meg, ha személyre szabott tanácsadásra van szükségem, például egy lakásvásárlásnál, vagy egy összetettebb befektetésnél. A napi pénzügyeket már régóta a telefonomról intézem el én is, legyen szó akár átutalásokról, a kártyás fizetés helyett a mobilommal való vásárlásról az Apple Pay használatával és a QR kódos fizetési kérelemről, vagy akár online valutaváltásról. Még az egyéb szolgáltatásokat is igyekszem a videobankos ügyintézéssel végezni. A myRaiffeisen mobilbanki alkalmazásunk az online bankolást nagyon egyszerűvé teszi, ráadásul több szempontból is gyorsan át tudom azt is tekinteni és csoportosítani, hogy mire mennyit költöttem.

- Az ügyfeleitek körében mennyire nőtt meg az igény a digitális megoldások, szolgáltatások iránt? Mi a legnépszerűbb szolgáltatás ebben a körben?

- Egyértelmű siker a mobilbanki alkalmazás, egyre többen térnek át ennek használatára, de azt látjuk, hogy a gyors fizetési megoldások, a fizetési kérelem, az azonnali átutalások is nagyon népszerűek. Ebből a szempontból Magyarország nagyon jókor lépett, jelentős versenyelőnyben vagyunk. Amikor egyre inkább hozzászokunk, hogy a nap bármely órájában gyakorlatilag szinte bármit tudunk a mobilunkról rendelni egy bank sem teheti meg, hogy péntek 4-től hétfő 8-ig bezár, egyszerűen a technikai fejlődés kikényszeríti ezeket az új szolgáltatásokat.

- Az elmúlt két évre a COVID-járvány nyomta rá bélyegét, pár hete pedig az orosz-ukrán háború nyitott új fejezetet a történelemben. Ezekhez a hirtelen és gyors változásokhoz marketingesként hogyan próbálsz alkalmazkodni?

- Képesnek kell lenni mindig alkalmazkodni és újratervezni, hiszen a boldog békeidők, amikor még papíron leveleztünk és egy-egy vállalati döntés hetekig tartott már régen elmúltak. Ma döbbenetes mennyiségű információ ömlik ránk, mindenki jelen akar lenni, hírt akar adni, a véleményét szeretné közölni gyakorlatilag mindenről - ezekből kell tudni a döntéshez szükségeseket kiválogatni. Párhuzamosan minden felgyorsult, mindenki mindent egyre gyorsabban akar. Azonnal kell tudni reagálni arra is, ha egy versenytárs elindít egy kampányt, mint ahogy arra is, ha egy korábban még ismeretlen, a világ rendjét napok alatt átrendező szituációval kerül szembe az ember. Emellett természetesen ismerni kell az ügyfelek reakcióit is – mik a félelmeik, hogyan gondolkodnak, mi az, amit abban a pillanatban szeretnének.

- Egy olyan nemzetközi nagyvállalatnál, mint a Raiffeisen mennyire tud rugalmas lenni a marketing döntéshozás? A hazai marketingszakemberek mennyire kapnak szabad kezet a kampányok, a kommunikáció tervezésében, megvalósításában?

- Nagyon jó az együttműködésünk a bécsi központtal. A Raiffeisen Bank International kifejezetten piacközpontú gondolkodást követ, lehetőséget biztosít arra, hogy az egyes országok önállóan hozzák meg a marketingdöntéseiket, hiszen a helyi piac ismerete kifejezetten fontos. Ami Magyarországon siker, lehet, hogy nem működik máshol és fordítva – egyszerűen a kulturális különbözőségek miatt. Magyarországon nagyon jók az eredményeink mind üzleti, mind pedig marketing szempontból, ezért nagyon hisznek abban, amit csinálunk, látják, hogy sikeresen működünk. Mivel az anyavállalatnak is tetszik a platformunk és a szisztematikus, négy éve tartó stratégiai építkezés, beszélgetünk arról a lehetőségről is, hogy több olyan országban is átvegyék az elképzelésünket, ahol hasonló piaci helyzetben jól alkalmazható lenne. Természetesen azért ez első sorban az országok döntése kell legyen, hiszen mindenhol az üzleti eredményesség az elsődleges cél, amiért az országok maguk felelnek.

- Véleményed szerint melyek a meghatározó trendek jelenleg a hazai marketingpiacon?

- Továbbra is erős a digitalizáció iránti igény, ugyanakkor – dacára a korábbi jóslatoknak – az offline médiumok közül nem mindegyik került a margóra, sok közülük továbbra is erős. A trend egyébként az, hogy a marketing csapatoktól ma már az eredményeket várják, egy cégvezető sem fogadja már el azt, hogy a marketing elkölt egy komolyabb összeget reklámra, ami vagy bejön, vagy nem – nézzük meg egy negyedév múlva. Aprólékosan meg kell minden aktivitást tervezni, és ha szükséges menet közben azonnal módosítani. Az biztos, hogy a figyelem felkeltése és megragadása egyre újabb és újabb módszereket igényel.

- Mi lenne az a három dolog, amit tanácsolnál egy kezdő marketingesnek, aki 10 év múlva igazán jó szakemberré szeretne válni?

- Folyamatosan tanulni kell, és egy fél lépéssel mindig a piac előtt kell járni. Ebbe a szakmába nem lehet belekényelmesedni, az öt évvel ezelőtti szakmai tudás ma már nem sokat ér. Aki igazán sikeres szeretne lenni ebben a szakmában teljes odaadással bele kell vetnie magát és meg kell tanulnia a közismert kliséken túl is gondolkodni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....