- Hirdetés -

A német piacot is célbaveszi az Extreme Digital

|

A tavalyi 34 milliárd forint után idén már 40 milliárd közelébe várja az éves forgalmat Várkonyi Balázs, az Extreme Digital vezérigazgatója. A legnagyobb hazai online kiskereskedelmi cég újabb külföldi üzletek megnyitására készül, és a jövő év elején a német piacon is megjelenik.

– Néhány napja jelent meg a GKI Digital e-kereskedői rangsora, amelynek ismét az élén végzett az Extreme Digital. Mekkora volt a tavalyi online forgalom?

– 34 milliárd forint volt a tavalyi forgalom, ezt valamivel több, mint egymillió megrendeléssel értük el. Ez az összeg egyébként 17 százalékos növekedést jelent 2016-hoz képest.

– Azok közé a magyar vállalkozások közé tartoztok, amelyek régiós szinten is terjeszkednek. Hol tart most a külföldi megjelenés?

– Az elmúlt időszak egyik jelentős változása volt, hogy Romániában is elindultunk a hibrid modellel, vagyis a hazai piachoz hasonlóan ott is van az online értékesítés mellett egy fizikai márkapontunk, amit idén év elején nyitottunk meg Bukarestben. Azt látjuk, hogy ez a hibrid modell rendkívül sikeres, az elmúlt hónapok is már érezhető változást hoztak Romániában, ezért folytatjuk a fejlesztést ezen a területen. Az elképzeléseink szerint Romániában is nyitunk majd újabb üzletet, illetve Horvátországban is megjelenünk egy hagyományos áruházzal, várhatóan az év vége felé, Zágrábban nyitjuk majd meg ezt az üzletet. A múlt év végén elindult az ausztriai webshopunk is, így elmondhatom, hogy most már a régióban 8 országban rendelkezünk anyanyelvű webáruházzal, és ez azt is jelenti, hogy a térségben az öt legnagyobb online rendszer egyike a miénk.

– Miben különbözik a magyar piac és a hazai fogyasztó a szomszédos országokétól?

– Magyarországon a mi általunk képviselt hibrid modell – ami egyébként európai szinten is különlegesnek számít – nagyon hasít, ami a hazai piac sajátosságainak is köszönhető. Az egyik ilyen a nagyon magas okostelefon penetráció, ami azzal jár, hogy sokan mobilon intézik az ügyeiket, és ez megkönnyíti számukra azt is, hogy útközben megtalálják a hozzájuk legközelebb lévő Extreme Digital boltot és ott átvegyék a megrendelt terméket. A másik tényező, hogy a logisztikai cégekbe vetett bizalom kissé megingott a magyar fogyasztók körében, és keresik az alternatív átvételi lehetőségeket. Ez szintén a hibrid modell felé tereli őket.

– Itthon tervezitek újabb üzletek nyitását?

– A múlt évben két áruházat nyitottunk Budapest szélén, és ez nagyon jó döntésnek bizonyult, sikerült növelnünk a piaci részesedésünket a fővárosban. Ezek az eredmények arra ösztönöznek minket, hogy kicsit kiterjesszük a célpontjainkat. Eddig a százezer lakosnál nagyobb településeket vettük számba az új üzletek nyitásakor, azonban úgy tűnik, hogy a nagy internet penetrációval rendelkező, 80-100 ezres településeken is érdemes megjelenni. Olyan városokra gondolok, mint például Eger, Szombathely, Sopron vagy Veszprém.

– Újabb külföldi piacnyitás szerepel a tervekben?

– Igen, arra készülünk, hogy a jövő év elején megjelenünk a német piacon, ehhez a németnyelvű webshop már adott.

– Egy ekkora piac meghódítása komoly befektetést igényel, milyen marketing stratégiával készültök?

– Az Extreme Digital stratégiája az új piacok megnyitásakor mindig az, hogy lépésről-lépésre haladunk. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy először az üzemeltetést igyekszünk tökéletesíteni, a weboldalt, a kiszolgálást, és ha ezek már megfelelően működnek, akkor kezdünk el komolyabban költeni a marketingre. Jelenleg például Ausztriában sem költünk még sokat hirdetésre, nincsenek nagy kampányaink, az organikus növekedésből élünk.

– Az év vége felé közeledve mindig nagy kérdés az e-kereskedelmi piacon, hogyan sikerül teljesíteni a karácsonyi időszakban a rengeteg megrendelést. Mire számítasz idén?

– Biztos vagyok abban, hogy csúcsszezonban lesznek logiszikai fennakadások, ha nem is akkorák, mint két éve. Nehezíti a helyzetet a logisztikai szektorban jelentkező munkaerőhiány, ami már tavaly is okozott gondokat, de idén is kemény kihívást jelenthet majd a cégeknek, a kiszállításban és a logisztikai folyamatokban egyaránt. Ezt egyébként mi is érzékeljük és készülünk is rá, anyagi ösztönzés átalakításával, képzéssel, a munkáltatói márkánk erősítésével.

– Említetted, hogy tavaly 34 milliárd forint volt a forgalmatok. Idén meglesz a 40 milliárd forint?

– Idén már a 40 milliárd forint közelében leszünk, de várhatóan még nem lépjük át ezt a határt, 15 százalékos növekedéssel számolunk. Az igazi szezon azonban még csak most kezdődik, szeptember elején az iskolakezdéssel és onnan nincs megállás, ennek alakulása döntő mértékben befolyásolja majd az egész éves eredményünket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...