- Hirdetés -

A német piacot is célbaveszi az Extreme Digital

|

- Hirdetés -

A tavalyi 34 milliárd forint után idén már 40 milliárd közelébe várja az éves forgalmat Várkonyi Balázs, az Extreme Digital vezérigazgatója. A legnagyobb hazai online kiskereskedelmi cég újabb külföldi üzletek megnyitására készül, és a jövő év elején a német piacon is megjelenik.

– Néhány napja jelent meg a GKI Digital e-kereskedői rangsora, amelynek ismét az élén végzett az Extreme Digital. Mekkora volt a tavalyi online forgalom?

– 34 milliárd forint volt a tavalyi forgalom, ezt valamivel több, mint egymillió megrendeléssel értük el. Ez az összeg egyébként 17 százalékos növekedést jelent 2016-hoz képest.

– Azok közé a magyar vállalkozások közé tartoztok, amelyek régiós szinten is terjeszkednek. Hol tart most a külföldi megjelenés?

– Az elmúlt időszak egyik jelentős változása volt, hogy Romániában is elindultunk a hibrid modellel, vagyis a hazai piachoz hasonlóan ott is van az online értékesítés mellett egy fizikai márkapontunk, amit idén év elején nyitottunk meg Bukarestben. Azt látjuk, hogy ez a hibrid modell rendkívül sikeres, az elmúlt hónapok is már érezhető változást hoztak Romániában, ezért folytatjuk a fejlesztést ezen a területen. Az elképzeléseink szerint Romániában is nyitunk majd újabb üzletet, illetve Horvátországban is megjelenünk egy hagyományos áruházzal, várhatóan az év vége felé, Zágrábban nyitjuk majd meg ezt az üzletet. A múlt év végén elindult az ausztriai webshopunk is, így elmondhatom, hogy most már a régióban 8 országban rendelkezünk anyanyelvű webáruházzal, és ez azt is jelenti, hogy a térségben az öt legnagyobb online rendszer egyike a miénk.

– Miben különbözik a magyar piac és a hazai fogyasztó a szomszédos országokétól?

– Magyarországon a mi általunk képviselt hibrid modell – ami egyébként európai szinten is különlegesnek számít – nagyon hasít, ami a hazai piac sajátosságainak is köszönhető. Az egyik ilyen a nagyon magas okostelefon penetráció, ami azzal jár, hogy sokan mobilon intézik az ügyeiket, és ez megkönnyíti számukra azt is, hogy útközben megtalálják a hozzájuk legközelebb lévő Extreme Digital boltot és ott átvegyék a megrendelt terméket. A másik tényező, hogy a logisztikai cégekbe vetett bizalom kissé megingott a magyar fogyasztók körében, és keresik az alternatív átvételi lehetőségeket. Ez szintén a hibrid modell felé tereli őket.

– Itthon tervezitek újabb üzletek nyitását?

– A múlt évben két áruházat nyitottunk Budapest szélén, és ez nagyon jó döntésnek bizonyult, sikerült növelnünk a piaci részesedésünket a fővárosban. Ezek az eredmények arra ösztönöznek minket, hogy kicsit kiterjesszük a célpontjainkat. Eddig a százezer lakosnál nagyobb településeket vettük számba az új üzletek nyitásakor, azonban úgy tűnik, hogy a nagy internet penetrációval rendelkező, 80-100 ezres településeken is érdemes megjelenni. Olyan városokra gondolok, mint például Eger, Szombathely, Sopron vagy Veszprém.

– Újabb külföldi piacnyitás szerepel a tervekben?

– Igen, arra készülünk, hogy a jövő év elején megjelenünk a német piacon, ehhez a németnyelvű webshop már adott.

– Egy ekkora piac meghódítása komoly befektetést igényel, milyen marketing stratégiával készültök?

– Az Extreme Digital stratégiája az új piacok megnyitásakor mindig az, hogy lépésről-lépésre haladunk. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy először az üzemeltetést igyekszünk tökéletesíteni, a weboldalt, a kiszolgálást, és ha ezek már megfelelően működnek, akkor kezdünk el komolyabban költeni a marketingre. Jelenleg például Ausztriában sem költünk még sokat hirdetésre, nincsenek nagy kampányaink, az organikus növekedésből élünk.

– Az év vége felé közeledve mindig nagy kérdés az e-kereskedelmi piacon, hogyan sikerül teljesíteni a karácsonyi időszakban a rengeteg megrendelést. Mire számítasz idén?

– Biztos vagyok abban, hogy csúcsszezonban lesznek logiszikai fennakadások, ha nem is akkorák, mint két éve. Nehezíti a helyzetet a logisztikai szektorban jelentkező munkaerőhiány, ami már tavaly is okozott gondokat, de idén is kemény kihívást jelenthet majd a cégeknek, a kiszállításban és a logisztikai folyamatokban egyaránt. Ezt egyébként mi is érzékeljük és készülünk is rá, anyagi ösztönzés átalakításával, képzéssel, a munkáltatói márkánk erősítésével.

– Említetted, hogy tavaly 34 milliárd forint volt a forgalmatok. Idén meglesz a 40 milliárd forint?

– Idén már a 40 milliárd forint közelében leszünk, de várhatóan még nem lépjük át ezt a határt, 15 százalékos növekedéssel számolunk. Az igazi szezon azonban még csak most kezdődik, szeptember elején az iskolakezdéssel és onnan nincs megállás, ennek alakulása döntő mértékben befolyásolja majd az egész éves eredményünket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A TV2 a legnézettebb csatorna az őszi szezonban* (x)

Az idei ősz a TV2 sikerszezonjának nevezhető, hiszen legutóbb 20 évvel ezelőtt fordult elő, hogy a csatorna kiemelt célcsoportjában, a 18-59 éves nézők körében teljes napon és főműsoridőben is a csatornatoplista élén végzett a...
foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...

Rangos kapott elismerést a Schneider Electric

Egymás után a negyedik évben is a Sokszínűségi Vezetők közé sorolta a Schneider Electric-et a Financial Times. Az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat ráadásul a Forbes és a Refinitiv...

Több tucatnyi díjat söpört be az LG

Az LG Electronics (LG) legújabb életmód-megoldásainak technológiai és dizájnbeli kiválóságát ezúttal is számos elismeréssel jutalmazták: a vállalat több mint két tucat CES 2023 innovációs díjat érdemelt ki. Ezek között az LG OLED készülékei a...

Rádiós pályázatról döntött a Médiatanács

A Médiatanács lezárta a Békéscsaba 98,4 MHz-es helyi rádiós frekvencia pályázati eljárását is.A Médiatanács megszüntette a Békéscsaba 98,4 MHz frekvencia hasznosítására indított pályázati eljárást, mivel egyetlen pályázati ajánlat sem érkezett. A testületi pályázatkiírásra azért...

Sikeres volt a Nyitott Balaton kampány

A Balatoni Turizmus Szövetség sikeresnek tartja a Nyitott Balaton elnevezésű kampányt, amelynek célja az volt, hogy megmutassák milyen sokszínű a régió turisztikai kínálata az őszi időszakban. A kampány keretein belül megpróbálták népszerűsíteni azokat az...

Védtelenek a magyar háztartások az inflációval szemben

Miközben a vagyonosok egyre gazdagabbak, az alsóbb jövedelmi osztályok képviselőinek kasszája rendkívül sérülékeny ilyen magas inflációs környezetben. Jelenleg a hazai háztartások alig tizedénél lehet valós megtakarítási képességről beszélni, ezért felül kellene vizsgálni a megtakarításokkal...

Megdobja a nézőszámokat a foci VB

Több országban is kiugró televíziós nézettségi adatok hozott a katari világbajnokság első fele a FIFA közlése szerint. Japánban a Costa Rica elleni meccs, Hollandiában pedig az Ecuador elleni döntetlen produkált extra számokat. A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mélyponton a használtautó-import

Novemberben sem mozdult felfelé az itthon forgalomba helyezett külföldi használt személyautók száma: a Datahouse friss adatai szerint a használtimport volumene 9663 volt, ami 19 százalékkal marad el a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 11963 darabtól. Míg...

A TV2 a legnézettebb csatorna az őszi szezonban* (x)

Az idei ősz a TV2 sikerszezonjának nevezhető, hiszen legutóbb 20 évvel ezelőtt fordult elő, hogy a csatorna kiemelt célcsoportjában, a 18-59 éves nézők körében teljes napon és főműsoridőben is a csatornatoplista élén végzett a...
foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....