- Hirdetés -

A netezők fele vásárolt online

|

- Hirdetés -

A múlt évben 3,2 millió hazai fogyasztó vásárolt online, vagyis az internetezők 52 százaléka – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu elemzéséből. A múlt évben 425 milliárd forintos volt a magyar internetes kiskereskedelmi forgalom, az átlagos vásárlási érték 11,1 ezer forint volt.

A legnagyobb szegmens a múlt évben a műszaki cikkeké volt, 89 milliárd forintot költöttek el a neten ilyen termékekre a hazai fogyasztók, ami éves összevetésben 21 százalékos bővülést jelentett. Bár a méretét tekintve még csak a negyedik legnagyobb szektor az FMCG, azonban ez is 21 százalékos bővülést produkált.

A tavalyi 425 milliárd forintos forgalom – ami a teljes magyar kiskereskedelem 4,5 százaléka – éves összevetésben 17 százalékos növekedést jelent, vagyis a hazai online kereskedelem továbbra is dinamikusan nő. Ugyanakkor a trend azt mutatja, hogy lassul a bővülés üteme, hiszen 2016-ban és 2017-ben még 18 százalék körül alakult.

Madar Norbert, a GKI Digital vezető elemzője a tavalyi online kiskereskedelmi adatokat bemutató mai sajtótájékoztatón elmondta, hogy egyértelműen látszik, hogy a bővülést már nem lehet a vásárlók számának bővülésétől várni. A kereskedőknek inkább az átlagos vásárlási érték növelése kínál további lehetőségeket a fejlődésre.

A hazai fogyasztók a múlt évben átlagosan 12-szer rendeltek online, az átlagos kosárérték 11,1 ezer forint volt, ami nagyjából ezer forinttal haladta meg a 2017-es összeget. A GKI Digital és az Árukereső.hu Online Kiskereskedelmi Indexéből az is kiderült, hogy az internetes vásárlók 60 százaléka a 40 évesnél idősebbek közül került ki, vagyis a webáruházaknak érdemes kiemelt figyelmet fordítani az ő megszólításukra is. A fővárosi netes vásárlók aránya 26 százalék volt a múlt évben, azonban ők hozták a forgalom 36 százalékát.

Az online kiskereskedelmi piac meghatározó időszaka az év utolsó néhány hónapja és azon belül is a Black Friday. A múlt évben Magyarországon már két hétre húzódott el a Black Friday, ami során 40 milliárd forintos forgalmat realizáltak a webáruházak. Összesen 820-840 ezer fogyasztó élt az akciók kínálta lehetőségekkel, és átlagosan 45-50 ezer forintot költöttek.

Az akciós időszakban hatalmas nyomás volt a logisztikán. A webáruházak 39 százaléka nem volt elégedett a logisztikai partnere teljesítményével az ünnepi szezonban. A leggyakoribb probléma a késedelmes csomagkézbesítés, de sokan panaszkodtak arra is, hogy nem, vagy csak nehezen elérhető az ügyfélszolgálat. A webáruházak több mint fele pedig azt jelezte, hogy a logisztikai partnere munkatársainak kommunikációja nem volt megfelelő az ügyintézés során.

Komoly előrelépést jelent a kiszolgálásban, hogy most már időablakot adnak meg a futárcégek, vagyis nem kell egész nap otthon várniuk a csomagot a vásárlóknak, hanem egy mindössze néhány órás időkeretben érkezik meg a megvett termék.

Idén is elkészítette a GKI Digital és az Árukereső.hu e-Logisztikai rangsorát a kereskedők osztályzatai alapján. Ennek élén a házhoz szállítás kategóriában a GLS végzett, az MPL és a DPD előtt. A külső átadópontoknál a Foxpost lett az első a GLS CsomagPont és a Posta Pont előtt. Érdekesség, hogy az egy évvel korábbihoz képest minden logisztikai cég alacsonyabb pontszámmal végzett az idei listán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Párizsra figyel a futballvilág

Ma este adják át a labdarúgás egyik legfontosabb és legértékesebb egyéni elismerését, az Aranylabdát. A vörös szőnyeges bevonulást 18:45-től, a díjátadó gálát 20:30-tól a Spíler 1 TV és a szlovén Planet TV közvetíti élőben,...

Budapest az élen az élhetőségi rangsorban

A nyugati országrész és a főváros kedvezőbb helyzetét mutatja a Takarék Index 2021-es élhetőségi rangsora. Az összkép Budapesten a legkedvezőbb, de a veszprémi és a debreceni járás is az élmezőnyben szerepelt. Az elemzők azt vizsgálták,...

Hamarosan indul a Cartoon Network új sorozata

A Cartoon Network decemberben vadonatúj rajzfilmsorozatot mutat be, amelyben új helyzetben találkozhatunk olyan Hanna-Barbera-rajzfilmek szereplőivel, mint a Foxi Maxi, a Maci Laci, a Turpi úrfi, az Atom Anti vagy a Jonny Quest. Többükkel több...

Készlethiányt és áremelkedést hoz a chiphiány

Tovább súlyosbodik a globális chiphiány, az autóipar mellett begyűrűzött a számítástechnikai eszközök piacára is, súlyosan érintve azt. A kialakult helyzetnek számos oka van, köztük a koronavírus-járvány, amelynek hatására drasztikusan megnőtt a kereslet az elektronikai...

Fizetésemelésre számítanak a fiatalok

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre...

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

X-Faktor élő adás nézettség

Nézettség: RTL-es produkció az élen

Az X-Faktor volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. Az RTL Klub egy filmmel is egész jó nézőszámot ért el, a TV2-n pedig erősen kezdett a Farm VIP. A korábbi héthez képest az RTL Klub és...

Párizsra figyel a futballvilág

Ma este adják át a labdarúgás egyik legfontosabb és legértékesebb egyéni elismerését, az Aranylabdát. A vörös szőnyeges bevonulást 18:45-től, a díjátadó gálát 20:30-tól a Spíler 1 TV és a szlovén Planet TV közvetíti élőben,...

Budapest az élen az élhetőségi rangsorban

A nyugati országrész és a főváros kedvezőbb helyzetét mutatja a Takarék Index 2021-es élhetőségi rangsora. Az összkép Budapesten a legkedvezőbb, de a veszprémi és a debreceni járás is az élmezőnyben szerepelt. Az elemzők azt vizsgálták,...

Hamarosan indul a Cartoon Network új sorozata

A Cartoon Network decemberben vadonatúj rajzfilmsorozatot mutat be, amelyben új helyzetben találkozhatunk olyan Hanna-Barbera-rajzfilmek szereplőivel, mint a Foxi Maxi, a Maci Laci, a Turpi úrfi, az Atom Anti vagy a Jonny Quest. Többükkel több...

Készlethiányt és áremelkedést hoz a chiphiány

Tovább súlyosbodik a globális chiphiány, az autóipar mellett begyűrűzött a számítástechnikai eszközök piacára is, súlyosan érintve azt. A kialakult helyzetnek számos oka van, köztük a koronavírus-járvány, amelynek hatására drasztikusan megnőtt a kereslet az elektronikai...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA