- Hirdetés -

Női startupokat támogatnak a nemzetközi mentorprogramban

|

- Hirdetés -

Intenzív női fókusszal indul a tavaszi szemeszter: a Womentoring programelemeken férfi és női vállalkozói utak különbségéről vagy éppen a nemek időmenedzsment kihívásairól is lesz szó. Idén Svédországból, Nagy-Britanniából, Lengyelországból és Magyarországról kerültek be startupok a programba.

68, professzionális fejlődésre és üzleti kapcsolatokra vágyó startup jelentkezett ebben a szemeszterben a Design Terminal nemzetközi Mentorprogramjára. A Power Camp után a végső válogatásba 11 ígéretes, társadalmi hatással bíró csapat került be. Utóbbi fontos kitétel az innovációs ügynökségnél a program 2017-es indulása óta, idén sem volt ez másként.

Kiemelt szempont továbbá, hogy minél több női alapítót bírjanak jelentkezésre. E tekintetben ebben a félévben kétszeres a siker: a jelentkező vállalkozások több, mint 50%-át és a bekerült csapatoknak is több, mint a felét, vagyis hat startupot indítottak nők. A Mentorprogram keretében nagy szerepet kapnak ebben a szemeszterben a kifejezetten női fókuszú programelemek. A Womentoring nagyköveti szerepét Rácz Zsófia fiatalokért felelős helyettes államtitkár vállalta el.

A Design Terminal története során már több, mint 200 programban mutatott irányt több, mint 2000 startupnak. Az induló vállalkozások a Mentorprogram 3 hónapja alatt többek között termék-, és üzletfejlesztésben, kommunikációban, értékesítésben, pénzügyi tervezésben fejlődhetnek, hazai és nemzetközi mentorok közreműködésével, személyre szabott mentorálás során.

Gyógyító babacumitól a zöld 3D filamenting

És hogy milyen termékeket, szolgáltatásokat fejleszt a hat női alapítású startup? A lengyel Astrotectonic integrált szoftveres és hardveres megoldást kínál, amely segít előre jelezni a földrengéseket. A magyar Babypurp olyan speciális cumit tervez babáknak, amely megelőzi és gyógyítja a szájpenészt. A holland Composterra a műanyagok alternatívájaként bioalapú élelmiszer-csomagolóanyagokat, cserepeket és dekorációs elemeket készít. A brit Little Bridge platformján a gyerekek interaktív, személyre szabott módon tanulhatnak angolul, miközben más, hasonlóképpen tanuló gyerekekkel kötődhetnek össze, a világ minden tájáról. A svéd Little Snooze olyan sapkát fejleszt, amely funkcionális akusztikai kialakítása révén megvédi a babákat, kisgyerekeket a káros zajoktól. A szintén magyar Click’N’Cruise utazási irodák összetett szolgáltatásai nélkül teszi lehetővé a hajós körutazások szervezését.

Ne feledkezzünk meg persze a férfi alapítókkal rendelkező vállalkozásokról sem, közöttük is találkozhatunk izgalmas megoldásokkal! Ők egyébként mind Magyarországról érkeznek a programba. A Dyrectorio a DevOps és GitOps operációk esetében csökkenti az idő- és költségveszteséget, az Ultimate Waterprobe pedig integrált hardver és szoftver megoldással segíti a termelőket a minőségi haltenyésztésben, vízminőség mérésével. A Smart Capacit System szoftveres megoldást kínál, amellyel a felhasználók elektronikus eszközeik energiafelhasználását optimalizálhatják. A Voovo olyan appot fejleszt, amelyen az idegennyelveket tanuló felhasználók kártyákkal fokozhatják sikereiket. A Refilamer pedig a műanyag hulladékot 3D nyomtató filamentként hasznosítja újra, sőt online piacteret is üzemeltetnek az eladásra szánt filamentnek.

Női alapítók kihívásai az üzleti életben

Hogyan változott meg a nők számára az üzleti élet az elmúlt 20 évben? Milyen hatással van a család a férfiak és a nők időmenedzsmentjére? Hogyan váltakoznak a kihívások a különböző üzletágakban? Hogyan egészíthetik ki egymást a női és férfi vezetők? Többek közt ezekről a témákról lesz szó, szakértő inspirációs előadók közreműködésével a csak a női alapítók számára meghirdetett, exkluzív előadásokon és azokon is, amik koedukált formában szerveződnek a két nem közti párbeszédet elősegítendő.

A két éve indult kezdeményezés a női alapítókat, kismamákat és kisgyermekes anyukákat segíti abban, hogy könnyebben helyezkedjenek el az üzleti, startup és tech világban, és felismerjék: a vállalkozói lét akár kisgyermek mellett is opció lehet. A résztvevők inspiráló női vezetőkkel találkozhatnak és egy értékes, egymást erősítő közösségbe kerülhetnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások az Aldi üzleteiben

Jelentős változásokkal fognak találkozni a jövőben az ALDI vásárlói az áruházak tejtermékhűtőinél. A vállalat az ALDI SÜD csoport többi tagvállalatához hasonlóan a „MILFINA” helyett a jövőben egységesített márkanév, a „MILSANI” alatt forgalmazza a tejtermékeket,...

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....