A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában. Tipikus női munkahelyként a Tesco tavaly október óta biztosít ingyenes női intim higiéniai termékeket irodái, áruházai és központi raktárai női mosdóiban a munkavállalói számára. A vállalat a női vásárlókat támogató, most bejelentett egyedülálló kezdeményezésével egyidejűleg egy évre elegendő menstruációstermék-csomagot adományoz stratégiai partnere, az Ökumenikus Segélyszervezet számára. A karitatív szervezet a családok átmeneti otthonaiban élő, illetve biztos kezdet gyerekházak által támogatott családok nőtagjai számára, összesen 200 rászorulóhoz juttatja el az egy évnyi adományt.
Az utóbbi időszak megélhetési válsága sokak anyagi körülményeit megnehezítette, és tovább növelte a támogatásra szorulók számát. Az érintettek közül a nők egy jelentős része még nehezebben tudja fedezni rendszeres kiadásait, havonta ugyanis mintegy kétezer forint költséget jelent számára az intim higiéniai termékek beszerzése. A Tesco számításai is megerősítik azokat a kalkulációkat, melyek szerint összesen 500 ciklussal számolva egy nő átlagosan mintegy 1 millió forintot költ élete során menstruációs termékekre.
Ezen extra kiadások minimalizálása érdekében a vállalat egyedülálló kezdeményezést indított a közelgő május 28-i Menstruációs higiénia napja alkalmából, melynek keretében a Tesco minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, vagyis közel 22 százalékkal csökkenti azok fogyasztói árát június 27-től.
„Sokoldalú kedvezményrendszerünkkel – beleértve Clubcard- és bombaáras, valamint árgaranciás termékeinket – évek óta segítünk a spórolásban és a családi költségvetés minél praktikusabb beosztásában. Tipikus női vállalatként pedig külön felelősséget érzünk a nők támogatása iránt. Munkavállalóink közel 70 százaléka nő, és visszatérő vásárlóink több mint felét is a nők képviselik, hiszen tapasztalatunk szerint többnyire ők a fő bevásárlók a legtöbb háztartásban. Tavaly óta ingyenes intim higiéniai termékeket biztosítunk kolléganőinknek és a nálunk gyakorlatot töltő tanulóknak a női mosdókban. A pozitív fogadtatást látva úgy döntöttünk, hogy tartósan csökkentjük sajátmárkás menstruációs termékeink árát azáltal, hogy elengedjük az áfatartalmukat.” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.
A 2024. június 27-én induló tartós árcsökkentés a Tesco sajátmárkás egészségügyi és tisztasági betétekre, tamponokra és menstruációs bugyikra érvényes. Az áruházlánc továbbá stratégiai partnerével, az Ökumenikus Segélyszervezettel együttműködve termékadományozással segíti azokat a rászoruló nőket, akiknek a bevételei nem fedezik megélhetési költségeiket, így az intim higiéniai termékek beszerzése is kihívást jelent számukra.
„Közel 15 éve tart partnerkapcsolatunk a Tescóval, melynek során vásárlóik és munkatársaik rendszeresen támogatják munkánkat adománykuponok értékesítésével, illetve vásárlásával, valamint jótékony célra felajánlott termékekkel. Rendkívüli öröm számunkra, hogy a Tesco most a menstruációs szegénység elleni küzdelemhez is hozzájárulva egy évre elegendő termékadománnyal segít, amelyet a családok átmeneti otthonaiban élő és a biztos kezdet gyerekházakba járó családok nőtagjai számára, összesen 180 felnőtt nőnek és 20 lánygyermeknek juttatunk el. A legnehezebb körülmények között élő családok számára minden költségcsökkentő támogatás hatékony segítséget jelent, hiszen az így megspórolt összeget egyéb alapvető szükségleteikre tudják fordítani” – mondta dr. Takács Katalin, az Ökumenikus Segélyszervezet Kastélyosdombói Szociális Fejlesztő Központjának vezetője.
Az Ökumenikus Segélyszervezet a következő hetekben termékkategóriánként 2400 darab Tesco sajátmárkás nappali és éjszakai betétet, tisztasági betétet, tampont, illetve intim törlőkendőt oszt szét intézményeiben.