- Hirdetés -

A nyári utazást tervező magyarok fele külföldre készül

|

- Hirdetés -

A magyarok többsége a koronavírus-járvány miatt továbbra is óvatos utazási terveit illetően, a Netrisk által készített felmérésben a válaszadók 63 százaléka legkorábban nyár végére tervez utazást. A nyáron utazni készülőknek ugyanakkor már 51 százaléka gondolkodik külföldi útban, ami meghaladja a tavaly nyár elején mért 44 százalékos arányt.

A nemzetközi utazások kapcsán az egyes országok még az Európai Unión belül is igen eltérő szabályokat alkalmaznak jelenleg, ez is az oka a nagyfokú bizonytalanságnak. Azoknak is, akik külföldi utat terveznek a nyárra, a fele a környező országokba, autóval tervez eljutni a kiszemelt helyre. A gyorsan változó helyzethez való gyors alkalmazkodás igényét jelzi az is, hogy az összes válaszadónak az 51 százaléka pedig mindenképpen saját szervezésben, egyénileg utazik.

A nyári utazások háromnegyede idén maximum egy hetet tesz majd ki: a válaszadók 43 százaléka 43 százaléka éppen egyhetes, további 32 százaléka pedig néhány napos utazásra vállalkozik az idei szezonban.

Az utazásra készülők 81 százaléka az utasbiztosítás kiválasztásakor figyelembe veszi, hogy az milyen jellegű és szintű Covid-19 fedezetet tartalmaz. A világjárvány tavalyi kitörésére a biztosítótársaságok gyorsan reagáltak. Számos biztosító azóta már beépített olyan, korábban csak elvétve előforduló fedezetet, mint a karanténintézkedések miatti többletköltségek térítése vagy az utazásnak covid-fertőződés miatti lemondása.

Ugyanakkor nem csupán a károk jellege alapján vállaltfedezet miatt lehet jelentős eltérés az egyes biztosítók konstrukciói között, hanem abban a tekintetben is, hogy a Konzuli Szolgálat által Covid-19 miatt nem javasolt országokban felmerülő, a járványhoz kapcsolódó kockázatokat vállalja-e vagy sem. Ennek kiderítése érdekében mindenképpen célszerű összehasonlítani az egyes ajánlatokat, ehhez pedig érdemes szakértő alkusz segítségét igénybe venni.

2021 első öt hónapjában a Netrisk.hu oldalán utasbiztosítást kötők egyharmada négy országot keresett fel: Horvátországot (10%), Németországot (9%), Ausztriát (8%) és Svájcot (7%), utóbbi országok esetében a biztosítást zömmel üzleti, munkavállalási célból kötötték. Az átlagos nyaralási célpontok kiesése miatt arányaiban jelentősen megnőtt a távolabbi, egzotikusabb úticélok aránya: Egyesült Arab Emírségek (6%), Maldív-szigetek (3%)Egyiptom (3%), Mexikó (2%). Ezek az utak jellemzően hosszabb ideig is tartanak, és magasabb térítési limiteket is igényelnek, ennek köszönhetően 2021 eddigi időszakában egy utas átlagosan 11 700 forintért vett utasbiztosítást, ami átlagosan harmadával magasabb, mint 2019 első öt hónapjában (8 800 Ft)

„A határokon belüli utak fókuszba kerülése megnövelte az érdeklődést a belföldi utasbiztosítások iránt, bár ezek népszerűsége továbbra is elmarad a külföldre szóló biztosításokétól – magyarázza Cseh Anett, a Netrisk.hu termékfejlesztési vezetője. – A válaszadók 30 százaléka jelezte, hogy ilyen biztosítást belföldi útra is kötne. Igaz, további 18 százaléknyian nem is tudnak erről a lehetőségről.”

A belföldi utasbiztosításban olyan klasszikus utasbiztosítási fedezetek szerepelnek, mint a poggyászbiztosítás, útlemondás (sztornó) biztosítás, vagy éppen gépjárműassistance-szolgáltatás. Emellett olyan egészségügyi problémákkal kapcsolatos térítéseket is nyújt, mint a betegszállítás költsége, a nyaralás megszakítása miatt ki nem használt szállásköltség térítése, vagy éppen az utazás során elszenvedett baleset miatt járó táppénzkiegészítés.

A MABISZ adatai szerint a Covid-19 drámai hatást gyakorolt az utasbiztosításokra: míg 2019-ben a hazai biztosítók utasbiztosítási díjbevétele elérte a 18 milliárd forintot, tavaly ez az érték alig kerül 6,4 milliárd forint fölé.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA