- Hirdetés -

A pályakezdők igényeit kutatta a MAKSZ

|

- Hirdetés -

A MAKSZ szeretné fiatalítani, a fiataloknak vonzóvá tenni az ügynökségi munkát, ennek érdekében szerette volna megismerni a már ott dolgozó fiatalok élményeit, tapasztalatait, elvárásait a hosszú távú megtartásuk érdekében; illetve kíváncsi volta arra is, hogy a végzős egyetemisták gondolkodnak-e ebben a szakmában, mi a percepciójuk a média/kommunikációs ügynökségben végzett munkáról, mik az elvárásaik, amikor munkát keresnek.

A MAKSZ ügynökségek – az iparág többi szereplőjéhez hasonlóan - évek óta érzékelik a szakma iránti érdeklődés lassú, de folyamatos csökkenését a fiatalok részéről, ezért közös célunk az iparág frissítése, fiatalítása, vonzóvá tétele a pályakezdők számára.

Ahhoz, hogy megfelelően tudjuk megszólítani a pályakezdőket, a motivációik mélyebb ismeretére van szükségünk. A MAKSZ médiaszekciója - az Ipsos és a Wavemaker kutatócsapatának közreműködésével - idén nyáron egy kétlépcsős online kérdőíves kutatást végzett „Fiatalok a munka világában” címmel.

Az első részben a már a szakmában dolgozó 25 év alatti fiatalok élményeit, tapasztalatait, elvárásait ismerhettük meg. Ezek hasznos visszajelzések az őket foglalkoztató médiaügynökségek számára a hosszú távú megtartásuk érdekében. A MAKSZ Médiaszekciójának tagügynökségei vettek részt a kutatásban több mint 70 fő 25 év alatti dolgozóval.

A második hullámban arra voltunk kíváncsiak, hogy a végzős egyetemisták gondolkodnak-e ebben a szakmában, mi a percepciójuk a média/kommunikációs ügynökségben végzett munkáról, mik az elvárásaik, amikor munkát keresnek.

A kutatás legfontosabb tanulságai:

Az álláskeresés fázisában a leginkább motiváló tényezők számukra a tanulási / fejlődési lehetőség, a jó közösség, a befogadó, támogató légkör, home office lehetősége és a versenyképes fizetés.

Az állásinterjúk folyamán a fiatalok számára jó érzés, ha kellemes légkörben telik, partnerként kezelik, a kommunikáció irányába tiszta és őszinte. Szeretik, ha több körben zajlik, aminek előnye, hogy több embert is megismerhetnek. A feladatokat jónéven veszik, mert ez nem csak a munkaadóknak ad lehetőséget arra, hogy dönthessen tetszik-e a jelölt hozzáállása, tudása, hanem a munkavállalóknak is segít belelátni a jövőbeni munka jellegébe.

A fiatalok alapvetően 3-4 vagy 5-6 éves váltásokban gondolkodnak.

Hosszútávú megtartásukhoz fontos, hogy jó közösségben, támogató légkörben fejlődhessenek; a fejlődés mértéke jól mérhető, követhető legyen.

A szakmában a fizetésekkel kevésbé elégedettek, ami összetett kihívás elé állítja a munkáltatókat, HR osztályokat.

A home-office / hibrid munkavégzés biztosítása már elengedhetetlen.

A feladatok kiosztásnál érdemes odafigyelni az egyéni kompetenciákra és a monoton feladatok színesítésére, hogy motivációjuk fennmaradjon, megújuljon.

Figyeljünk oda a well-beingre: ez egyrészt jelenti számukra a munka-magánélet közötti egyensúly megtalálását és szorongásaik, félelmeik oldását ebben a kiemelten stresszes iparágban.

A MAKSZ tevékenységei közül kiemelt fontosságú az utánpótlásnevelés, ezt támogatja a KRU, Kreatív Ugródeszka elnevezésű programunk. A KRU 3 nagy eseményen keresztül igyekszik megszólítani a fiatalokat: a Portfólió Day, a Robert Hatchuel Academy, a Zsenge Penge verseny, és a legismertebb, a Young Cannes Lion előválogató.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...