- Hirdetés -

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

|

- Hirdetés -

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai bankok közül egyedüliként csatlakozott a kezdeményezéshez.

Az Erste Csoport alapítóként csatlakozott ahhoz az ENSZ-kezdeményezéshez, amelynek célja a pénzügyekhez való általános hozzáférést biztosító, az ügyfelek pénzügyi egészségét támogató bankszektor kialakulásának elősegítése. Az Erste számára ez az elkötelezettség azt jelenti, hogy a bankcsoport további erőfeszítéseket tesz azért, hogy segítsen megőrizni ügyfelei pénzügyi egészségét. Ennek érdekében a pénzintézet befektetéseket tervez a munkaerő és a technológia terén. Az Erste Csoport minden piacán széles kínálattal rendelkezik a social banking, a pénzügyi edukáció, és a hátrányos helyzetűek hozzáférésének elősegítése terén. A bankcsoport a dokumentum aláírásától számított 18 hónapon belül konkrét célokat fogalmaz meg, majd ezt követően évente ad ki jelentést ezek megvalósulásáról. Összesen 28 pénzintézet csatlakozott az ENSZ-kezdeményezéshez, közülük az Erste Csoport az egyetlen osztrák, illetve kelet-közép-európai bank.

„Mindenkinek joga van a pénzügyi egészséghez. Ezért az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt fektetünk az emberekre és az ő jólétükre tevékenységeink során. Azzal, hogy alapító tagként csatlakoztunk ehhez a fontos ENSZ-kezdeményezéshez, újabb következetes lépést teszünk a régióban a kétszáz évvel ezelőtti alapításunkkor meghatározott elvek szellemében” – közölte Bernd Spalt, az Erste Csoport vezérigazgatója.

Legyőzni egy globális kihívást

Világszerte mintegy 1,7 milliárd felnőtt nem rendelkezik bankszámlával, vagyis nem tudnak befektetni vagy hitelt felvenni, nincs hozzáférésük a banki szolgáltatásokhoz. Az Erste Csoport becslése szerint Kelet-Közép-Európában mintegy 14 millióan élnek a szegénység veszélyének árnyékában. A szegénység vagy nehéz anyagi helyzet számos formát ölthet: például, ha az embernek nincs elegendő pénze sürgős, rövid távú kiadások fedezésére vagy csak korlátozott anyagi eszközökkel rendelkezik fűtésre, élelmiszerre. A koronavírus-járvány által tovább erősített egyenlőtlenségek felszámolásáért folytatott küzdelemben létfontosságú, hogy lépéseket tegyünk minden ember pénzügyi egészségének érdekében. A dokumentumot aláíró bankoknak 18 hónap áll rendelkezésére, hogy konkrét célokat tűzzenek ki. Az általuk végrehajtott intézkedések célja, hogy a bankszektor a lehető legtöbbet tegyen az ügyfelek pénzügyi egészségének támogatása érdekében.

Erős alapokra építünk, pénzügyi egészséget építünk

Az Erste Csoport már jövőre erőteljesebben kíván fókuszálni ügyfeleinek pénzügyi egészségére minden piacán. A bankcsoport erős alapokra építhet ezzel a célkitűzésével kapcsolatban, hiszen a pénzügyi képzettséget célzó kezdeményezései már több százezer embert értek el Ausztriában és a kelet-közép-európai régióban. A pénzügyi képzettséggel kapcsolatos kezdeményezések mindegyike ingyenes, melyeket az Erste külső szakértőkkel együttműködve dolgozott ki a függetlenség és a minőség biztosítása érdekében. A pénzügyi hozzáférés elősegítését célzó projektek, például az osztrák Zweite Sparkasse további támogatást nyújtanak az ügyfelek számára, ami lehetővé teszi számukra, hogy hosszú távra rendbe tegyék pénzügyi helyzetüket. 2006-os alapítása óta a Zweite Sparkasse Ausztriában mintegy 15 ezer embernek segített leküzdeni a pénzügyi nehézségeket. Emellett az Erste Social Banking személyre szabott, megfizethető pénzügyi megoldásokat kínál pénzügyi és üzleti edukáció, valamint mentorálás mellett annak érdekében, hogy felruházza ügyfeleit a jólét felépítéséhez szükséges készségekkel. Az elmúlt évek során az Erste Csoport 400 millió euró értékben biztosított finanszírozást ezzel a céllal, amellyel 6000 vállalkozó első lépeseit, emellett 700 társadalmi szervezet tevékenységét, és 8000 háztáji gazdálkodó mezőgazdasági munkáját segítette.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjesőt hozott az LG-nek a CES

Az LG Electronics USA számos díjat söpört be a háztartási készülékek, az otthoni szórakoztatás és az üzleti megoldások kategóriáiban az idei CES kiállításon. A vállalat termékei összesen mintegy 150 díjat és elismerést kaptak különböző...

Az Audinál is pörögnek az elektromos autók

A világméretű félvezetőhiány ellenére az Audi még mindig gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton a prémium szegmensben. Ez jól érzékelhető az elmúlt évben átadott teljesen elektromos járművek számán, ami 57,5 százalékkal...

A vásárlókat is érintik az új jogszabályok

Az év elején több olyan jogszabályváltozás lépett hatályba, ami a mindennapi életünket és az általános ügyintézéseket is érinti. Az ingó vagy digitális áruk vásárlása esetén például 6 hónapról egy évre nőtt a kellékszavatosság időtartama....

Ismét szavazhatnak a Tesco vásárlói

Tavaly ősszel 10. alkalommal lehetett pályázni közösségépítő tevékenységek támogatására a Tesco „Ön választ, mi segítünk” programjának keretén belül. A 176 továbbjutott pályázat közül az áruházlánc vásárlói által február 13-ig leadott szavazatok döntik majd el,...

Nagy változásokat hozhat a VR és az AR

Az elmúlt évtizedben számos ígéretes virtuális- és kiterjesztett valóság (VR/AR) alapú megoldás született, a mindennapjainkat azonban mégsem szőtte át eddig a technológia. A világjárvány viszont ezen a területen is lényeges változást hozott, hiszen miközben...

Tízmilliós értékben kaptak digitális eszközöket az iskolák

Baranya, Békés, Hajdú-Bihar, Somogy és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei iskolák jutottak oktatási tevékenységet támogató eszközökhöz a Telenor HiperSuli program és a Magyar Református Szeretetszolgálat közös pályázatán. A digitális felzárkóztatás elősegítése céljából indított pályázaton öt hátrányos helyzetű...

Ezek a trendek hasítanak a közösségi médiában

Világszinten már több, mint négy és félmilliárd ember használja rendszeresen a közösségi médiát, méghozzá átlagosan közel két és fél órát naponta. Az utóbbi két évben közel egymilliárd fővel nőtt az aktív felhasználók száma, részben...

Online marketing: erre kell figyelni idén

Három meghatározó trend alakíthatja az idei évben az online marketinget: a videók előtérbe kerülése mellett az arc felvállalása és a 360 fokos marketingeszközök kerülhetnek középpontba 2022-ben. Napjainkban a hirdetéseknél már nemcsak a klasszikus értelemben...

Magyar szakemberekkel erősít a Diageo

Új vezetőt és brand managereket nevezett ki a Diageo kelet-európai marketing csapata. A szakemberek a vállalat budapesti központjából látják el a Diageo által forgalmazott alkoholos ital márkák marketingkommunikációjával és termékinnovációval kapcsolatos feladatokat a kelet-európai...

Huszonötödik évadával jön a díjnyertes sorozat

Hosszabb böjt és pár különkiadás után végre teljes évaddal térnek vissza a nyomdafestéket nem tűrő kisiskolások. Februártól a Comedy Central nézői is bekapcsolódhatnak a többszörös Emmy-díjas sorozat, a South Park 25. évadjába, mindjárt az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Díjesőt hozott az LG-nek a CES

Az LG Electronics USA számos díjat söpört be a háztartási készülékek, az otthoni szórakoztatás és az üzleti megoldások kategóriáiban az idei CES kiállításon. A vállalat termékei összesen mintegy 150 díjat és elismerést kaptak különböző...

Az Audinál is pörögnek az elektromos autók

A világméretű félvezetőhiány ellenére az Audi még mindig gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton a prémium szegmensben. Ez jól érzékelhető az elmúlt évben átadott teljesen elektromos járművek számán, ami 57,5 százalékkal...

A vásárlókat is érintik az új jogszabályok

Az év elején több olyan jogszabályváltozás lépett hatályba, ami a mindennapi életünket és az általános ügyintézéseket is érinti. Az ingó vagy digitális áruk vásárlása esetén például 6 hónapról egy évre nőtt a kellékszavatosság időtartama....

Ismét szavazhatnak a Tesco vásárlói

Tavaly ősszel 10. alkalommal lehetett pályázni közösségépítő tevékenységek támogatására a Tesco „Ön választ, mi segítünk” programjának keretén belül. A 176 továbbjutott pályázat közül az áruházlánc vásárlói által február 13-ig leadott szavazatok döntik majd el,...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA