- Hirdetés -

A PET palackok jövője a BrandManiában

|

Óriási mennyiségű műanyaghulladék keletkezik a világban évről-évre és egyelőre az újrahasznosítás messze nem tart ott, mint amire szükség lenne. A BrandMania legújabb adásából kiderül, hogy milyen változást hozhat ebben, ha itthon bevezetik a visszaváltási vagy betétdíjat ezeknél a csomagolóanyagoknál is.

Évente nagyjából 350 millió tnnan műanyagot gyártunk vilgászerte, ennek fele egyszer használatos. 35-40 ezer tonna PET-palack, ha megfelelően gyűjtjük vissza, nem szemét képzódik, ha nem újra csomagolóanyag.

1950 óta több mint 8 milliárd tonna műanyagot gyártottak le a világban, ebből 500 millió tonna került az óceánokba, ami 50 Gellért-hegynek felel. Évente nagyjából 350 millió tonna műanyagot gyártunk világszinten, aminek a fele egyszer használatos. A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy az itthon tervezett új szabályozás, a visszaváltási vagy betétdíj hogyan változtathat a helyzeten.

Egész Európának és Magyarországon is fontos, hogy megállítsuk a szemét képződést – mutatott rá Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország Kft. tulajdonosa, elnöke. Megemlítette azt is, hogy a holdingon keresztül már több országban bevezették a hatékony visszaváltási rendszert, ami arra ösztönzi fogyasztókat, hogy összegyűjtsék PET palackokat visszaváltásra. Szlovákiában például tavaly decemberben született döntés arról, hogy 2022-től bevezetik a betétdíjat, aminek értéke 10 eurocent körül lesz, és a Szentkirályi tulajdonosa arra számít, hogy itthon is hasonló mértékű lehet majd ez a díj.

Pantl Péter, a Hell Energy nemzetközi kommunikációs és marketing igazgatója bízik benne, hogy a skandináv példákat követi majd a hazai szabályozás, vagyis anyagminőség és kiszerelés méret alapján is megkülönböztetik majd a műanyaghulladékot a visszagyűjtés során. Hozzátette azt is, hogy nagyon komoly edukációra van szükség, ha sikerrel akarunk működtetni egy ilyen rendszert.

A BrandMania stábjának nyilatkozva a várható piaci hatások kapcsán dr. Bikfalvi Istvánné, a Magyar Ásványvíz Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára jelezte, hogy átmenetileg ugyan egy kis visszaesés elképzelhető, de rendeződni fog a helyzet, mert csak egyszer okkoz többletköltséget fogyasztónak az új szabályozás, amikor először megveszi a betétdíjas palackot. Mikor legközelebb elmegy vásárolni, visszakapja az árát. Közölte azt is, hogy a szervezet tagjaik vállalták, hogy 2025-ig 30, 2030-ig 50 százalékban újrahasznosított PET granulátumot használnak új palackok gyártására.

Simon Gergely, környezetkémikus, a Greenpeace munkatrása szerint Magyarországon nagyon alacsony az újrahasznosítás aránya, ezért mindenképpen előrelépés egy ezt erősítő szabályozás bevezetése. Azokban az országokban, ahol van betétdíj, 20-30 százalék helyett akár 80-90 százalék is lehet újrahasznosítás mértéke.

A BrandMania legújabb adásának második részében pedig az azonnali fizetés kerül terítékre, ami legalábbis a netezők körében nagyon pozitív fogadtatásra talált. A műsorból kiderül, hogy a bankoknak milyen kihívásokat tartogatott az átállás, hogyan reagálnak a fogyasztók és hogyan hat például a kereskedelemre a változás.

A BrandMania legújabb adása elérhető az RTL Moston, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...