- Hirdetés -

A Petőfi rádió műsorát is vizsgálja a Médiatanács

|

Az RTL-en november 19-én sugárzott Sztárbox egyes erőszakos, félelemkeltő jelenetei miatt is eljárást indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület bírságot rótt ki a Petőfi Rádió médiaszolgáltatójára, egyúttal döntött a rádiós médiaszolgáltatási díjak mérsékléséről.

Bejelentés nyomán az RTL november 19-i Sztárbox című adását vizsgálta a Médiatanács. A műsorszám egyik kifogásolható jelenete Kabát Péter és Rácz Jenő mérkőzése volt, amelyben Rácz Jenő kiütéssel legyőzte az ellenfelét. A földre kerülő és eszméletlen Kabát Péter orvosi segítséget követően tudott csak lábra állni, és részt venni az eredményhirdetésen. A hatósági ellenőrzés alapján a műsorszám a kiskorúak személyiségfejlődését negatívan befolyásolhatta, ezért a Médiatanács most induló eljárásában azt vizsgálja, hogy megfelelő volt-e a műsorszám korhatárbesorolása. A vélhetően helytelen besorolás és így a nem megfelelő sugárzási időpont miatt a Médiatanács eljárást indít az RTL szolgáltatója ellen. Ez már a második hasonló eset a Sztárbox műsorszámmal kapcsolatban, ahogyan arról korábban hírt adtunk, a műsor november 5-én sugárzott epizódja miatt is vizsgálat indult.

A Petőfi Rádió „Egész úton hazafelé” című műsorának szeptember 15-én közreadott adásával kapcsolatban bejelentés érkezett a hatósághoz. A kifogásolt műsorszám a természetfeletti jelenségekkel, a szellemvilággal és az ezzel összefüggő hallgatói tapasztalatokkal foglalkozott. A hatósági vizsgálat megállapította, hogy a rádióban felolvasott hallgatói beszámolók félelmet kelthettek a kiskorú hallgatókban, akik félreérthették azt. Az egyes történetekben szereplő személyek és családtagok halálát, valamint az ehhez kötődő visszaemlékezéseket részletező információk közzététele felkavaró lehetett a 12 éven aluli korosztály tagjai számára. A Médiatanács megállapította, hogy a műsorszám a „12 éven aluliak számára nem ajánlott”, III. korhatári kategóriába sorolandó. A szolgáltató a műsorszámot korhatárra tekintet nélkül meghallgathatónak minősítette, így jogsértést követett el, amiért a Médiatanács 100 ezer forint bírságot szabott ki.

A fentiek mellett a SuperTV2 állandó megnevezésű médiaszolgáltatáson október 15-én 19 óra 45 perces kezdettel sugárzott Amerikai pite: A találkozó című filmmel kapcsolatban érkezett bejelentés a Médiatanácshoz. A csatorna szolgáltatója Romániában bejegyzett társaság. A hatóság megvizsgálta a műsorszámot a klasszifikációs rendelkezések érvényesülése szempontjából. A médiaszolgáltató 12-es korhatár-megjelöléssel sugározta a filmet, mely a magyar szabályozás alapján – a szexualitásra, a meztelenségre, a trágár nyelvezetre, valamint a drogfogyasztásra való tekintettel – „tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott” kategóriába tartozónak minősül, így kizárólag 21 órát követően lehetett volna közzétenni. A hatóság értesítette a román társhatóságot a vélelmezett jogsértésről, egyúttal felkérte a szükséges intézkedések megtételére.

Felismerve a rádiós médiaszolgáltatói szektor gazdasági nehézségeit, a médiatörvényben biztosított lehetőség alapján a Médiatanács hivatalból felülvizsgálta a kereskedelmi rádiók médiaszolgáltatási díját. A díjfelülvizsgálat célja az volt, hogy azonos feltételrendszer alapján, egyenlő elbánást biztosítva enyhítse a rádiós piac kereskedelmi szereplőinek terheit annak érdekében, hogy a rádiók a kormányrendeletekben biztosított médiaszolgáltatási díjfizetés alóli mentesség megszűnését követően, a változó piaci környezetben is fenntarthatóan működhessenek. A felülvizsgált médiaszolgáltatási díjak 2024. január 1. napjától lépnek életbe.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...