Nagy volumenű integrált kampány kivitelezését nyerte meg a Republic Group a Pfizer Gyógyszerkereskedelmi cég stratégiai tendere során. A pharma területen több tízéves tapasztalattal rendelkező ügynökség a kullancs által terjesztett agyvelőgyulladás – azaz kullancsencephalitis – elleni védőoltás kommunikációjának integrált stratégiai tervét állította össze és valósítja meg. A betegség és annak megelőzéséről szóló edukatív, tartalmi fókuszú kampány kifejezetten újszerű megközelítésből szólítja meg a célcsoportokat.
A Republic egy kétfázisú, tartalmi fókuszú PR kampányt valósít meg a gyógyszeripari cég számára, amely kommunikációs stratégiáját tekintve a kullancsencephalitis veszélyeinek bemutatására, illetve a betegséget okozó FSME-vírus ismertségének növelésére irányul. Az elsősorban digitális csatornákra fókuszáló agenda setting kampány többek között a Central Média felületein – 24.hu és NLC – valósulnak meg összetett és különleges natív tartalmi együttműködés formájában. Az online kommunikáció mellett print PR tartalmak, televíziós együttműködések is készülnek orvosszakértők és Aryee Claudia Dedei (Tücsi) bevonásával.
“A gyógyszeripari kommunikáció szűk és szabályozott keretek között tud mozogni, miközben elengedhetetlenül fontos, hogy a célcsoportokat hatékonyan és érthetően szólítsuk meg. A kullancsok által terjesztett betegségekkel kapcsolatban hazánkban vannak fehér foltok. A Republic által összeállított stratégia megfelelően reflektált a piaci sajátosságokra, mindemellett teljesen új perspektívát mutatott nekünk, ami hosszú távú megoldást nyújthat a betegség kommunikációjára vonatkozóan” – mondta Zsigmond Krisztina, a Pfizer Vaccines regionális üzletág vezetője.
A Republic Group feladata a teljes kampány stratégiai-, PR-, kreatív- és médiatervezése, illetve kivitelezése, melynek első fázisa 2020 augusztusában indult el. A stratégia kulcsfontosságú eleme a laikusok szegmensén belüli edukáció, ennek érdekében a kampány során a PR aktivitások kiegészítéseként speciálisan a célcsoportokhoz elérő CLP és outdoor megjelenések kerültek ki országszerte. A kreatívok esetében az volt a cél, hogy egyértelmű legyen a célcsoport számára, hogy a kullancs által terjesztett agyvelőgyulladás esetében a megelőzés a fontos, nem a kullancsok és élőhelyeik elkerülése.
“Úgy gondolom, hatalmas lehetőséget jelentenek a tartalomfókuszú kampányok a PR jövőjében, mivel az eddigieknél sokkal hatékonyabb, nagyobb elérésű és jól célozható eszközöket tudunk alkalmazni. Pharma esetében alapvetően szűkebb eszköztár áll rendelkezésünkre, de ez a projekt megmutatta, hogy ebben a szektorban is vannak izgalmas és innovatív megközelítésre nyitott szereplők” – tette hozzá Zámbó Anna, a Republic Group PR igazgatója.