A PR szakmában is alacsony a női vezetők aránya

Bár a PR szakmában dolgozók mintegy kétharmada nő, a vezetőknél éppen fordított az arány a Magyar Public Relations Szövetség közlése szerint.

A Global Women in PR (GWPR) által 2020-ban végzett globális kutatás eredménye is rávilágít arra, hogy jelenleg mekkora a nemek közötti szakadék a szektorban. A PR vállalatok igazgatótanácsait továbbra is a férfiak dominálják (64%), annak ellenére, hogy a PR szakemberek 2/3-a nő. A megkérdezettek 89% -a véli úgy, hogy még többet kell tenni annak érdekében, hogy a nők nagyobb teret kapjanak a szakmában.

A válaszadók 66% -a gondolja azt, hogy a nők karrierépítésében nagy szerepet játszanak a senior női példaképek. Továbbá 79% -uk kiemelte, hogy a nők részvétele a döntéshozásban javítja a vállalat kreativitását, a megkérdezettek 72%-a szerint pedig a hatékonyságot is elősegíti, ugyanakkor sajnos a megkérdezettek több mint negyede szerint jelentős a különbség az azonos pozíciókban dolgozó nők és férfiak fizetése között.

Hasonló következtetésre jutott a Quadriga Egyetem „Women in PR” kiadványa is. A nőkkel szembeni sztereotípiákról, a karrierutakról, a munka és magánélet egyeztetéséről rövid írásokat olvashatnak a téma iránt érdeklődők. A tanulmánykötet ingyenesen letölthető, mert a szerkesztők célja is az volt, hogy a tanulságok minél szélesebb körbe eljussanak és felhívják a figyelmet az egyenlőtlenségekre, kihívásokra.

„Az elmúlt évtizedek alatt sokat formálódott a Public Relations szektor jellege, a vállalatok, intézmények tudatos kommunikációjának jelentősége pedig különösen megnőtt a Covid-19 járvány idején. Az átlagosnál több hölgy dolgozik ebben a szakmában mind globálisan, mind hazánkban, példát mutatva ezzel a többi szektor számára is. Bár a kommunikációs feladatok akár állandó jelenlétet igényelnek a felgyorsult digitális világunkban, ezen a területen sok példát találunk az atipikus munkavégzésre, távmunkára, amely segítheti a nők gyermekvállalását, az itt dolgozók családalapítását. A jó tendenciák mellett azonban még lemaradás tapasztalható a női vezetők arányának területén. Az MPRSZ célja többek között, hogy felhívja a figyelmet a jó gyakorlatokra, és elősegítse a sikeres női karrierutakat a magyar kommunikációs szakmában” – mondta el Bánhegyi Zsófia, az MPRSZ alelnöke.

„Szerencsére magyar viszonylatban a vállalati kommunikációs területeken, valamint az ügynökségek élén is sok a női vezető. A mi szakmánk felelőssége kettős, hiszen példát is kell mutatnunk és felelős gyakorlatra tanítanunk a megbízói, tulajdonosi oldalt. Úgy gondoljuk, hogy a PR szektornak példát kell mutatnia az egyenlőség előmozdításában, amiben nagy szerepet játszanak a különböző szakmai szervezetek is, mint például szövetségünk, az MPRSZ” – tette hozzá Szányi Gabriella, MPRSZ alelnök.