Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és a nyomtatott kiadvány, és miért lesznek egyes sztárok évekre stabil szereplői a címlapoknak.
- Hogyan hat egymásra a nyomtatott Story magazin és a story.hu? Általában azok kerülnek címlapra, akik a neten is sok kattintást hoznak?
- Nem jelenthetjük ki kategorikusan, hogy ami online sok kattintást hoz, az a printben is magas példányszámot eredményez. Vannak celebek, akik az online térben jól működnek, de az idősebb korosztályt képviselő printolvasók nem tudnak velük azonosulni. Emellett arról sem szabad elfeledkezni, hogy a printért már közel 500 forintot fizet az olvasó, így sokkal magasabb szintű tartalmat vár el, mint amit egy ingyenes clickbait cikk takar.
- Az elmúlt évekhez képest mintha lenne némi átrendeződés, vagyis a korábban nagyon sokszor borítóra kerülő sztárok (Liptai Claudia, Marsi Anikó) kevesebbszer szerepeltek tavaly. Megváltoztak a szerkesztési elvek, vagy az ő sztorijukat nem találták annyira izgalmasnak?
- Egy címlap annál inkább topsztori, minél ismertebb emberrel minél érdekesebb dolog történik. Ám azok a hírességek, akik éveken át a sztárvilág megkerülhetetlen alakjai voltak, akkor is hozzák az átlagpéldányszámot, ha általános témában nyilatkoznak. Marsi Anikó egyébként 2022-ben is érdekes volt, többször volt címlapon. Hiszen ő maga mondta, hogy viszonylag kevés híresség válik és házasodik ugyanabban az évben.
- Mi kell ahhoz, hogy valaki éveken keresztül címlapon tudjon maradni? Mint ahogy ez Liptai Claudiának éveket át sikerült.
- Claudiát továbbra is a nyíltsága és az őszintesége tartja a címlapokon. Vállalta a botlásait, a könnyeit, emellett megosztotta a boldogságát is. Egy sztár népszerűségéhez sokat hozzátesz az önazonosság, amit a néző vagy az olvasó megérez. Az pedig különösen szerencsés, ha valakinek a személyiségével könnyen tudnak azonosulni. Claudia ilyen. Ő a vicces, nagyszájú szomszédlány nőies idomokkal.
- Kulcsár Edina és a hozzá kapcsolódó Szabó András Csuti, illetve G.w.M. is többször szerepelt a címlapon. Van még bennük annyi sztori, hogy az idén is sokszor borítóra kerülhetnek?
- Az ő szappanoperájuk még folytatódhat az esküvővel, a baba érkezésével, valamint Csuti új párjával. Szerintem még 2023-ban is kerülhetnek címlapra.
- A korábbi évekhez képest sem a Bestnél, sem a Storynál nem volt egy-két olyan népszerű sztár, akiről nagyon sokszor szólt a címlapsztori. Tudatos döntés volt, hogy egy-egy „húzónév” helyett inkább gyakran váltogatják a borítón megjelenő arcokat?
- A Story az idén ünnepli a 25. születésnapját. A Besttel és a Storyval hétről hétre összesen 100 oldalt töltünk meg tartalommal, nem könnyű 52 héten át két „szenzációs” címlappal előrukkolni. Annál is inkább, mert kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség. Úgy látom, ez a kereskedelmi televíziók számára is nehéz feladat, ugyanazt a húsz-húsz embert szerepelteti az RTL és az TV2 is a produkcióiban. A print pedig leginkább a televíziós arcokra, szereplőkre épül.