Augusztus elején született döntés a raktárkoncertek létrehozásáról. A zenészek az élő fellépések helyett online sugározzák a koncertjeiket, ez a megoldás hivatott segíteni a szektoron és a koncertlátogatókon. Jelenleg is folyik a több mint 150 zenekar egyenként 45 perces koncertjének rögzítése, amelyek szeptember közepétől a mindiGO TV felületén folyamatosan válnak elérhetővé. Sperczel Dániel, a projekthez kapcsolódó kampányért felelős Lounge Group ügyfélkapcsolati igazgatója árult el kulisszatitkokat a projektről.
– Kezdjük egy személyes kérdéssel: árulja el, ön mire gondolt először, amikor meghallotta azt a kifejezést, hogy raktárkoncert?
– A raktár szóból egyenesen egyfajta minimalista és futószalagszerű, de egyben funkcionális koncertmegoldásra gondoltam, ami persze jelen körülmény között „vírusálló”. A konkrét brief kapcsán az első benyomás némiképp árnyaltabb lett, a termék ugyanis szerintem profi, itthon jelenleg hiánypótló és talán mondhatom azt, hogy műfajteremtő.
– És amikor kommunikációs szakemberként találta meg önöket a feladat?
– A kommunikációs szakmában dolgozóként kerestem a feladatban, a műfajban azt az újdonságot, azt az unikális adottságot, amellyel érdekes lehet kifelé, ezáltal segít minket a munkánkban.
– Miben tudja segíteni egy kommunikációs ügynökség a raktárkoncert-sorozatot?
– A művészek a korlátozás alatt is keresték a fellépési lehetőséget. Volt, aki garázskoncertet adott vagy online fellépést szervezett, ültetett előadást tartott. Esetleg szponzori együttműködés keretében lépett fel. Viszont sokaknak nem állt rendelkezésére a kellő technika, az online felület vagy éppen a digitális szakértelem, hogy ilyet csináljon. Néhányan nincsenek is jelen azokon a platformokon, amit a rajongótáboruk használ. A Lounge Group bevonásával van egy olyan, a szálakat összefogó ügynökség, amely képes ellátni a kezdeményezéshez kapcsolódó kommunikációs feladatokat, így a zenészeknek, zenekaroknak csak az a feladatuk, amiben a legjobbak, azaz magas színvonalon előadni.
– Melyek voltak a konkrét feladatok, amelyeket a koncertek népszerűsítése céljából ellátott az ügynökség?
– A várakozásokkal teli időszakban, azaz már a raktárkoncertek nyilvánosságra kerülése előtt folyamatosan közzéteszünk a tartalmakat a kulisszák mögül. A raktarkoncert.hu honlapra és a közösségimédia-oldalakra folyamatosan töltjük fel az exkluzív anyagokat. De a látványvilágban és a koncertek vizuális világának kialakításában, az elkészülő koncertfelvételek technikai véglegesítésében is szerepet vállalunk.
– Térjünk vissza a felhasználókra! Mennyiben pótolhatja számukra egy képernyő a koncertélményt?
– Abban az összevetésben érdemes ezt vizsgálni, hogy az elmaradt koncertekhez képest mi mindent kapnak az ínséges időkben a rajongók. Olyan lehetőség ez most számukra, mint egy VIP-belépő a backstage-be. Benézhetnek a színfalak mögé, megélhetik a koncert előtti és utáni pillanatokat a kedvenceikkel. Exkluzív interjúk, fotók, kisfilmek, előzetesek, előadásrészletek várják őket. Ilyet, lássuk be, nem kapnak meg minden fellépőtől egy fesztiválon.
– Mit lehetett a korábbi hasonló példákból, a nagykoncertek kommunikációjából hasznosítani?
– Ez egy sokrétű feladat, és a járványhelyzet rákényszerít az innovációra. De nem ismeretlen az ilyen komplex, integrált projekt. Korábban például a Szerencsejáték Zrt. szuperkoncertjeit támogattuk hasonlóan széles eszközpalettával. Azt a projektet nemzetközi elismerésben is részesítették, nyáron a GlobalEventex Awards díjazta két kategóriában, az egyik köztük ráadásul arany díj. Többet közt ennek köszönhető, hogy felkerültünk a globálisan legjobb rendezvényszervezők listájára. Inspiráló elismerése ez a munkánknak, minden projektnél ilyen díjakra törekszünk.
– Tehát akkor az integráltság az a know-how, amit most felhasználnak?
– A járvány időszakában azt gondolom, hogy előnybe kerülnek a cégcsoportok, az integrált kommunikációs szolgáltatást nyújtó ügynökségek. Ezeknél van meg házon belül egyszerre a széles kompetenciakör, amivel az ilyen időszakban az ehhez hasonló egyedi projektek megfelelő színvonalon kivitelezhetők, és az esetlegesen előre nem látott feladatok különösebb veszteségek nélkül lereagálhatók. A raktárkoncert kommunikációs támogatása egy kivételes feladat. Egy olyan projekt, amihez a rendezvényszervező, a social media, a reklámügynökségi, a médiatervező és a PR-divíziónk összehangolt együttes munkájára és felkészültségére van szükség.
Speciális hirdetési megjelenés.