- Hirdetés -

A Renault, a Dacia és az Alpine importőri jogát is elnyerte az AutoWallis

|

- Hirdetés -

Az európai autókereskedelmi piac egyik meghatározó szereplőjével, a portugál Salvador Caetano csoporttal közösen vásárolja fel a Renault Hungária Kft-t az AutoWallis Nyrt., megszerezve ezzel a Renault, a Dacia és az Alpine márkák kizárólagos magyar importőri jogát. A tranzakció versenyhivatali jóváhagyását követően, várhatóan 2022. július 1-től kerülhetnek a márkák importőri jogai az AutoWallishoz és partneréhez.

Újabb jelentős akvizícióról állapodott meg a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis Nyrt., miután háromoldalú szerződést kötött a Renault Csoporttal és a portugál Salvador Caetano Csoporttal. A megállapodás alapján az AutoWallis és a Salvador Caetano Csoport 50-50 százalékos részesedéssel AutoWallis Caetano néven létrehoz egy új vállalatot, mely felvásárolja a Renault, Dacia és Alpine márkák magyar importőri jogát birtokló Renault Hungária Kft-t. A két autókereskedelemmel és mobilitási szolgáltatások nyújtásával foglalkozó vállalat így egyenlő tulajdoni hányaddal lesz tulajdonosa a 2021-ben 70,3 milliárd forint árbevételű magyar értékesítő vállalatnak, amennyiben a tranzakció zárásához szükséges összes feltétel teljesül. A tervek szerint az új felállásban 2022. július 1. napjától válik majd a három márka importőrévé a közösen létrehozott vállalat. Az AutoWallis bízik benne, hogy a most bejelentett együttműködés jó alapot adhat további esetleges együttműködésre a Caetano és a Renault csoportokkal. A Renault Hungária 2021-ben összesen 8.139 darab Dacia járművet értékesített, amely ezzel a 7. legnagyobb márka volt a magyar piacon, míg Renaultból 5.207 darab fogyott.

A Renault Hungária felvásárlásának módja különleges nem csak a magyar, hanem az egész európai piacon is, hiszen két olyan vállalat stratégiai együttműködésén alapul, melyek azonos iparágban dolgoznak, de eltérő földrajzi környezetben, így nem közvetlen versenytársai egymásnak – mondta el Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója a megállapodás létrejötte kapcsán. Hozzátette, hogy az AutoWallis az érintett három márkán kívül más területeken önállóan folytatja a növekedését, fejlesztéseit, akvizícióit és stratégiájának megvalósítását. A mostani lépéssel az AutoWallis tovább erősíti piaci pozícióját, hiszen újabb nagy márkák kerülhetnek be nagykereskedelmi portfoliójába.

Philippe Buros, a Renault Csoport értékesítésért és marketingért felelős alelnöke elmondta: „A Salvador Caetano Csoport a Renault Csoport régi partnere, míg az AutoWallis Csoport a közép-kelet-európai régió elismert autókereskedelmi vállalata. A két csoport jól kiegészíti egymást, ezért esett rájuk a választásunk. Biztos vagyok benne, hogy ennek a megállapodásnak köszönhetően a Renault Csoport megvalósítja stratégiai elképzeléseit Magyarországon.”

Miguel Ramos, a Salvador Caetano Csoport vezérigazgatója elmondta: „A magyar piacra szóló megállapodás egy újabb lépés a Salvador Caetano Csoport és a Renault Csoport közötti partnerségben és európai növekedési terveinkben. Az AutoWallis Csoporttal kötött együttműködés egy új és izgalmas lehetőség arra, hogy tovább építsük stratégiánk pillérjeit, és hozzájárulhat ahhoz, hogy végrehajtsuk a Renaulution-t Magyarországon.

Andrew Prest, az AutoWallis Nagykereskedelmi Üzletágának vezetője a felvásárlás bejelentésekor elmondta, hogy a Renault egy merész és ikonikus márka, amely óriási piaci ismertséggel és kiemelkedő innovációs háttérrel rendelkezik, míg a Daciak megbízhatóságukról és megfizethetőségükről híresek. Hozzátette, hogy a Renault Csoport a technológiai fejlesztések élén jár, és Európában piacvezető az elektromos járművek terén, így megtiszteltetés ezen márkák képviselete Magyarországon, és remek lehetőség a Salvador Caetano Csoporttal az együttműködésre. Kiemelte: a tranzakció rámutat arra, hogy az AutoWallis olyan komoly nagykereskedelmi tapasztalatokat tud már felmutatni, mely a nemzetközi autókereskedelmi piac szereplőinek figyelmét is felkelti. Az AutoWallis a régió 14 országában, míg a portugál Salvador Caetano elsősorban az ibériai félszigeten, Dél-Amerikában és Afrikában rendelkezik komoly tapasztalatokkal az autókereskedelem területén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...

Új sorozatokkal erősít az HBO Max

A hónapban több mint 20 új sorozat vagy évad érkezik, illetve jól ismert filmek is elérhetővé válnak júniusban az HBO Maxon.Júniusban jobbnál jobb sorozatok várják az HBO Max nézőit, többek között érkezik a Mayans...

Van, ahol már a mesterséges intelligencia írja a hirdetéseket

Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál...

Új erőre kapott az ingatlanpiac

2023 májusában, országosan 10.187 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 48 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.Az átmeneti, tavaszi enyhülés után újra erőre kapott a hazai ingatlanpiac. 2023...

Erre is jobban figyelnek a nők

A nők befektetésük egészségére is jobban odafigyelnek, mint a férfiak – derül ki az Erste adataiból. Náluk magasabb azok aránya, akik a befektetéseiket megosztják a különböző formák között amellett, hogy rendszeresen és tudatosan takarítanak...

Felpöröghetnek a házhoz szállító éttermek

A tavalyi év meglehetősen feketén zárult a vendéglátóipar tekintetében, a gazdasági válság ugyanis a vendéglátóipari egységeket érte el először és őket is érintette a legsúlyosabban. Az energiaárak, majd az alapanyag-árak drasztikus növekedése azt eredményezte,...

Kiderül, hogy Magyarországra jön-e a NASCAR

Tavaly a floridai Daytona Beach-en, a NASCAR bölcsőjében rendezték a magyar-amerikai szakmai kapcsolatok egyik legnagyobb rendezvényét, a Hungarian Summitot, akkor Jordan Jiloty, a NASCAR ügyvezető igazgatója üdvözölte a konferencia résztvevőit, de úgy tűnik ez...

Demokratizálja a marketinget a mesterséges intelligencia

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára...

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közel 100 filmmel jön a héten a Magyar Mozgókép Fesztivál

Idén június 7. és 10. között rendezik meg a Nemzeti Filmintézet és a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program szervezésében, a Magyar Mozgókép Fesztivált. Az esemény keretében három városban, Veszprémben, Balatonfüreden és Balatonalmádiban, kilenc...

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...

Új sorozatokkal erősít az HBO Max

A hónapban több mint 20 új sorozat vagy évad érkezik, illetve jól ismert filmek is elérhetővé válnak júniusban az HBO Maxon.Júniusban jobbnál jobb sorozatok várják az HBO Max nézőit, többek között érkezik a Mayans...

Van, ahol már a mesterséges intelligencia írja a hirdetéseket

Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....