- Hirdetés -

A részvényeket is felpörgeti a Foci-Eb

|

A pénteken kezdődő foci-Eb nem csak a pályán, hanem tőzsdei terepen is sok izgalmat tartogat az Equilor Befektetési Zrt. elemzése szerint. A befektetési szolgáltató a közelgő meccsek kapcsán azt vizsgálta meg, hogy a kontinenstorna milyen hasznot hajtott a részvényesek számára az elmúlt Eb-k során a fociban érdekelt legnagyobb sportszergyártók és sportfogadók esetében, és melyek lehetnek az idei torna legizgalmasabb részvénysztorijai.

Pénzügyi szempontból kiemelt fontosságú a koronavírus-járvány miatt idén nyárra halasztott 2020-as foci-Eb, mely jelentősen meg szokta növelni a szervező UEFA éves árbevételeit. Ha kizárólag az Eb pénzügyeire tekintünk, akkor azt látjuk, hogy jellemzően a közvetítési díjakból keresi a legtöbbet a szövetség, míg azt a szponzori bevételek követik és csak harmadik helyen állnak a jegyértékesítésekből származó bevételek. Az Equilor Befektetési Zrt. azt vizsgálta meg elemzésében, hogy a sportszergyártók és a sportfogadó cégek között melyek lehetnek a nyertesek, melyek részvényei hasíthatnak a tőzsdéken.

Sportszergyártók küzdelme: Adidas vs. Nike

A torna Törökország-Olaszország nyitómeccsel veszi kezdetét június 11-én, addig azonban még van idő szemügyre venni egy másik párharcot, mely a sportszergyártó vállalatok két legpatinásabb szereplője között bontakozhat ki a következő időszakban. Az utóbbi időkben olyan új szereplők is megjelentek a mezgyártók soraiban, mint a New Balance vagy a Nike almárkája, a Jordan, azonban a két legnagyobb név a mezeket tekintve továbbra is a Nike és az Adidas, mely az Európa-bajnokság válogatott csapatainak több mint kétharmadát szolgálja ki. Bár 2020-ban a járvány hatására mind a két vállalat árbevétele és eredménye is visszaesést mutatott év/év alapon, a hosszú távú trendek alapján azonban továbbra is egy gyümölcsöző iparág legerősebb szereplőiként kell a német Adidasra és az amerikai Nike-ra tekinteni. A 2020-as bezártság talán kimondottan pozitív hozadéka a vállalatok esetében, hogy sikeresen és gyorsan tudták felpörgetni az e-kereskedelmi értékesítési csatornáikat. A legutolsó lezárt negyedéves adatok alapján a Nike e-kereskedelmi értékesítései devizasemleges alapon 54 százalékkal bővültek, míg az Adidas esetében 43 százalékos volt a növekedés a tavalyi első negyedéves 35 százalékos éves emelkedés után. Az Equilor Befektetési Zrt. érdekességképp megnézte, hogy az 1996-os Európa-bajnokságtól kezdve a megmérettetések idején hogyan muzsikáltak ezek a részvények. A vizsgálat során azt feltételezték, hogy a befektető az Eb nyitónapján vásárolta meg a vállalatok részvényeit és az adott év végéig tartotta azokat. Szigorúan a bajnokságok éveiben, az említett bő féléves periódusok teljesítményét vizsgálva jelentős felülteljesítést mutatnak a számok a német és az amerikai tőzsdeindexszel szemben is. Az Adidas átlagos teljesítménye 6,4 százalék volt az elmúlt hat Eb alapján, miközben a német tőzsdeindex, a DAX átlaga 3,2 százalék. A Nike és az S&P 500 index esetében még nagyobb volt az eltérés: előbbi 6,4 százalékkal emelkedett átlagosan, utóbbi azonban 2 százalékot esett. Bár az idei évre vonatkozó teljesítményt beárnyékolhatja a koronavírus, a fokozott járványügyi szabályok miatt kevesebb mez és szurkolói relikvia találhat gazdára, az azonban látható, hogy az Eb éveiben az elmúlt három alkalommal szinte minden esetben két számjegyű árbevétel-bővülést értek el a vállalatok.

A klasszikus értékeltségi metrikák alapján mind a két vállalatot agresszíven értékeli a piac, a Nike előre tekintő P/E rátája 40 fölött, míg az Adidas esetében a mutató épp, hogy 40 alatt van. Az amerikai vállalat árbevétel soron idén 16 százalékkal, jövőre pedig 12,5 százalékkal bővülhet, míg EPS soron a 74 százalékos növekedést 26 százalékos bővülés követheti. A német cég esetében pedig a várakozások alapján az árbevétel idén 9 százalékkal, majd a következő évben 10 százalékkal bővülhet. A marzsok javulása miatt az egy részvényre jutó eredmény tekintetében a konszenzus idén 183,6 százalékos, jövőre pedig 31 százalékos növekedést vár. Az eladósodottsági szint egyik vállalat esetében sem kimondottan magas. Árbevétellel kapcsolatos kihívást a következő időszakban ugyanakkor a kínai eladások megrekedése, esetleges csökkenése jelenthet: mind a két vállalat esetében jelentős növekedési potenciált jelentett Kína az elmúlt évek során, az ujgurok elnyomása ellen felszólaló Nike termékeit azonban többen bojkottálták az országban a belügyekbe való beleszólás vádjával. Az Equilor elemzői összességében úgy gondolják, hogy a járvány ellenére az említett sportszergyártók részvényei a jelenlegi évben is jól fognak szerepelni. A historikus adatok alapján a Nike és az Adidas is remek választás lehet, de az értékeltség miatt a szakértők inkább az Adidas túlsúlyos portfóliót javasolják, akár hosszabb, akár az említett időtávra.

Sportfogadás helyett vegyünk fogadóirodát

Az Entain egy sportfogadásokkal és szerencsejátékokkal foglalkozó társaság, többek között a Bwin, a Coral, a Ladbrokes, Eurobet, Crystalbet, a Sportingbet és a Partypoker márkák is a vállalat portfoliójának részét képezik. A társaság az amerikai piacon az MGM Resort-tal alapított egy közös vállalkozást, a BetMGM-et, és mindemellett az Egyesült Királyság vezető bukmékere, mely több mint 3000 fogadóirodával rendelkezik. Az Entain nem kisebb célt tűzött ki magának, minthogy világelsővé szeretne válni a sportfogadások és a szerencsejátékok világában, beleértve az USA piacán való vezetővé válást is. Az Egyesül Államokban tavaly november és idén január között átlagosan 18 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett a társaság, de a hosszútávú cél a 20-25 százalékos részesedés stabilizálása lenne a 32 milliárd dollár értékű piacon. Az Equilor elemzése szerint a hamarosan kezdődő foci-Eb további kedvező hatást gyakorolhat a cég eredményeire, és ezzel közvetetten a részvényárfolyamra is. Már 2016-ban is jelentősen megtolta a vállalat eredményeit az Eb, negyedéves alapon 11 százalékkal növekedett a napi fogadásokból származó bevétel 2016 második negyedévében, mely a devizahatásokat kiszűrve még kedvezőbb, 16 százalékos gyarapodást mutatott. 2016-ban csak az Egyesült Királyságban 500 millió fontnyi fogadás köttetett a futball-Eb-re, míg globálisan több mint 300 millió néző követte a torna eseményeit. A pandémia furcsa módon még segítette is az online fogadások üzletágat, mivel az embereknek több pénze maradt fogadni, amely tendencia nagyon jól megmutatkozott a lakosság növekvő részvénypiaci aktivitásában is.

Még a válság előtti utolsó évben, 2019-ben 11,2 milliárd font értékben dolgozott fel sportfogadásokat a társaság, melyből 3,6 milliárd fontos árbevétele keletkezett, és 0,24 fontos egy részvényre jutó nyeresége. Az Equilor szerint az elkövetkezendő három esztendőben éves átlagban 8 százalékkal emelkedhetnek a cég bevételei, mely meredek egy részvényre jutó nyereség növekedéssel párosulhat, és 2023-ra még az 1 fontot is meghaladhatja az elemzői becslések alapján. Az Entain legközelebbi szektortársa a Flutter Entertainment, melynek a 2023-as előretekintő P/E rátája 25-ön áll jelenleg, ezzel szemben az Entain 17-es értéke indokolatlan mértékű diszkontnak tűnik. Amennyiben a múltból indulunk ki, igen jók lehetnek a befektetők idei kilátásai a részvényárfolyam kapcsán. 2012-ben ha valaki megvette a részvényt a foci-Eb előtt és tartotta év végéig, akkor 52 százalék nyereséget realizálhatott, míg a brit index, a FTSE 250 ugyanezen időszak alatt csupán 15,7 százalékot hozott a konyhára. 2016-ban az Entain részvényárfolyama az Eb-t követő fél évben 8,4 százalékot gyarapodott, míg a FTSE 250 csak 7,43 százalékot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...