- Hirdetés -

A részvényeket is felpörgeti a Foci-Eb

|

- Hirdetés -

A pénteken kezdődő foci-Eb nem csak a pályán, hanem tőzsdei terepen is sok izgalmat tartogat az Equilor Befektetési Zrt. elemzése szerint. A befektetési szolgáltató a közelgő meccsek kapcsán azt vizsgálta meg, hogy a kontinenstorna milyen hasznot hajtott a részvényesek számára az elmúlt Eb-k során a fociban érdekelt legnagyobb sportszergyártók és sportfogadók esetében, és melyek lehetnek az idei torna legizgalmasabb részvénysztorijai.

Pénzügyi szempontból kiemelt fontosságú a koronavírus-járvány miatt idén nyárra halasztott 2020-as foci-Eb, mely jelentősen meg szokta növelni a szervező UEFA éves árbevételeit. Ha kizárólag az Eb pénzügyeire tekintünk, akkor azt látjuk, hogy jellemzően a közvetítési díjakból keresi a legtöbbet a szövetség, míg azt a szponzori bevételek követik és csak harmadik helyen állnak a jegyértékesítésekből származó bevételek. Az Equilor Befektetési Zrt. azt vizsgálta meg elemzésében, hogy a sportszergyártók és a sportfogadó cégek között melyek lehetnek a nyertesek, melyek részvényei hasíthatnak a tőzsdéken.

Sportszergyártók küzdelme: Adidas vs. Nike

A torna Törökország-Olaszország nyitómeccsel veszi kezdetét június 11-én, addig azonban még van idő szemügyre venni egy másik párharcot, mely a sportszergyártó vállalatok két legpatinásabb szereplője között bontakozhat ki a következő időszakban. Az utóbbi időkben olyan új szereplők is megjelentek a mezgyártók soraiban, mint a New Balance vagy a Nike almárkája, a Jordan, azonban a két legnagyobb név a mezeket tekintve továbbra is a Nike és az Adidas, mely az Európa-bajnokság válogatott csapatainak több mint kétharmadát szolgálja ki. Bár 2020-ban a járvány hatására mind a két vállalat árbevétele és eredménye is visszaesést mutatott év/év alapon, a hosszú távú trendek alapján azonban továbbra is egy gyümölcsöző iparág legerősebb szereplőiként kell a német Adidasra és az amerikai Nike-ra tekinteni. A 2020-as bezártság talán kimondottan pozitív hozadéka a vállalatok esetében, hogy sikeresen és gyorsan tudták felpörgetni az e-kereskedelmi értékesítési csatornáikat. A legutolsó lezárt negyedéves adatok alapján a Nike e-kereskedelmi értékesítései devizasemleges alapon 54 százalékkal bővültek, míg az Adidas esetében 43 százalékos volt a növekedés a tavalyi első negyedéves 35 százalékos éves emelkedés után. Az Equilor Befektetési Zrt. érdekességképp megnézte, hogy az 1996-os Európa-bajnokságtól kezdve a megmérettetések idején hogyan muzsikáltak ezek a részvények. A vizsgálat során azt feltételezték, hogy a befektető az Eb nyitónapján vásárolta meg a vállalatok részvényeit és az adott év végéig tartotta azokat. Szigorúan a bajnokságok éveiben, az említett bő féléves periódusok teljesítményét vizsgálva jelentős felülteljesítést mutatnak a számok a német és az amerikai tőzsdeindexszel szemben is. Az Adidas átlagos teljesítménye 6,4 százalék volt az elmúlt hat Eb alapján, miközben a német tőzsdeindex, a DAX átlaga 3,2 százalék. A Nike és az S&P 500 index esetében még nagyobb volt az eltérés: előbbi 6,4 százalékkal emelkedett átlagosan, utóbbi azonban 2 százalékot esett. Bár az idei évre vonatkozó teljesítményt beárnyékolhatja a koronavírus, a fokozott járványügyi szabályok miatt kevesebb mez és szurkolói relikvia találhat gazdára, az azonban látható, hogy az Eb éveiben az elmúlt három alkalommal szinte minden esetben két számjegyű árbevétel-bővülést értek el a vállalatok.

A klasszikus értékeltségi metrikák alapján mind a két vállalatot agresszíven értékeli a piac, a Nike előre tekintő P/E rátája 40 fölött, míg az Adidas esetében a mutató épp, hogy 40 alatt van. Az amerikai vállalat árbevétel soron idén 16 százalékkal, jövőre pedig 12,5 százalékkal bővülhet, míg EPS soron a 74 százalékos növekedést 26 százalékos bővülés követheti. A német cég esetében pedig a várakozások alapján az árbevétel idén 9 százalékkal, majd a következő évben 10 százalékkal bővülhet. A marzsok javulása miatt az egy részvényre jutó eredmény tekintetében a konszenzus idén 183,6 százalékos, jövőre pedig 31 százalékos növekedést vár. Az eladósodottsági szint egyik vállalat esetében sem kimondottan magas. Árbevétellel kapcsolatos kihívást a következő időszakban ugyanakkor a kínai eladások megrekedése, esetleges csökkenése jelenthet: mind a két vállalat esetében jelentős növekedési potenciált jelentett Kína az elmúlt évek során, az ujgurok elnyomása ellen felszólaló Nike termékeit azonban többen bojkottálták az országban a belügyekbe való beleszólás vádjával. Az Equilor elemzői összességében úgy gondolják, hogy a járvány ellenére az említett sportszergyártók részvényei a jelenlegi évben is jól fognak szerepelni. A historikus adatok alapján a Nike és az Adidas is remek választás lehet, de az értékeltség miatt a szakértők inkább az Adidas túlsúlyos portfóliót javasolják, akár hosszabb, akár az említett időtávra.

Sportfogadás helyett vegyünk fogadóirodát

Az Entain egy sportfogadásokkal és szerencsejátékokkal foglalkozó társaság, többek között a Bwin, a Coral, a Ladbrokes, Eurobet, Crystalbet, a Sportingbet és a Partypoker márkák is a vállalat portfoliójának részét képezik. A társaság az amerikai piacon az MGM Resort-tal alapított egy közös vállalkozást, a BetMGM-et, és mindemellett az Egyesült Királyság vezető bukmékere, mely több mint 3000 fogadóirodával rendelkezik. Az Entain nem kisebb célt tűzött ki magának, minthogy világelsővé szeretne válni a sportfogadások és a szerencsejátékok világában, beleértve az USA piacán való vezetővé válást is. Az Egyesül Államokban tavaly november és idén január között átlagosan 18 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett a társaság, de a hosszútávú cél a 20-25 százalékos részesedés stabilizálása lenne a 32 milliárd dollár értékű piacon. Az Equilor elemzése szerint a hamarosan kezdődő foci-Eb további kedvező hatást gyakorolhat a cég eredményeire, és ezzel közvetetten a részvényárfolyamra is. Már 2016-ban is jelentősen megtolta a vállalat eredményeit az Eb, negyedéves alapon 11 százalékkal növekedett a napi fogadásokból származó bevétel 2016 második negyedévében, mely a devizahatásokat kiszűrve még kedvezőbb, 16 százalékos gyarapodást mutatott. 2016-ban csak az Egyesült Királyságban 500 millió fontnyi fogadás köttetett a futball-Eb-re, míg globálisan több mint 300 millió néző követte a torna eseményeit. A pandémia furcsa módon még segítette is az online fogadások üzletágat, mivel az embereknek több pénze maradt fogadni, amely tendencia nagyon jól megmutatkozott a lakosság növekvő részvénypiaci aktivitásában is.

Még a válság előtti utolsó évben, 2019-ben 11,2 milliárd font értékben dolgozott fel sportfogadásokat a társaság, melyből 3,6 milliárd fontos árbevétele keletkezett, és 0,24 fontos egy részvényre jutó nyeresége. Az Equilor szerint az elkövetkezendő három esztendőben éves átlagban 8 százalékkal emelkedhetnek a cég bevételei, mely meredek egy részvényre jutó nyereség növekedéssel párosulhat, és 2023-ra még az 1 fontot is meghaladhatja az elemzői becslések alapján. Az Entain legközelebbi szektortársa a Flutter Entertainment, melynek a 2023-as előretekintő P/E rátája 25-ön áll jelenleg, ezzel szemben az Entain 17-es értéke indokolatlan mértékű diszkontnak tűnik. Amennyiben a múltból indulunk ki, igen jók lehetnek a befektetők idei kilátásai a részvényárfolyam kapcsán. 2012-ben ha valaki megvette a részvényt a foci-Eb előtt és tartotta év végéig, akkor 52 százalék nyereséget realizálhatott, míg a brit index, a FTSE 250 ugyanezen időszak alatt csupán 15,7 százalékot hozott a konyhára. 2016-ban az Entain részvényárfolyama az Eb-t követő fél évben 8,4 százalékot gyarapodott, míg a FTSE 250 csak 7,43 százalékot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges mezben lépnek pályára a fradi focistái

A Magyar Telekom és a Ferencvárosi Torna Club különleges aktivitással készül a vasárnapi derbire: a játékosok február 5-én, az FTC-UTE mérkőzésen egyedi mezben lépnek pályára, mellyel egy fontos, jó ügyre kívánják felhívni a figyelmet....

Veszélyesek társkereső appokat találtak

A Sophos kiberbiztonsági cég CryptoRom csalásokra derített fényt. A csalók hamis női Facebook és Tinder profilokkal verték át az áldozatokat. Az alkalmazások az App Store-ban Ace Pro és MBM BitScan, a Play Store-ban pedig...

Kezd beindulni a használtautó-import

Idén januárban a DataHouse adatai szerint 8.146 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az előző hónapban elért mélyponthoz (7.510) képest több mint nyolc százalékos növekedést jelent. Ezzel együtt továbbra is jelentős a távolság...

Országos premierekkel erősít az AXN

Izgalmakkal, akcióval és drámával teli műsorkínálattal – összesen 11 országos premierrel – várja nézőit februárban és márciusban az Antenna Entertainment magyar portfóliójának egyik legerősebb csatornája. Az AXN-en új sorozatként debütált az európai szenzáció, a...

Ezek a technológiák pörgethetik fel idén a piacot

Háború, járvány, recesszió, válság. Vállalat legyen a talpán, aki ilyen körülmények között jól tud teljesíteni. A krízisben azonban ott van a lehetőség is, hiszen aki megtalálja a legjobb módszert a túlélésre, illetve választ tud...

Megnyílt az ország első Apple Premium Partner üzlete

Az iSTYLE első Apple Premium Partner üzlete várja vásárlóit a budapesti Árkád bevásárlóközpontban. A közép-kelet-európai régió második Apple Premium Partner márkaboltja az ikonikus Apple Store vásárlási élményét hozza el, és az ügyfélkiszolgálás teljesen új...

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

A Spíleren nézhetjük a francia labdarúgókupa meccseit

Megszerezte a francia labdarúgókupa, a Coupe de France magyarországi közvetítési jogait a TV2 Csoport sportcsatornája. Az első meccsnap február 8-án lesz, amikor három összecsapást is élőben követhetnek majd a hazai nézők. A Coupe de France...
rádió mikrofon

Több helyi rádió és az ATV is bírságot kapott

Jogszerűtlenül kivitelezett termékmegjelenítésért bírságolta meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az ATV-t a Napló című műsor egyik riportja miatt. A testület ezen kívül egy karcagi és szolnoki helyi rádió műsorainak vizsgálata...

Így csökkenthetők a fizetések miatti konfliktusok

A bértranszparenciának, azaz a fizetések nyilvánossá tételének kérdéséhez cégkultúrától függően máshogy állnak hozzá a szakemberek – részben például azért, mert érdekellentétet jelenthet a munkáltatói és munkavállalói oldal között. Gyakran tartanak a belső bérfeszültségektől, amelynek...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

Különleges mezben lépnek pályára a fradi focistái

A Magyar Telekom és a Ferencvárosi Torna Club különleges aktivitással készül a vasárnapi derbire: a játékosok február 5-én, az FTC-UTE mérkőzésen egyedi mezben lépnek pályára, mellyel egy fontos, jó ügyre kívánják felhívni a figyelmet....

Veszélyesek társkereső appokat találtak

A Sophos kiberbiztonsági cég CryptoRom csalásokra derített fényt. A csalók hamis női Facebook és Tinder profilokkal verték át az áldozatokat. Az alkalmazások az App Store-ban Ace Pro és MBM BitScan, a Play Store-ban pedig...

Kezd beindulni a használtautó-import

Idén januárban a DataHouse adatai szerint 8.146 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az előző hónapban elért mélyponthoz (7.510) képest több mint nyolc százalékos növekedést jelent. Ezzel együtt továbbra is jelentős a távolság...

Országos premierekkel erősít az AXN

Izgalmakkal, akcióval és drámával teli műsorkínálattal – összesen 11 országos premierrel – várja nézőit februárban és márciusban az Antenna Entertainment magyar portfóliójának egyik legerősebb csatornája. Az AXN-en új sorozatként debütált az európai szenzáció, a...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a...

Zöld mintaprojektet indít a Toyota

Thaiföld legnagyobb vállalata, és egyben a világ egyik vezető mezőgazdasági feldolgozója és élelmiszergyártója, a mindemellett 12 ezer 7-Eleven áruházat is üzemeltető Charoen Pokphand Group (CP) és a Toyota mintaprojektet indít az országban a karbonsemleges...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....