- Hirdetés -

A Revolutot is lenyomja a magyar csapat által kidolgozott folyamat

|

Bár az ügyfélélmény növelése évek óta a figyelem középpontjában van a pénzügyi szektorban is, kicsit közelebbről megvizsgálva a helyzetet azt tapasztalhatjuk, hogy bőven van még lehetőség a hazai fogyasztók kényeztetésére. Az online lakossági bankkártya-igénylésnél például ötszörös eltérés van a leghosszabb és a legjobb élményt nyújtó megoldás között, azonban lehet még jobban csinálni, a DOT Creative csapata egy olyan folyamatot dolgozott ki, amivel a Revolutot is lenyomták.

Az elmúlt hónapokban jelent meg egy pénzügyi szervezetek regisztrációs folyamatait érintő kutatás, mely összehasonlította, hogy hány kattintásba kerül egy működőképes bankszámla létrehozása online. Az elemzés többek között az online igényléshez szükséges kattintások számát is vizsgálta és majdnem ötszörös eltérést talált a leghosszadalmasabb folyamat (120 kattintás) és a legjobb felhasználói élményt nyújtó (24 kattintás) regisztráció között.

A regisztráció valójában szerződéskötés, mellyel létrejön a szerződéses jogi kapcsolat a bank és ügyfél között. A bankok viszont általában úgy alakítják eljárásaikat, hogy a szerződéskötéskor többletinformációt gyűjtenek, például statisztikai vagy marketing célból. Ez extra időbefektetéssel jár a leendő ügyfél oldaláról. Az elengedett lépések ügyfélszerzéshez vezethetnek, és az információkat egy meglévő ügyféltől később is lehetőségünk van megkapni.

Ha Magyarországon a pénzintézetekre gondolunk, akkor a gyors ügyintézés általában nincsen benne a top 10 asszociációnkban. A DOT Creative csapata azt próbálta kideríteni, hogy mi az a minimális lépésszám, amellyel egyszerű és kényelmes folyamatot teremthetünk a felhasználónak, de nem veszítünk a megbízhatóság érzéséből és ami legfontosabb, továbbra is megfelelünk az összes jogszabályi elvárásnak? Lehetne egy hazai banknak is világelső regisztrációs folyamata?

A DOT Creative által kifejlesztett folyamat összesen 16 lépésből – 2 perc 15 másodperc alatt – megoldja a teljes regisztrációs folyamatot, így 8 lépést verve a jelenleg „piacvezető” Revolutra, melynek regisztrációs folyamata 24 lépést igényel. Ezzel is bizonyítja, hogy nem kell kategóriaalkotó startupnak, vagy globális konglomerátusnak lenni ahhoz, hogy ügyfeleinknek piacvezető élményt nyújtsunk.

“A UI/UX nem rakétatudomány, a legjobb megoldások mind hasonló alapelveken működnek, a leggyakoribb hiba a cél szem elől tévesztése. Különösen igaz lehet ez a bankszektorra is, ahol az emberek gyakran lassú és bürokratikus folyamatokkal találkoznak. Eközben a kutatások azt mutatják, hogy a bankszektorban a legmagasabb a fogyasztók márkahűsége, tehát a piaci szereplőknek az lenne az érdeke, hogy a lehető legegyszerűbbé tegyék a csatlakozást. A megszokott sémák helyett érdemes a folyamatok mögé nézni, az ügyfelek igényeit és problémáit figyelembe véve az ő kényelmükért dolgozni. Ez a #DOiTbetter hitvallásunk egyik alappillére” – nyilatkozta Pataky Vince, a DOT kreatív igazgatója.

„Szívesen várunk akár kihívókat a megoldásunkra, de leginkább megoldásokat gyorsító, “teremtő provokátorokat”, akik tudnak jobbat alkotni, vagy jobbra ösztönözni bennünket vagy a piacot. Nem az a célunk, hogy megnézzük képesek vagyunk-e egy ilyen folyamatot megalkotni, hanem az hogy minél több jó tervezés megvalósuljon. Szeretnénk ha a hétköznapjainkban is olyan jó UX-élményekkel találkoznánk, mint amiket papírra tudunk vetni. Így ennek a szemléletnek a terjedése nem csak a szakmának, az ügyfeleknek, hanem végsősorban nekünk, mint felhasználóknak is fontos. Legyen minden jobban tervezett, dizájnolt. Van helye a fejlődésnek és a pozitív “provokációnak” 🙂 ezzel a céllal találtuk ki ezt a belső projektet” – mondta el Kassitzky Attila, a DOT Creative ügyvezető igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...