- Hirdetés -

A rezsidrágulás ellenére is népszerű a home office

|

- Hirdetés -

A munkavállalók több mint 80 százalékának elvárás a munkáltató felé, hogy biztosítsa az otthoni munkavégzés lehetőségét, a legtöbben pedig az eszköz- és a rezsitámogatást tartanák ideálisnak a foglalkoztató részéről a jelenlegi helyzetben - derült ki a MISZ Iskolaszövetkezet online kutatásából. A felmérés szerint csak körülbelül minden kilencedik válaszadónak emelkedik jelentősen a rezsije, a kitöltők zöme viszont akkor sem térne vissza az irodába, ha kiugróan emelkednének az energiaköltségei.

Jó ideig velünk marad még a home office, ha a dolgozókon múlik, ezt a következtetést lehet leszűrni a MISZISZ négyszáz fő bevonásával készült online felméréséből. Az életkor, foglalkozás és beosztatás tekintetében egyaránt széles körben végzett kutatásban elsősorban arra keresték a választ, hogy a koronavírus-járvány kirobbanását követően milyen mértékű az otthoni munkavégzés elterjedtsége.

A válaszadók nagyjából fele nyilatkozott úgy, hogy a munkaidő nagy részében elvárás a munkáltatója felé, hogy biztosítsa az otthoni munkavégzés lehetőségét, egyharmaduk a munkaidő kisebb részében vagy alkalmanként ragaszkodik a home office-hoz, míg a többi megkérdezett számára ez egyáltalán nem elvárás.

Barabás Zoltán, a MISZISZ igazgatósági elnök az eredményeket sorolva elmondta, a résztvevők valamivel több, mint 50 százalékát a munkavégzéshez szükséges eszközök, így laptop, mobiltelefon vagy egyéb bútorok biztosításával támogatja a munkaadója, de 40 százalék semmilyen plusz hozzájárulásra nem számíthat a home office-hoz.

A rezsidrágulás sem küldené vissza az irodákba a dolgozókat

Arra a kérdésre, mit tartanának ideálisnak, amivel a munkaadó támogathatná az otthoni munkavégzést, a kitöltők negyede felelt úgy, hogy eszközökre számítana, és körülbelül ugyanilyen arányban a rezsitámogatást jelölték meg. A szabadszavas válaszoknál valaki azt írta, fontos lenne számára „a munkaeszköz folyamatos karbantartása, a felhőalapú munkavégzés”, míg egy másik résztvevő úgy fogalmazott, „a munka törvénykönyvben meghatározott hozzájárulásnak már örülnék”.

A többség (60 százalék) arra számít, hogy a rezsiköltségei valamivel emelkedni fognak a következő időszakban az otthoni munkavégzés miatt, de jelentős drágulással csak minden nyolcadik kitöltő számol. A 400 megkérdezett közül 243-an számoltak be arról, hogy az otthoni munkavégzés lenne számukra fontosabb még akkor is, ha jelentősen nőne a rezsiköltségük. Jóval kevesebben voltak azok, akik most úgy vélik, ez esetben visszatérnének az irodai környezetbe.

Barabás Zoltán igazgatósági elnök közölte, a kutatás alapján egyértelműen kijelenthető, hogy az otthoni munkavégzés, még ha szektoronként változó mértékben is, de alapvető elvárás lett, ráadásul a dolgozóknak ezzel kapcsolatban már különböző igényeik is vannak, amit a foglalkoztatónak ki kell elégítenie.

Alkalmazkodnak a cégek is

A felméréssel párhuzamosan készült egy fókuszcsoportos beszélgetés a vállalkozói szférában is cégvezetőkkel, akiket vegyesen érintenek a közelmúltban bejelentett rezsiváltozásuk. Csak minden második megkérdezett számolt be arról, hogy változni fog a cége energiaszámlája a közeljövőben, ugyanakkor jellemzően 2022-ben „csak” a vállalatok összes költségének átlagosan 2-5 százalékát teszi majd ki az energiaköltség.

A legtöbben energiatakarékossági intézkedésekkel, a beruházások elhalasztásával és más költségek csökkentésével alkalmazkodnak a kialakult helyzethez.

A munkavállalók home office lehetőségét a beszélgetésben résztvevő cégek többsége bővíteni szeretné, és ehhez már most is biztosítják nagy százalékban a szükséges eszközöket. Az ugyanakkor szinte sehol nem elvárás, hogy a dolgozó vállalja az otthoni munkavégzést.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...

Így szurkolnak a magyarok

Az európai futballrajongók jelentős része, 47 százaléka egy sor rituálét hajlandó lenne elvégezni, ha ezzel győzelemre segíthetné kedvenc csapatát – derült ki a Coca-Cola Zéró Cukor felméréséből. Az UEFA EURO 2024 hivatalos alkoholmentes italszponzoraként...

Megdöbbentő: közel 600 millió euró hiányzik majd az EB-ről

Csaknem 600 millió, egészen pontosan 573 millió euró - ez az összeg azokat a klasszisjátékosokat takarja, akikre sokan számítottak, ám már biztosan nem lesznek ott a futball Európa-bajnokságon. „A jelenleg fellelhető információk alapján mintegy 600...

Ma rajtol a MOZ.GO

A veszprémi História Kertben a Ma este gyilkolunk című krimi-vígjáték premier előtti gálavetítésével a mai napon elkezdődik és négy napon át tart a hazai filmek legnagyobb ünnepe, új nevén a MOZ.GO, a Magyar Mozgókép...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...