- Hirdetés -

A Ringier átveszi az Axel Springer részvényeit, egyedüli tulajdonos lesz a magyar cégben is

|

Átveszi a Ringier az Axel Springer részvényeit Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában, Észtországban, Lettországban és Litvániában. Az Axel Springer ezentúl digitális üzletágára összpontosít a jövőben, a stratégiai piacokon, a hírmédia szegmensben a vállalat Németországot, az Egyesült Államokat és Lengyelországot tekinti prioritásnak beruházásai számára. Ennek megfelelően a Ringier és az Axel Springer sikeres vegyesvállalata Lengyelországban változatlanul tovább működik.

A Ringier AG kiterjeszti tevékenységét Kelet-Európában és bővíti nemzetközi portfólióját a médiapiacon, valamint a digitális szolgáltatások piacán: Ennek érdekében átveszi az Axel Springer összes részvényét Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában és a három balti államban, Észtországban, Lettországban és Litvániában. Szlovák érdekeltségeiben a cég alapítója továbbra is kisebbségi részesedéssel rendelkezik majd. A többi országban a jövőben a Ringier csoport birtokolja a részvények 100 százalékát. A részvények átvétele a 2021-es év során lezárul. A tranzakció megvalósításához a felelős helyi monopóliumellenes hatóságok jóváhagyása szükséges. A felek megállapodtak abban, hogy az eladási árat és az átvett részvények értékét bizalmasan kezelik.

A Ringier AG és az Axel Springer SE mintegy 3100 alkalmazottat foglalkoztató vegyesvállalata, a Ringier Axel Springer Media AG, 2010 júliusi megalapítása óta Közép- és Kelet-Európa legnagyobb és legmodernebb médiavállalatává nőtte ki magát. A vállalat széles portfóliója több mint 200 digitális és nyomtatott terméket kínál. A digitális tevékenységek aránya korrigált EBITDA-val 2021 első felében kereken 85 százalék volt.

Az Axel Springer részvényeinek felvásárlásával a Ringier folytatja következetes nemzetközi növekedési és befektetési stratégiáját a digitális szolgáltatások piacán és a médiapiacon. Ezzel a jelentős beruházással a Ringier Romániában és Bulgáriában is megszilárdítja már fennálló tevékenységeit.

„Az Axel Springer részvényeinek átvétele Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában és a balti államokban vállalatunk fejlődésének fontos mérföldköve. Modern médiabefektetőként ezzel a tranzakcióval alátámasztjuk hosszú távú elkötelezettségünket Kelet-Európában. Ezen országok portfóliói megegyeznek elképzeléseinkkel, általuk tovább erősödik a Ringier üzleti ökoszisztémája. Szerbia, Szlovákia és Magyarország ezenfelül megfelelő alapot nyújt a sportmédia terén tervezett digitális stratégiánk kibővítéséhez. Ugyanakkor örülök annak, hogy lengyel médiáinkat és digitális piacainkat az Axel Springerrel közösen fejlesztjük tovább. Befektetéseinket továbbra is együtt irányítjuk ezen a kiterjedt és figyelemre méltó piacon” – fogalmazott Marc Walder, a Ringier AG vezérigazgatója.

Az Axel Springer továbbra is hosszú távú növekedési stratégiájára összpontosít. A vállalat célja, hogy a digitális újságírás területén és a digitális hirdetési portálok között globális vezető szerepet töltsön be. Ehhez a növekedési területeken történő jelentős beruházások mellett elengedhetetlen a fő stratégiai piacokra történő összpontosítás. Ami a hírmédia szegmenst illeti, ebben központi szerepet játszik a Németországban, az Egyesült Államokban és Lengyelországban már nagymértékben digitalizált portfólió.

„Az elmúlt tizenegy év során a Ringier-vel közösen vezetett Ringier Axel Springer Media AG Közép- és Kelet-Európa egyik legsikeresebb vállalatává vált, erős hírmárkákkal és sikeres digitális apróhirdetési szolgáltatókkal. Növekedési stratégiánk keretén belül ezentúl legfontosabb stratégiai területeinkre és fő piacainkra összpontosítunk. Ide tartozik a lengyel nyelvterület is mintegy 40 millió lakossal. Számukra a Ringier-vel közösen folytatjuk lapkínálatunk és apróhirdetéseink digitalizálását és bővítését. Ezúton szeretnék köszönetet mondani minden magyar, szlovák, szerb, észt, lett és litván kolléganőnek és kollégának, valamint a Ringier minden munkatársának az elmúlt években tapasztalt kiváló együttműködésért” – mondta el Jan Bayer, az Axel Springer SE News Media részlegének vezetője.

Vegyesvállalati partnerekként az Axel Springer és a Ringier Kelet-Európában kizárólag a lengyel piacra összpontosít. A partnerek itt már évek óta közösen működtetnek nagy árbevételű és magas EBITDA rátával rendelkező médiamárkákat. Az irányítás folyamatossága Mark Dekan, a vegyesvállalat vezérigazgatója által biztosított.

„Amikor 2010-ben egy gyakorlatilag kizárólag nyomtatott portfólióval (97 százalékos részarányú nyomtatott portfólióval) elindítottuk a közös vállalatot, az volt az elképzelésünk, hogy a nyomtatott márkákat erős digitális piaci szereplőkként dobjuk a digitális piacra. Ma a bevétel kerek 70 százalékát és a nyereség 85 százalékát digitális kínálatunkkal érjük el. Nem csak a már fennálló médiamárkákat vezettük a Ringier-vel közösen sikeresen a digitális korszakba, hanem újabb vezető digitális média- és apróhirdetési márkákat hívtunk életre, amelyek ma a mindenkori piacok legjelentősebb kínálatai közé tartoznak. Szeretném megköszönni minden szlovák, magyar, szerb és balti államokbeli kolléganőnek és kollégának elkötelezettségét, szenvedélyes hozzáállását, és hogy mindig készek voltak akár erőn felül is teljesíteni. Ugyanakkor örülök annak, hogy lengyel munkatársainkkal és a vegyesvállalati partnerekkel továbbra is közösen bővítjük tevékenységünket a térség legnagyobb piacán” – közölte Mark Dekan, a Ringier Axel Springer Media AG és a lengyelországi közös vállalat vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...