- Hirdetés -

A Ringier átveszi az Axel Springer részvényeit, egyedüli tulajdonos lesz a magyar cégben is

|

- Hirdetés -

Átveszi a Ringier az Axel Springer részvényeit Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában, Észtországban, Lettországban és Litvániában. Az Axel Springer ezentúl digitális üzletágára összpontosít a jövőben, a stratégiai piacokon, a hírmédia szegmensben a vállalat Németországot, az Egyesült Államokat és Lengyelországot tekinti prioritásnak beruházásai számára. Ennek megfelelően a Ringier és az Axel Springer sikeres vegyesvállalata Lengyelországban változatlanul tovább működik.

A Ringier AG kiterjeszti tevékenységét Kelet-Európában és bővíti nemzetközi portfólióját a médiapiacon, valamint a digitális szolgáltatások piacán: Ennek érdekében átveszi az Axel Springer összes részvényét Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában és a három balti államban, Észtországban, Lettországban és Litvániában. Szlovák érdekeltségeiben a cég alapítója továbbra is kisebbségi részesedéssel rendelkezik majd. A többi országban a jövőben a Ringier csoport birtokolja a részvények 100 százalékát. A részvények átvétele a 2021-es év során lezárul. A tranzakció megvalósításához a felelős helyi monopóliumellenes hatóságok jóváhagyása szükséges. A felek megállapodtak abban, hogy az eladási árat és az átvett részvények értékét bizalmasan kezelik.

A Ringier AG és az Axel Springer SE mintegy 3100 alkalmazottat foglalkoztató vegyesvállalata, a Ringier Axel Springer Media AG, 2010 júliusi megalapítása óta Közép- és Kelet-Európa legnagyobb és legmodernebb médiavállalatává nőtte ki magát. A vállalat széles portfóliója több mint 200 digitális és nyomtatott terméket kínál. A digitális tevékenységek aránya korrigált EBITDA-val 2021 első felében kereken 85 százalék volt.

Az Axel Springer részvényeinek felvásárlásával a Ringier folytatja következetes nemzetközi növekedési és befektetési stratégiáját a digitális szolgáltatások piacán és a médiapiacon. Ezzel a jelentős beruházással a Ringier Romániában és Bulgáriában is megszilárdítja már fennálló tevékenységeit.

„Az Axel Springer részvényeinek átvétele Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában és a balti államokban vállalatunk fejlődésének fontos mérföldköve. Modern médiabefektetőként ezzel a tranzakcióval alátámasztjuk hosszú távú elkötelezettségünket Kelet-Európában. Ezen országok portfóliói megegyeznek elképzeléseinkkel, általuk tovább erősödik a Ringier üzleti ökoszisztémája. Szerbia, Szlovákia és Magyarország ezenfelül megfelelő alapot nyújt a sportmédia terén tervezett digitális stratégiánk kibővítéséhez. Ugyanakkor örülök annak, hogy lengyel médiáinkat és digitális piacainkat az Axel Springerrel közösen fejlesztjük tovább. Befektetéseinket továbbra is együtt irányítjuk ezen a kiterjedt és figyelemre méltó piacon” – fogalmazott Marc Walder, a Ringier AG vezérigazgatója.

Az Axel Springer továbbra is hosszú távú növekedési stratégiájára összpontosít. A vállalat célja, hogy a digitális újságírás területén és a digitális hirdetési portálok között globális vezető szerepet töltsön be. Ehhez a növekedési területeken történő jelentős beruházások mellett elengedhetetlen a fő stratégiai piacokra történő összpontosítás. Ami a hírmédia szegmenst illeti, ebben központi szerepet játszik a Németországban, az Egyesült Államokban és Lengyelországban már nagymértékben digitalizált portfólió.

„Az elmúlt tizenegy év során a Ringier-vel közösen vezetett Ringier Axel Springer Media AG Közép- és Kelet-Európa egyik legsikeresebb vállalatává vált, erős hírmárkákkal és sikeres digitális apróhirdetési szolgáltatókkal. Növekedési stratégiánk keretén belül ezentúl legfontosabb stratégiai területeinkre és fő piacainkra összpontosítunk. Ide tartozik a lengyel nyelvterület is mintegy 40 millió lakossal. Számukra a Ringier-vel közösen folytatjuk lapkínálatunk és apróhirdetéseink digitalizálását és bővítését. Ezúton szeretnék köszönetet mondani minden magyar, szlovák, szerb, észt, lett és litván kolléganőnek és kollégának, valamint a Ringier minden munkatársának az elmúlt években tapasztalt kiváló együttműködésért” – mondta el Jan Bayer, az Axel Springer SE News Media részlegének vezetője.

Vegyesvállalati partnerekként az Axel Springer és a Ringier Kelet-Európában kizárólag a lengyel piacra összpontosít. A partnerek itt már évek óta közösen működtetnek nagy árbevételű és magas EBITDA rátával rendelkező médiamárkákat. Az irányítás folyamatossága Mark Dekan, a vegyesvállalat vezérigazgatója által biztosított.

„Amikor 2010-ben egy gyakorlatilag kizárólag nyomtatott portfólióval (97 százalékos részarányú nyomtatott portfólióval) elindítottuk a közös vállalatot, az volt az elképzelésünk, hogy a nyomtatott márkákat erős digitális piaci szereplőkként dobjuk a digitális piacra. Ma a bevétel kerek 70 százalékát és a nyereség 85 százalékát digitális kínálatunkkal érjük el. Nem csak a már fennálló médiamárkákat vezettük a Ringier-vel közösen sikeresen a digitális korszakba, hanem újabb vezető digitális média- és apróhirdetési márkákat hívtunk életre, amelyek ma a mindenkori piacok legjelentősebb kínálatai közé tartoznak. Szeretném megköszönni minden szlovák, magyar, szerb és balti államokbeli kolléganőnek és kollégának elkötelezettségét, szenvedélyes hozzáállását, és hogy mindig készek voltak akár erőn felül is teljesíteni. Ugyanakkor örülök annak, hogy lengyel munkatársainkkal és a vegyesvállalati partnerekkel továbbra is közösen bővítjük tevékenységünket a térség legnagyobb piacán” – közölte Mark Dekan, a Ringier Axel Springer Media AG és a lengyelországi közös vállalat vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Vidus Gabriella vezeti a TOP50 médiás rangsort

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett idén a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50-es rangsora élén, ezzel már hetedszer szerezte meg az első pozíciót. A második Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági...

Magyar hősökről készült különleges fotósorozat

Magyar fotográfusokkal együttműködve különleges mobilfotó-sorozattal mutatja be az éjszaka hétköznapi hőseinek életét a Huawei. A Huawei P60 Pro okostelefonnal készített képek exkluzív betekintést adnak három olyan hivatás – kutató-mentők, tűzoltók, polgárőrök – képviselőinek életébe,...

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Nyerő lehet az ingatlanbefektetés

A múlt héten bejelentett szigorítások alaposan átrajzolhatják a megtakarítások piacát a pénzügyi szakemberek várakozásai alapján. A kormányzati szándék egyértelműen az állampapírok piacának erősítése, de emellett az ingatlanbefektetések szerepe is tovább erősödhet a Duna House...

A mélypont után ismét nőtt a hazai vállalkozások száma

Ismét emelkedésnek indult a vállalkozások száma Magyarországon, idén megfordult a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) eltörlése nyomán kialakulni látszó tavalyi negatív trend. A legnagyobb arányú emelkedés az építőiparban, a szállítási ágazatban és a szolgáltató...

Újabb segítség a vállalkozásoknak

Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Vidus, Vaszily, Guttengéber – ők vezetik az idei TOP50-es listát

Hetedik alkalommal végzett a médiapiaci Top 50 rangsor élén Vidus Gabriella, ezzel az első helyek számában beérte Dirk Gerkenst. A listán szereplők többségét a médiavállalatok adták, azonban az idén már több beosztott vezető került...

Vidus Gabriella vezeti a TOP50 médiás rangsort

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett idén a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50-es rangsora élén, ezzel már hetedszer szerezte meg az első pozíciót. A második Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági...

Magyar hősökről készült különleges fotósorozat

Magyar fotográfusokkal együttműködve különleges mobilfotó-sorozattal mutatja be az éjszaka hétköznapi hőseinek életét a Huawei. A Huawei P60 Pro okostelefonnal készített képek exkluzív betekintést adnak három olyan hivatás – kutató-mentők, tűzoltók, polgárőrök – képviselőinek életébe,...

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Podcast

Ha eszközként kezeljük, máshogy állunk hozzá

Talán túl sok sci-fi-t néztünk gyerekkorunkban és azért viszonyulunk fenntartásokkal a mesterséges intelligenciához, aminek ma már a számítógépes játékok világától elkezdve az orvosi diagnosztikáig szinte mindenhol hasznát veszik. De tény, hogy kikerülhetetlen, így kérdés,...

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....