- Hirdetés -

A SEAT idén rákapcsol az elektromosságra

|

Kiemelkedő volt a tavalyi év a SEAT számára. Az elmúlt 12 hónapban a vállalat tovább javított az egy évvel korábban felállított kiszállítási rekordján, az új el-Born tanulmány bemutatásával illetve a SEAT Mii piaci bevezetésével pedig megkezdte elektromos offenzíváját, ezen kívül továbbá prezentálta a márka zászlóshajójának számító Tarraco modell hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatát. Az elektromos megoldások térhódításának ezt a kezdeti szakaszát 5 további modell követi majd 2021. elejéig.

A CUPRA márka 2019-ben teljes gázzal száguldott és bemutatta a CUPRA Formentor és CUPRA Tavascan modelleket, amelyek kifejezetten a márka számára kerültek kifejlesztésre. De emlékezetes marad az év a mikromobilitás iránti elkötelezettség kapcsán is, amely a SEAT Minimó tanulmány, az új e-Scooter koncepció és az új e-Kickscooter tanulmány bemutatkozásában öltött testet.

1. Ismét egy rekord eredményeket hozó év

A SEAT biztos pénzügyi alapokon vágott neki a 2019-es évnek. 2018-ban története legjobb eredményét érte el 294 millió eurós működési eredményével és több, mint 9.991 milliárd eurós forgalmával. A korábbi évhez hasonlóan a SEAT 2019-ben is már novemberben megdöntötte saját kiszállítási rekordját, amikor is 542 800 átadott autóval már egy hónappal az év vége előtt túlszárnyalta a teljes 2018-as évben kiszállított 517 600 járművet.

2. Új vezetők a SEAT volánjánál

A 2019-es évben egy új alelnök csatlakozott a SEAT vezetőségének csapatához. Márciusban Axel Andorff váltotta Dr. Matthias Rabet a kutatás és fejlesztés területéért felelős alelnöki poszton. Júniusban Carsten Isensee vette át Holger Kintscher feladatait, mint a pénzügyek területéért felelős alelnök, szeptemberben pedig Alfonso Sanchat nevezték ki a beszerzés területéért felelős alelnöknek, ő Klaus Zieglert váltotta.

3. A Volkswagen Csoport mikromobilitási törekvéseinek élén

2019-ben a SEAT márkát választották ki, hogy a konszernen belül vezető márkaként határozza meg a városi mikromobilitással kapcsolatos stratégiát és kínálja a megfelelő termékeket. Ebben a témakörben az autógyártó még magasabbra emelte a lécet a Smart City Expo Világkongresszuson, ahol bemutatkozott a SEAT Urban Mobility, a városi mobilitási megoldásokra összpontosító stratégiai szervezeti egység.

4. SEAT Minimó, a tanulmány, ami a mobilitás forradalmasítására született

A barcelonai Mobil Világkongresszuson a vállalat hatalmas lépést tett városi mikromobilitási stratégiájának teljesítésében, itt mutatta be ugyanis a SEAT Minimó tanulmányt, amely egy, a városi közlekedést támogató új mobilitási platformhoz kapcsolódó, különleges tervezésű, tisztán elektromos koncepcióautó.

5. Autógyártóból mobilitási szolgáltató: megosztás magasfokon

A L’Hospitalet de Llobregat városában működő szolgáltatás kibővítésével a SEAT újabb fontos lépést tett az autómegosztás iránti elkötelezettségének igazolására. Ezzel L’Hospitalet de Llobregat lett a második spanyol város, ahol a spanyol márka autómegosztó vállalata, a Respiro megjelent szolgáltatásával. Emellett a Respiro révén a SEAT 2019-ben elindította vállalati autómegosztó szolgáltatását, ahol olyan cégek, mint például a Cuatrecasas választották a SEAT sűrített földgázzal üzemelő járműveit. Ezekkel az autókkal a munkavállalók teljesen ingyen tehetik meg a munkanapjuk során adódó városi útjaikat.

6. A SEAT két keréken vesz újabb lendületet

A Smart City Expo Világkongresszuson a SEAT bejelentette, hogy a vállalat történetében először egy tisztán elektromos e-Scooter motorkerékpárt is felvesz modellkínálatába, amelynek piaci bevezetése 2020-ban várható. A járművet a barcelonai központú Silence közreműködésével fejlesztették, legnagyobb sebessége 100 km/óra, a WMTC tesztek alapján pedig legnagyobb hatótávolsága 115 kilométer lesz.

7. Elrajtolt a márka elektromos offenzívája

A Genfi Autószalonon a SEAT bemutatta el-Born tanulmányautóját, amely az első, SEAT által kidolgozott elektromos jármű. Az el-Born modellel a SEAT lesz a második márka a Volkswagen Csoporton belül, amely a Moduláris Elektromos Platformra (MEB) épülő autót készít majd Németországban. Ezen kívül megérkezett a piacokra az elektromos SEAT Mii, a vállalat első, tisztán elektromos modellje illetve a spanyol autógyártó beszámolt a Tarraco PHEV 2020-as érkezéséről is. Az újdonság egy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid erőforrással és sportos FR felszereltséggel mutatkozik majd be.

8. A SEAT folytatja a digitális transzformációját

A 2019-es Mobil Világkongresszuson a SEAT bejelentette a SEAT:CODE (Centre of Digital Excellence) szoftverfejlesztő központ megalapítását. Az új részleg feladata, hogy a vállalat digitális transzformációját vezesse és a digitalizáció folyamata révén a hatékonyságot növelje illetve hogy azokat az üzleti modelleket erősítse, amelyek a mobilitással, hálózatba kapcsolhatósággal és járműdigitalizációval összefüggő új koncepciókat karolják fel. Ezt az új részleget Sebastian Grams, a márka informatikai vezetője és Carlos Buenosvinos, az új SEAT:CODE technológiai vezetője irányítja, önálló központjuk pedig Barcelona városában lesz.

9. Egy igazán intelligens gyár

A SEAT martorelli gyára 2019-ben igen jelentős előrelépést tett az intelligens, digitalizált és hálózatba kapcsolt üzem létrehozása felé, ezzel pedig továbbra is mércéül szolgál az Ipar 4.0 számára. A 2019-es évben az üzem lett az első spanyol gyár, amely úttörő módon, drónok segítségével bonyolítja az alkatrészek szállítását. A kísérleti projekt keretében kormánykerekek és légzsákok gyártósorhoz történő továbbításáról gondoskodnak, amelyek „just in time” (adott időpontban szükséges) alkatrészként mindössze 15 percen belül a felhasználási helyükre kerülnek.

10. Martorell, az egyre inkább fenntartható üzem

Ezen kívül az idei évben a vállalat olyan intézkedéseket is életbe léptetett, amelyek a hulladéktermelés visszaszorítását és hatékonyabb kezelését célozták meg. Ezt vizsgálva megállapítható, hogy a SEAT 2010. óta 34 százalékkal csökkentette környezeti lábnyomát és olyan intézkedéseket hozott, amelyek mérsékelték a szén-dioxid kibocsátást, a hulladék és az illékony vegyületek mennyiségét, mérsékelték a felhasznált víz és energia mennyiségét és célul tűzte ki, hogy 2025-re 50 százalékkal csökkenti az üzem működésének környezeti terhelését.

Annak érdekében, hogy csökkentsék a martorelli üzem környezetében közlekedő járművek számát, a SEAT 2019-ben elindította Mobike és ByBus projektjeit. A Mobike népszerű kerékpár-megosztó szolgáltatóval való együttműködés keretében a martorelli gyár 100 kerékpárt biztosít dolgozói számára, hogy fenntartható módon, szabadon közlekedhessenek az üzem környékén. A SEAT Metropolis_Lab Barcelona csapata által kidolgozott másik, ByBus projekt pedig igény szerinti buszszolgáltatást kínál a SEAT martorelli üzemének területén a különböző helyszínek között.

11. Középpontban az egészség

2019-ben a SEAT, az IrsiCaixa, a Hospital Clínic, az ITAE Empresas munkatársai és a Harvard T.H. Közegészségügyi Iskolája ismertették az úttörő jellegű globális tanulmány, a MedCARS eredményeit az egészséges életmód multifaktorális változtatásáról. Kutatásuk kimutatta, hogy az egészséges szokások, például a mediterrán étrend és a testmozgás mindössze hat hónap alatt javítja a fontos egészségügyi mutatókat, ideértve a kardiovaszkuláris kockázati tényezőket, az alvásminőséget, valamint a mentális és érzelmi egészséget. A tanulmány által közölt eredmények a teljes társadalomra vonatkoztatható következtetéseket tartalmaznak.

12. Wayne Griffiths az új CUPRA törzsfőnök

A SEAT értékesítés és marketing területekért felelős alelnökét, Wayne Griffithst januárban nevezték ki a CUPRA vezérigazgatójának, aki azóta azon dolgozik, hogy a márka egyéniségét közelebb vigye a különleges emberekből álló, egyedi modellek iránt érdeklődő közönséghez.

13. CUPRA Formentor, egy különleges márka megismételhetetlen tanulmányautója

A CUPRA Formentor koncepciót, az első modellt, amelyet kifejezetten a márka számára fejlesztettek ki, a Genfi Autószalon keretében mutatták be. A CUPRA nagyteljesítményű hálózatról tölthető (plug-in) hibrid erőforrásával szerelt újdonsága egyedülálló vezetési élményt kínál a legkorszerűbb műszaki megoldásokkal együtt. A CUPRA új crossover szabadidőautója magával ragadó megjelenésével, vezető és utasbarát belső kialakításával és kiemelkedő teljesítményével hódít. Az új jármű Martorellben készül, piaci bevezetése pedig 2020-ban indul majd.

14. CUPRA Tavascan, a sportosság újraértelmezése

Szeptemberben a CUPRA egy nagyméretű tanulmánnyal jelentkezett. A sportos megjelenésű, kimunkált belső térrel és a legkorszerűbb erőforrás technológiával rendelkező koncepcióval a márka bemutatta a benne rejlő lehetőségeket. Az új CUPRA Tavascan tanulmány egyesíti az SUV modellek határozott megjelenését és a sport kupék eleganciáját. Két elektromos motorjából az egyik az első, míg a másik a hátsó tengelyen kapott helyet, összteljesítményük pedig 306 lóerő (225 kW). A CUPRA újdonsága a Volkswagen Csoport Moduláris Elektromos Platfromját (MEB) használja, az akkumulátor kapacitása 77 kWh, amely akár 450 kilométeres hatótávolságot is biztosít számára.

15. A CUPRA erősíti globális együttműködéseit

Tavaly szeptemberben a CUPRA globális együttműködési megállapodásról számolt be a márka és az FC Barcelona között, amely értelmében a CUPRA exkluzív autóipari és mobilitási partnerként segíti a szervezetet a következő öt évben. A megállapodás mindkét szervezet rajongói számára egyedi élményeket biztosít majd a városi mobilitási projektek fejlesztésén túl. Így az együttműködés túlmutat a hagyományos partnerségen és mindkét fél világszerte a város népszerűsítésén, az innováció és a fiatal tehetségek bemutatásán dolgozik majd.

A CUPRA által közvetített sportos, versenyszellemmel teli érzés júniusban a padel pályákra is megérkezett. A CUPRA hivatalos nemzetközi szponzorként támogatta 2019-ben a padel versenypályát, célja pedig, hogy ennek a kifejezetten dinamikus ütős sportnak a nemzetközi ismertsége növekedjen. A márka a pálya kiemelt szponzoraként jelen lesz minden országos és nemzetközi bajnokságon a 2020-as és 2021-es évben. Novemberben a CUPRA a Nemzetközi Padel Szövetség (International Padel Federation –FIP) szponzora is lett.

16. A CUPRA új székhellyel a fejlődés útján

Miután – a vezetői csapat kinevezésével és a dolgozók létszámának 50 százalékkal való bővítésével – megtörtént a szervezeti struktúra megerősítése, a CUPRA 2019-ben befejezte új központjának építését is. A SEAT martorelli központi irodája mellett helyet kapó főhadiszállást 2020-ban avatják fel és 2 400 négyzetméteren kínál majd egy nyitott, egy légterű és többcélú, motorsport koncepcióra épülő teret. Formatervezési megoldásai a versenypálya paddock részét idézi, amelyet 10 500 négyzetméternyi természetesen környezet ölel körbe.

17. A márka felpörgeti a fordulatszámot Mexikóban a világ első CUPRA Garázsával

Bővülési stratégiájának részeként az új márka tavaly novemberben bemutatkozott Mexikóban is, ahol felavatták a világ első CUPRA Garázsát illetve megtörtént a CUPRA Ateca piaci bevezetése is. Az első CUPRA Garázs Mexikóváros egyik legexkluzívabb negyedében kapott helyet. A létesítményben megtalálható egy digitális élményzóna, ahol az ügyfelek egy 85 col átmérőjű képernyőn és tableteken álmodhatják meg új autójukat, de ugyanitt megtekinthetik a kárpitmintákat is. A CUPRA Garázsban találunk még egy „Razing” zónát is, ahol a kiállított CUPRA TCR versenyautó mellett versenysporttal kapcsolatos termékek teszik még egyedibbé az élményt.

18. CUPRA Racing: elkötelezetten a motorsport jövőjéért

A CUPRA augusztusban leigazolta Mattias Ekströmöt, mint a márka új nagykövetét. A közismert svéd versenyző csatlakozott a CUPRA csapatához, feladata a márka elektromos versenystratégiájának vezetése lesz, így a CUPRA e-Racer hivatalos pilótájának szerepét is ő tölti be. Az Ekström és a márka között létrejött megegyezés tovább erősíti a CUPRA elkötelezettségét az új elektromos versenysorozatokban való szereplés kapcsán.

Ezen kívül a CUPRA négy CUPRA TCR versenyautóval és pilótával képviseltette magát a WTCC (World Touring Car Championship) sorozatban, ahol a két CUPRA csapat, a PWR Racing és a Comtoyou DHL Racing színeiben indultak a CUPRA nagyágyúi.

A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2019-ben 574 100 gépkocsiját értékesítette világszerte.

A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 15 000 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza, Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca Csehországban, a Tarraco Németországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii electric, a SEAT első teljesen elektormos autója pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...