- Hirdetés -

A sikeres vállalkozó nem magányos farkas

|

- Hirdetés -

Egy vállalkozás indulásakor előnyt jelenthet, ha saját tőkéből indul és minden feladat egy kézben összpontosul, hiszen így a döntéshozatal is gyorsabb. A növekedésnek azonban éppen ez szabhat határt. Ahhoz ugyanis, hogy egy vállalkozás szintet tudjon lépni, már csapatban kell gondolkodni. A megbízható, jól képzett alkalmazottak és a külső szakmai partnerek, tanácsadók teszik azt lehetővé, hogy a vállalkozás a hirtelen növekvő keresletet, egy új üzleti lehetőséget vagy a megváltozott fogyasztói igények kiszolgálását is gyorsan, rugalmasan, biztos pénzügyi háttérrel tudja megugrani.

 

A vállalkozásoknak, az elmúlt évtizedekhez képest, jóval több lehetőségük nyílik a növekedésre a gyorsan változó fogyasztói igények és a vállalkozásfejlesztési programok miatt. Ezek azonban csak akkor érnek valamit, ha élni is tudnak velük. „A mai vállalkozó legfontosabb képessége, hogy gyorsan reagálni tudjon a változásokra, az új kihívásokra. Többek között ebben is segítséget nyújtanak az üzletetide.hu oldalon ingyenesen elérhető e-tananyagok és a tapasztalt szakemberekkel, vállalkozókkal készült inspiráló videók. A gyakorlatba könnyedén átültethető tippek lépésről lépésre segítik a cégeket a vállalkozásindításban és -fejlesztésben” – mondta Rammacher Zoltán, a vállalkozói kedvet ösztönző Cápák között és Az első millióm története c. műsorokat is stratégiai partnerként támogató K&H Bank, kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

Minden vállalkozó jól tudja, hogy ha egy lehetőség szembe jön, azt meg kell ragadni. De mi van akkor, ha a cég a kapacitását tekintve, a pénzügyi lehetőségei vagy egyéb szempontok miatt elérte a korlátait? Bár az indulás jellemzően egyénileg vagy plusz 1-2 fő barát, ismerős bevonásával történik, a növekedéshez már új munkatársak, vezetők vagy akár külső szakmai partnerek, tanácsadók bevonására lehet szükség. Amíg kezdetben a gyors indulást és döntéshozást az teszi lehetővé, hogy egy kézben vannak a feladatok, addig egy bizonyos szint után már a csapatban gondolkodás, a humán erőforrás bővítése – alkalmazotti és vezetői szinten is – sokszorozza meg a hatékonyságot. Eljön ugyanis az a pillanat, amikor a vállalkozó túl sok mindent szeretne egyedül intézni, így saját maga akadályozza a cég növekedését. Például olyan szakterületekkel akar megbirkózni, amikhez nem ért – jellemzően ilyen a pénzügy, a HR, a jog és a marketing –, vagy mert nem tud minden feladatot időben elvégezni. Az online elérhető edukációs tartalmak pedig akkor is segítenek, ha éppen nincs olyan ismerős, elérhető árú szakember, akihez ilyen kihívások esetén fordulni lehetne.

A vállalkozás dinamikus növekedésének másik kritikus pontja a stabil pénzügyi háttér. A megnövekedett megbízások teljesítése, a korszerűsítés, az új piacra való belépés ugyanis finanszírozási oldalról is új megoldásokat kíván. „A külső tőke bevonása egyszerre több szintet is lendíteni tud a vállalkozáson. A likviditási biztonság az egyik legfontosabb szempont a vállalkozás működésében, akár egy körbetartozás okán, vagy a megrendelések hirtelen megugrása esetén. Mindezeken felül pedig megbízhatóságot is tükröz a partnerek és az alkalmazottak felé, ami a mai világban az egyik – ha nem a legnagyobb – érték” – emelte ki a kkv szakember.

Azt azonban, hogy milyen pénzügyi forrás bevonása a legcélszerűbb - kockázati tőke vagy hitel - számos tényező alapján kell mérlegelni:

Tőkebefektetőhöz akkor érdemes fordulni, ha a tőke mellett mentorációra, új üzleti kapcsolatokra is szükség van, cserébe viszont a befektető tulajdoni hányadot szerez a cégben, valamint nyitottnak kell lenni a vele való együttműködésre, esetleges szemléletváltásra.

Banki hitel esetén a célnak megfelelő hiteltípust - beruházási, forgóeszköz- vagy folyószámlahitel - kell kiválasztani, hogy a felhasználhatósága, valamint a törlesztése is jól igazodjon a vállalkozás pénzügyi helyzetéhez, igényeihez. A hitelkamatok költségei jelentősen csökkenthetők a jelenleg is elérhető kamattámogatott konstrukcióknál, mint például a Széchenyi Kártya Program GO! hitelek esetében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjesőt hozott az LG-nek a CES

Az LG Electronics USA számos díjat söpört be a háztartási készülékek, az otthoni szórakoztatás és az üzleti megoldások kategóriáiban az idei CES kiállításon. A vállalat termékei összesen mintegy 150 díjat és elismerést kaptak különböző...

Az Audinál is pörögnek az elektromos autók

A világméretű félvezetőhiány ellenére az Audi még mindig gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton a prémium szegmensben. Ez jól érzékelhető az elmúlt évben átadott teljesen elektromos járművek számán, ami 57,5 százalékkal...

A vásárlókat is érintik az új jogszabályok

Az év elején több olyan jogszabályváltozás lépett hatályba, ami a mindennapi életünket és az általános ügyintézéseket is érinti. Az ingó vagy digitális áruk vásárlása esetén például 6 hónapról egy évre nőtt a kellékszavatosság időtartama....

Ismét szavazhatnak a Tesco vásárlói

Tavaly ősszel 10. alkalommal lehetett pályázni közösségépítő tevékenységek támogatására a Tesco „Ön választ, mi segítünk” programjának keretén belül. A 176 továbbjutott pályázat közül az áruházlánc vásárlói által február 13-ig leadott szavazatok döntik majd el,...

Nagy változásokat hozhat a VR és az AR

Az elmúlt évtizedben számos ígéretes virtuális- és kiterjesztett valóság (VR/AR) alapú megoldás született, a mindennapjainkat azonban mégsem szőtte át eddig a technológia. A világjárvány viszont ezen a területen is lényeges változást hozott, hiszen miközben...

Tízmilliós értékben kaptak digitális eszközöket az iskolák

Baranya, Békés, Hajdú-Bihar, Somogy és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei iskolák jutottak oktatási tevékenységet támogató eszközökhöz a Telenor HiperSuli program és a Magyar Református Szeretetszolgálat közös pályázatán. A digitális felzárkóztatás elősegítése céljából indított pályázaton öt hátrányos helyzetű...

Ezek a trendek hasítanak a közösségi médiában

Világszinten már több, mint négy és félmilliárd ember használja rendszeresen a közösségi médiát, méghozzá átlagosan közel két és fél órát naponta. Az utóbbi két évben közel egymilliárd fővel nőtt az aktív felhasználók száma, részben...

Online marketing: erre kell figyelni idén

Három meghatározó trend alakíthatja az idei évben az online marketinget: a videók előtérbe kerülése mellett az arc felvállalása és a 360 fokos marketingeszközök kerülhetnek középpontba 2022-ben. Napjainkban a hirdetéseknél már nemcsak a klasszikus értelemben...

Magyar szakemberekkel erősít a Diageo

Új vezetőt és brand managereket nevezett ki a Diageo kelet-európai marketing csapata. A szakemberek a vállalat budapesti központjából látják el a Diageo által forgalmazott alkoholos ital márkák marketingkommunikációjával és termékinnovációval kapcsolatos feladatokat a kelet-európai...

Huszonötödik évadával jön a díjnyertes sorozat

Hosszabb böjt és pár különkiadás után végre teljes évaddal térnek vissza a nyomdafestéket nem tűrő kisiskolások. Februártól a Comedy Central nézői is bekapcsolódhatnak a többszörös Emmy-díjas sorozat, a South Park 25. évadjába, mindjárt az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Díjesőt hozott az LG-nek a CES

Az LG Electronics USA számos díjat söpört be a háztartási készülékek, az otthoni szórakoztatás és az üzleti megoldások kategóriáiban az idei CES kiállításon. A vállalat termékei összesen mintegy 150 díjat és elismerést kaptak különböző...

Az Audinál is pörögnek az elektromos autók

A világméretű félvezetőhiány ellenére az Audi még mindig gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton a prémium szegmensben. Ez jól érzékelhető az elmúlt évben átadott teljesen elektromos járművek számán, ami 57,5 százalékkal...

A vásárlókat is érintik az új jogszabályok

Az év elején több olyan jogszabályváltozás lépett hatályba, ami a mindennapi életünket és az általános ügyintézéseket is érinti. Az ingó vagy digitális áruk vásárlása esetén például 6 hónapról egy évre nőtt a kellékszavatosság időtartama....

Ismét szavazhatnak a Tesco vásárlói

Tavaly ősszel 10. alkalommal lehetett pályázni közösségépítő tevékenységek támogatására a Tesco „Ön választ, mi segítünk” programjának keretén belül. A 176 továbbjutott pályázat közül az áruházlánc vásárlói által február 13-ig leadott szavazatok döntik majd el,...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA