- Hirdetés -

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

|

- Hirdetés -

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában pedig épp a PR nyújt segítő kezet – véli Mamusits Péter, az évek óta a hazai ügynökségi rangsor top 3-ban szereplő Lounge Communication ügyvezetője.

A kommunikációs szakma folyamatos megújulása az, ami egyre inkább „helyzetbe hozza” a PR-t. A PR-szakma szempontjából mára szerencsés helyzet alakult ki, az elmúlt évek viszontagságai ebben sokat segítettek. Egyre több vállalat jön rá ugyanis, hogy a kommunikációban is stratégiai gondolkodásra és integrált megoldásokra van szükség. Most világszerte olyan időszakot élünk, amikor hihetetlen igény van a társadalmi és szociális problémákkal való őszinte szembenézésre, a hiteles kapcsolatra és a stratégiai szintű problémamegoldásra. Ez hozta el a PR reneszánszát.

A digitális átalakulás miatt a kommunikáció ma már gyors és alapvetően kétirányú. Mindez azt is jelenti, hogy a szlogenszerű üzenetek kora leáldozott, hiteles tartalomra van szükség a kommunikáció minden szintjén és platformján. Ugyanez igaz a társadalmi felelősségvállalásra is. A fogyasztók mind árgusabb szemmel figyelik, hogy az a cég vagy a márka, amelytől vásárolnak, illetve amelynek a szolgáltatását igénybe veszik, mit tesz a magasabb rendű célok érdekében.

Mindezek mellett fontos szempont a válságkezelés és -megelőzés, amely szintén a hitelességen és őszinteségen alapul. Márpedig ha valamit, azt az elmúlt években mindenki megtanulta, hogy a válság jön, csak az a kérdés, hogy mikor. Ha pedig jön, akkor létfeltétellé válik a kemény munkával felépített imázs.

A cégek számára soha nem látott módon lett fontos a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság. Az egyre tudatosabb fogyasztók, valamint ügyfelek mindinkább elvárják, hogy egy márka vagy vállalat folyamatosan „megindokolja” a saját létezését. „A mi végre vagyunk a világon?” kérdésének vállalati kommunikációs változatára pedig nem elég szőrmentén válaszolni.

Az egyenes válasz a további piaci fejlődés, a növekedés alapfeltétele lett. Ebben – jellegéből adódóan – a PR tud leginkább segítséget nyújtani. A nyitott, sokoldalú és kreatív PR az, ami leginkább képes támogatást adni a vállalatoknak, szervezeteknek a jelen elvárásai közepette.

Ezt ma már egyre többen látják. És aki még nem, az tapasztalja az ennek hiányából fakadó negatívumokat. A vállalatok, a szervezetek mind szélesebb köre számára lesz evidencia, hogy a kommunikációs eszköztárban kitüntetett helye és szerepe van a PR-nek. Persze ez a PR már nem „az” a PR. Mi, szakmabeliek évek, ha nem évtizedek óta azon dolgozunk, hogy meghaladjuk a korábbi képet. Mára azonban nemcsak lehetőség, hanem a fejlődés előfeltétele az eddig is igen széles eszköztár lehető legszélesebbre tágítása. A fejlesztés és a fejlődés esetenként üres lózungból valódi stratégiai iránnyá vált a szektorunkban. Fotós, videós kontent, közösségi média, influenszerek, egyéb digitális platformok vagy a rendezvénykommunikáció mellett minden nap új, a PR területén akár teljesen „tájidegennek” ható megoldásokat, technológiákat kell bevetnünk.

A fogyasztók ugyanis történeteket, hiteles sztorikat várnak. Nem azt, hogy az influenszer felmutasson egy terméket, amelyről azt mondja, hogy „az jó”. Folyamatos és valódi kontentet akarnak, amelybe illeszkedve – maradva az előző példánál – a véleményvezér is az igazat mondja. A megfelelő sztori képes lekötni az embereket, és ha már lekötjük őket, akkor marad idő az üzenetek átadására is. A történetmesélésben pedig mindig is a PR járt az élen. Ez a kulcs, ezért is kell a szó hagyományos értelmében vett technológiai fejlesztésekben gondolkodnia a PR-nek is: a figyelem felkeltésére rendelkezésre álló idő csökkenése megköveteli az innovációt.

A hirdetések kezelésétől kezdve a social median keresztül a kreatív anyagok elkészítéséig, a rendezvénykommunikációtól az MI- és VR-megoldásokig mindent magunkénak vallunk. Mi úgy véljük, hogy a PR maga a kommunikáció. Van, hogy magazint, esetleg könyvet írunk, máskor videót, filmet készítünk, hogy aztán egy élő talkshow szervezésére forduljunk rá, de előtte még egy komplex véleményvezér-tartalomra teszünk javaslatot, hogy aztán az egészet egy a célcsoportunkra szabott podcastadásban beszéljük át. Egyszóval: minden eszközzel a történetet támogatjuk.

 

Mamusits Péter

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...

Az E.ON a Cafét választotta

Régiós médiaügynökségi partnert választott magának az E.ON SE energiavállalat, a tendernyertes a Mediaplus, melynek magyarországi partnere a Café Reklám. 2024-től indul el a közös munka, amelyben a Café az E.ON Hungária Csoport médiatervezési, stratégiai...

Új ügyfél a Positive Adamskynél

Novembertől a Positive Adamsky egészségügyi marketingre szakosodott tagügynöksége, a Positive Health and Care felel a piacvezető magánegészségügyi szolgáltató marketing és kommunikációs feladataiért.A dinamikusan változó egészségügyi szektor komoly kihívások előtt áll, ami új lehetőségeket hoz...

Még mindig alacsony a magyar vállalatok innovációs tevékenysége

A kedvezőtlen gazdasági helyzetben a magyar cégek innovációs tevékenysége változatlanul alacsony szinten stagnál – derül ki a K&H innovációs indexének második féléves felméréséből. A cégvezetők elsősorban a háttérfolyamatok ésszerűsítésére összpontosították újító szándékukat, ezzel igyekeztek...

Újabb szektorban javítanák a nemi arányokat

Szinte minden szektorban egyenlőtlen a vezetők nemi megoszlása, különösen igaz ez az olyan férfiasnak tartott szakmára, mint amilyen a logisztika. Az egész szektorban alulreprezentáltak a nők hazánkban, arányuk csupán 25 százalék. A női vezetők...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

Faültetéssel kompenzál a Spar

Megrendezte, majd kiértékelte az első, karbontudatosságot előtérbe helyező eseményét a SPAR. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének szén-dioxid-kibocsátását a vállalat 392 őshonos gyümölcsfa telepítésével kompenzálja.„A világ, amelyben élünk sérülékeny, ezért mindent meg kell tennünk, hogy a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....