- Hirdetés -

A sokszínűségért és a befogadásért kampányolnak

|

- Hirdetés -

Az előítéletek lebontása és befogadó munkahelyek kialakítása a célja a HBLF EU Sokszínűségi Hónap rendezvénysorozatnak, amelyhez idén számos nagy hazai vállalat és szervezet is csatlakozott, többek között a TESCO, Telekom, Shell, Diageo, KPMG, Jobsgarden, Jysk, Schneider, Kyndryl, Yettel, CETIN, a Praktiker és még sokan mások is. Az Európai Sokszínűségi Hónap célkitűzése, hogy felhívja a figyelmet a munkahelyen és a társadalomban való sokszínűség és befogadás fontosságára, arra, hogy elkerüljük a nemi, faji, vallási, nemzetiségi vagy bármely más alapú munkahelyi diszkriminációt és minél inkább egyenlő esélyeken alapuló társadalmat és gazdaságot hozzunk létre. A HBLF EU Sokszínűségi Hónap keretében számos rendezvény, workshop és beszélgetés látogatható, online követhető.

A Hungarian Business Leades Forum (HBLF) immáron 6. alkalommal veszt részt és az EU Sokszínűségi Hónapon. Istenesné Solti Andrea a HBLF elnökeként meghívást kapott az Európai Unió Sokszínűségi Hónap brüsszeli megnyitó ünnepségére is. Előadásában arról beszélt, hogy a HBLF – az Európai Unió Sokszínűségi Kartájának kizárólagos, hivatalos magyarországi képviselőjeként - milyen lépéseket tett és tesz meg annak érdekében, hogy hazánkban támogassa a sokszínűséget. Beszédében kitért arra is, hogy milyen konkrét programokat indított a HBLF Magyarországon és a vállalkozásoknak milyen lépéseket kell megtenniük annak érdekében, hogy elmozdulhassanak a nemi szempontból kiegyensúlyozottabb vezetés felé.

“Izgatottan várjuk tagjainktól és minden vállalattól, aki elkötelezett a Diversity & Inclusion & Equity iránt, a májusra tervezett programjaikat. Bízunk benne, hogy az idén is nagyon sok érdekes, hasznos, színes programot látunk és népszerűsíthetünk Kartánk honlapján és hírleveleinkben, valamint a közösségi oldalainkon. Ünnepeljük együtt ismét a sokszínűséget és befogadást, osszuk meg jó gyakorlatainkat minél szélesebb körben, különösen azokkal a szervezetekkel és magán emberekkel egyaránt, akik tanulni és fejlődni szeretnének e téren” - osztotta meg Gárdus Zsuzsa, a HBLF elnökség tagja, aki szintén részt vett Brüsszelben a nyitó ünnepségen, képviselve a HBLF Sokszínűségi Kartát. A HBLF delegáció tagja volt H.E. Czakó Borbála is, a HBLF tiszteletbeli elnöke.

“2023-ban a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) kereteiben több közös programot is szervezünk a Sokszínűségi Karta és HBLF tagvállalatokkal. Ezek általában nyitott események, programok és fő céljuk az, hogy jógyakorlatok bemutatásával példát mutassunk és ötletekkel segítsük azokat a vállalatokat, akiknek fontos ez a téma, és kapcsolódni szeretnének a Sokszínűségi Karta közösségéhez. Külön öröm számunkra, amikor a legfiatalabb Karta tagok aktivizálják magukat saját vállalati programokkal, vagy amikor egy “újonc” Karta tagunk segítségül hívja adott sokszínűségi témában már szakértőnek és specialistának számító régebbi Karta tagvállalatot, hogy közösen valósítanak meg dolgozóiknak sokszínűségi programokat” - tudhattuk meg Kovács-Czövek Hajnalkától, a HBLF ügyvezető igazgatójától.

Részletek a programsorozatból

Az #IamRemarkable workshop, mely a Google kezdeményezése, egy világszintű mozgalom, mely célja, hogy mindenki - beleérte az alul reprezentált embereket – képes legyen megünnepelni a szakmai és személyes eredményeit. A TESCO munkavállalóinak szóló programsorozata három fő téma köré szerveződik: nők és családok, fiatalok és generációk, valamint fogyatékkal élők. A Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közössége – MVÜK több programmal is csatlakozik a sokszínűségi hónaphoz. Nők, innováció a digitális világban címmel tart konferenciát, játékalapú workshopot szervez a vezetői döntéshozatal témakörében, valamint az MVÜK Ipari Klub gyárlátogatást szervez a tatabányai Grundfosnál. A Legrand Zrt. fontos küldetésének tartja, hogy támogassák női munkavállalóikat, így májusban nőknek szóló workshopot szervez. A Holland-Magyar Kereskedelmi Egyesület a kulturális sokszínűség jegyében tart előadást „A sokszínű és befogadó vállalatok sikeresebbek, ha igen, miért?” címmel. A Green Business Academy üzleti reggelit tart, mely a természeti biodiverzitás és a társadalmi sokszínűség témaköröket öleli fel. A Praktiker Kft. több programmal is kapcsolódik a rendezvénysorozathoz. Nyílt rendezvénye a klímaválság, a gyermekkori szorongás, gyermekjogok köré épül, workshopot tart a szív és érrendszeri megbetegedésekről és azok megelőzéséről, valamint egy online rendezvényében a Lelki állóképességgel foglalkozik. A Műtárgy.com a Műtárgyak Éjszakája Fesztivállal várja az érdeklődőket, ahol külön hangsúlyt kapnak nők a művészetben, illetve több programjuk a fogyatékkal élőket célozza meg. A Yettel Magyarország Zrt. egy inspiráló napra invitálta a középiskolás lányokat a „Lányok Napja a Yettelnél” címmel, ahol megtudhatták, hogyan került a net a mobiljukra és bepillantást nyerhettek a kulisszák mögé is, hiszen a program Magyarország egyik legmodernebb, legkörnyezettudatosabb irodaházában került megrendezésre. A Ringier Hungary Kft. pedig Magyarországon is bemutatta “Equal Voice” nemzetközi programját, melyről biztosan még sokat hallhatunk majd a közeljövőben. A HBLF Sokszínűségi Karta Magyarország is szervez programokat a hónap során, és számos rendezvénnyel hívja fel a figyelmet a sokszínűség és befogadás fontosságára, többek között Iványi Orsolya menopauza aktivista tart előadást a menopauza-barát munkahelyről, kihívásokról, hogyan érdemes a menopauza témájához közelíteni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Továbbra is kelendőek a luxusingatlanok

Változatlan érdeklődés övezi az ingatlanpiaci kínálat legdrágább otthonait. Egyre nő a valódi luxus iránti igény, amelyet a fővárosi újépítésű, prémium minőségű házak és lakások, penthouse-ok terén egyre nehezebben szolgál ki a piac. Zömében 200...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Üzleti előnyt is jelenthet az Apple csodaszemüvege

Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes,...

A biztosításon is spórolnak a vállalatok

Az MNB által közzétett legfrissebb biztosítói adatsor szerint az első félév végére 186 800 vállalati vagyonbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kapcsolódó féléves díjbevétel összege 64 milliárd...

Kiderült, milyen autókat kedvelnek a magyarok

A különböző karosszériatípusok eltérő igényekhez készülnek. Egyes sofőrök a kis ferdehátúakat választják, mások a tágasabb változatokat, például kombikat vagy városi terepjárókat részesítik előnyben. A carVertical autóipari adatszolgáltató magyarországi kutatása alapján elmondható, hogy a magyarok...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

Rangos elismeréseket kapott a FERLING

A közelmúltban látott napvilágot két olyan toplista, amelyen a pécsi székhelyű PR-ügynökség, a FERLING Kft. vezetői is elismerésben részesültek. A FERLING alapítója és egyben ügyvezető igazgatója, Ferling József is szerepel hazánk legelismertebb PR- és...

Kiderült: jelszavak nélkül biztonságosabb a kibertér

A biztonsági szakértők évtizedek óta jövendölik a „jelszómentes jövőt”, amely a jelek szerint már valóban a küszöbön áll. A FIDO 2 szabvány terjedésével ugyanis hamarosan tényleg búcsút inthetünk végre a jelszavaknak. A jól ismert...

Új műsor érkezik októberben a Spíler TV-re

Az őszi szezonban új műsor és új képernyősök is érkeznek a Spíler TV-re. A TV2 sportcsatornájának műsorvezetői csapatához csatlakozik Gelencsér Tímea, Szedmák Zita és Lissák Laura, október elsején pedig rajtol a Sunday Stadium. (kiemelt...

Márkamenedzserek toplistájával jön a Business Lounge

A Business Lounge szeptember 27-i adásában Vaszary Ádámmal, a Signature40 lista társalapítójával lesz beszélgetés a rangsor hátteréről, arról, hogy honnan jött az ötlet, és miért érezték úgy, hogy szükség van még egy listára. (kiemelt...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több támadás éri a sporteseményeket

A sport– és szórakoztató rendezvények gördülékenyebb és kényelmesebb lebonyolításához egyre több digitális szolgáltatást vesznek igénybe a helyszínt biztosító intézmények és a szervezők. Emiatt megnőtt a háttérinfrastruktúrák sérülékenysége, kedvező célpontot kínálva a kiberbűnözőknek. A Cyber...

Továbbra is kelendőek a luxusingatlanok

Változatlan érdeklődés övezi az ingatlanpiaci kínálat legdrágább otthonait. Egyre nő a valódi luxus iránti igény, amelyet a fővárosi újépítésű, prémium minőségű házak és lakások, penthouse-ok terén egyre nehezebben szolgál ki a piac. Zömében 200...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Üzleti előnyt is jelenthet az Apple csodaszemüvege

Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes,...

A biztosításon is spórolnak a vállalatok

Az MNB által közzétett legfrissebb biztosítói adatsor szerint az első félév végére 186 800 vállalati vagyonbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kapcsolódó féléves díjbevétel összege 64 milliárd...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

Kétmillió fának keresnek helyet

1 fő - 1 fa! – négy éve ezzel az üzenettel indult a 10 millió Fa közösség, mely azóta több százezer fát és cserjét ültetett és tartott életben. Az alapítványt is létrehozó 10 millió...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....