- Hirdetés -

A sport világát is felforgatja a digitalizáció

|

- Hirdetés -

A sportteljesítmény fokozásának legújabb forradalmát a digitalizáció hozta el, mely szemünk láttára teremt új paradigmát mind az amatőrök, mind a profik világában. Hogyan járul hozzá a technológia fejlődése az emberi test tökéletesítéséhez, és hol húzódik az a határ, amelyet átlépve már nem a sportoló, inkább a gép eredményét kellene dicsérnünk? A Magyar Telekom innovációs rendezvénysorozata, a MOST Fórum negyedik kerekasztal-beszélgetése a digitalizáció és a sport jövőjét kutatta.

A fizikai teljesítőképesség határait történelmünk kezdete óta feszegetjük, melynek során számtalanszor elhangzott már, hogy nincs tovább, elértük a maximumot. Felmerül azonban a kérdés: bekapcsolható az emberi testen a teljesítményoptimalizált mód? Szinkronizálhatjuk a pulzusunkat egy sokmagos processzor órajeléhez? Ma már tudjuk, hogy lehet digitális eszközökkel fokozni az emberi fizikum képességeit, azt azonban még meg kell fejtenünk, pontosan mire és hogyan használjuk ezeket a technológiákat. Emberek milliói válhatnak életerősebbé és egészségesebbé pusztán egyszerű okostelefonos appok használatával, ugyanakkor fontos része veszne el az életünknek, ha az állóképesség és az akaraterő ünnepe helyett, sporteseményeink mérnöki fejlesztések seregszemléjévé válnának.

Az ország vezető telekommunikációs szolgáltatójaként a Magyar Telekom több hazai és nemzetközi porondon is kiemelkedő teljesítményt nyújtó csapatot támogat, melyek közül a Fradi idén szerezte meg 30. bajnoki címét, az FTC női labdarúgói idén kupagyőztesek lettek, a Telekom Veszprém pedig ismét magyar bajnok. A Most Fórum negyedik, május 30-ai szezonzáró kerekasztal-beszélgetésén tehát a vállalat két szívügye, a digitalizáció és a sport kapcsolata került terítékre. Az innovációs rendezvényen Kovács Ágnes olimpiai bajnok úszó, Lukoviczki Réka „RobotGirl”, a Suhanj! Alapítvány önkéntese, Dörnyei Balázs, az FTC Női Labdarúgás vezetőedzője, dr. Irmai István egyetemi docens és Szabados Gábor sportközgazdász vitatták meg tapasztalataikat a témával kapcsolatban.

A sydney-i olimpián aranyérmet szerző Kovács Ágnes kiemelte, hogy a technológia segítségével ma már akár hobbi-, akár élsportolók számára személyre szabott edzésterv is összeállítható, illetve segítségünkre van a megfelelő étrend kialakításában, egyes enzimek szinten tartásában is. Az FTC női labdarúgó csapatának vezetőedzője, Dörnyei Balázs szerint a technikai eszközök az edzői munkában is jelentős változásokat hoztak. „A meccsek mély elemzéséhez nem elég a játékidő alatt átélt vizuális élmény, ennél sokkal alaposabb betekintést kaphatunk a digitális forrásokból. Különböző szenzorok és az általuk mért adatok segítségével ugyanis van lehetőség arra, hogy visszanézzük a játékosok teljesítményét, valamint az okoseszközök adatai az edzésre való felkészülésben is segítenek” – mondta a szakember.

Hasonló gondolatokat fogalmazott meg Szabados Gábor sportközgazdász is, aki hozzátette: “a digitalizáció a hatékonyabb sportszakmai munka mellett szervezeti változásokat is hozott, hiszen kitermelt egy új edzői generációt, és a számszerűsített adatok révén a sportmenedzsereknek is nagyobb rálátást biztosít az edzők munkájára.” A Testnevelési Egyetem docense, dr. Irmai István a technológia megismerésének felelősségére hívta fel a figyelmet: „nagyszerű, hogy az okoseszközök hatására egyre többen mozognak, de azt is fontos lenne elsajátítani, pontosan miben lehet hasznunkra a digitalizáció, hogyan segíthet a teljesítményfokozásban, az eredményesség elérésében. Az okoseszközök ugyanis sokkal több adatot továbbítanak nekünk, mint amit legtöbben képesek vagyunk feldolgozni és helyesen értelmezni.”

Az idén februárban indított MOST Fórum az elmúlt hónapokban összesen négy fontos téma, az egészségügy, a munkaerőpiac, a kultúra és végül a sport területén mutatta be a digitalizáció aktuális és jövőben várható hatásait. A májusi, szezonzáró kerekasztal-beszélgetés után a rendezvénysorozat szeptembertől új témákkal folytatódik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA