- Hirdetés -

A sportmarketingben az innováció visz előre – interjú Bánhegyi Zsófiával

|

Nem kevesebbet szeretnénk, mint Magyarországon a nagyvállalati hirdetők között a legjobbnak lenni, a közösségi médiától a kampányaktivitásig a sportmarketing területén – mondja Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatójával Szoboszlai Dominik elhappolásáról, a magyar Eb-esélyekről és a Fradi erejéről is beszélgettünk.

- Milyen szerepet tölt be a sport az Szrt. tevékenységében?

- Kettős szerepet játszik, és mindkét terület igen meghatározó. Egyrészt a sportfogadási szegmens mára a forgalmunk több mint 60 százalékát adja és rendkívül dinamikusan nő, amelynek a menedzselése eltérő megközelítést igényel egy lottó- vagy sorsjegyszegmenstől. Másrészt együttműködünk a hazai élsport legnagyobb klubjaival, szövetségeivel a magyar sport sikereiért és a fogadói célcsoportjaink eléréséért.

- És milyen szerepet tölt be a munkádban?

- Teljesen áthatja, a mindennapjaim része. Egyrészt a sportfogadás területén most izgalmas időszakot élünk át, hiszen megnyílt az online piacunk, és intenzív hazai verseny alakult ki, ahol a piacra viteli gyorsaság felértékelődik. Másrészt a marketing területén egyedülálló lehetőségeket ad számunkra a téma, de itt nagyon magas a léc, ha a nemzetközi megoldásokat, jó példákat nézzük. Az még nem elég, ha megjelennek az üzeneteink évente 3500 mérkőzésen egy hervadt logóval. Ma már a sportmarketingben az innováció visz előre, és itt nem kevesebbet szeretnénk, mint Magyarországon a nagyvállalati hirdetők között a legjobbnak lenni, a közösségi médiától a kampányaktivitásig.

- Úgy tudom, sok meccsen kint vagy a stadionokban. Ennyire szeretsz kijárni, vagy csupán „hivatalból” vagy ott?

- Tényleg sokszor találkozhatsz velem elsősorban foci- és kézilabdameccseken, de ebben nem vagyok egyedi a kollégáim közül. Nálunk a sport szeretete szerintem egyszerűen beépül a mindennapjainkba, mert körülvesz minket töményen a munkánk során. Hivatalból is sokat járok mérkőzésekre, professzionális díjátadónak is számítok… De viccen kívül, a kereskedelmi és marketingmunkám legszebb része a sporttal való kapcsolat. Most forgattuk a futballválogatott tagjaival és Marco Rossival a Tippmix-kampányfilmünket, erre azért valljuk be, kevés helyen lenne szakmai lehetőségem.

 

 

- Ma itthon talán az Szrt. az egyik legnagyobb együttműködő partnere az élsportnak. Miért vállaltok ekkora szerepet?

- A többi hazai nagyvállalat szerepvállalásán szerintem túlmutat a mi jelenlétünk, mivel a nemzeti lottótársaság nemcsak márkát épít a sportban, hanem közvetlenül kapcsolódik az alaptevékenységünkhöz, a sportfogadáshoz. Kizárólagosan kínáljuk a hazai legfontosabb sportágak fogadásait a magyar fogadóknak, így rendkívül fontos számunkra, hogy a kilátogató vagy mérkőzéseket követő milliós szurkolótábort közvetlenül elérjük az üzeneteinkkel, hiszen ők a legaffinisebbek a sportfogadásra. Ugyanakkor természetesen, hasonlóan más európai lottótársaságok missziójához, mi is szerepet vállalunk a magyar sportsikerek létrejöttében, az egyik legnagyobbat Magyarországon.

- Merre tart a sportfogadás globálisan és itthon?

- Robbanásszerű növekedés tapasztalható világszerte, sok országban most formálódnak a szabályozott piacok, így az USA-ban is az elmúlt években erősödött fel a folyamat, de említhetnénk Dél-Amerikát vagy egyes afrikai országokat is. Az online sportfogadás növekedési üteme magas, és az applikációk elterjedése dominál. A szolgáltatók törekszenek a nagy sportligákkal, bajnokságokkal, szövetségekkel való minél szélesebb körű együttműködésre, hogy növeljék a játékosbázisukat. Izgalmas trend, hogy az e-sport az egyik legnagyobb piaccá vált a fogadásban globálisan, és a következő 10 évben a fogadási forgalom az előrejelzések alapján megduplázódik a világban.

- Megnyílt a sportfogadás online piaca – milyen más marketingmegközelítést igényel a verseny fokozódása?

- Most azt várod, hogy a fokozódó versenyhelyzetben kiteregessem a szakmai kártyáimat? Az azért alapvetően elmondható, hogy a monopolhelyzethez képest több változtatást eszközöltünk a marketingben. Többek között elsőként vezettük be az online affiliate marketingrendszerünket a piacon, a hirdetési stratégiánkat alapjaiban megújítottuk a szegmensben, új bónusz engine és stratégia segíti a CRM-csapatunk igazán kiváló munkáját. És persze most jön az Eb-kampányunk…

- Az azért szerencsés volt a számotokra, hogy a külföldi nagy szereplők egyelőre nem igazán léptek be a piacra. Mi lesz, ha mégis jönnek?

- Nem tehetünk úgy, mintha nem lettek volna eddig is jelen a magyar piacon a legnagyobb globális szolgáltatók. A Szerencsejáték Zrt. évek óta sikeresen versenyzett a hazánkban engedély nélkül működő sportfogadási cégekkel, mindvégig egyedüliként betartva a szigorú felelős játékszervezési elveket. Megtanultuk az elmúlt időszakban, többek között a globálisakat folyamatosan figyelve, hogy hogyan legyünk versenyképesek marketingben, szolgáltatásokban, nyereményszorzókban, CRM-aktvitásban. Ez a megszerzett tudás a legnagyobb értékünk a piacnyitást követően is.

- Manapság nálatok milyen szerepet foglal el a futball a többi sportághoz képest? Ezt azért is kérdezem, mert az idén nyáron Eb lesz.

- A fogadási bevétel több mint a felét adja a 60 kínált sportágon belül, ezért mi is kiemelten fókuszálunk rá. Az idei nyár izgalmas lesz, egyrészt háromszor zsinórban kijutott a magyar válogatott az Európa-bajnokságra, amire mindannyian büszkék vagyunk, másrészt ez a fogadási kedvre is nagy hatással van. A válogatott kijutása felhajtóerőt jelent az általános fogadási kedvben is, ami üzletileg egy kedvező hatás számunkra.

- Milyen a futballválogatottal dolgozni? Főleg úgy, hogy megint ott vagyunk az Eb-n.

- Nagy élmény és nagy lehetőség. Az MLSZ-szel jó néhány innovatív megoldást meg tudtunk valósítani. Büszke vagyok arra, hogy nem is olyan rég a Szerbia elleni zárt kapus meccsen a saját social media csapatunk kocsiba ült, és kizárólagos engedéllyel élőzött a helyszínről a pálya mellől, a színfalak mögül közvetítve az eseményeket a követőink számára. Az MTVA közvetítésén túl csak mi voltunk jelen, de mi egy kreatív csavarral a közösségi médiában. Ezek például azok a megoldások, amelyekkel igazán szoros és exkluzív kapcsolatot tudunk kiépíteni a fogadóinkkal marketingszempontból. Úgy látom, hogy ebben egyediek vagyunk itthon a többi nagyvállalati résztvevőhöz képest a sportmarketingben.

- Mit szóltál ahhoz, hogy nem ti, hanem az egyik nagy telkócég vitte el Szoboszlait a kampányába? Nem nektek kellett volna? Ha már…

- Dominik számunkra is példakép, kiváló ötletnek tartom, hogy a magenta színű volt munkahelyem hosszú távú együttműködésre lépett vele, hiszen a német anyavállalat számára is fókuszban van a futball. Egy kreatív csavarral a mi Eb-kampányunkban is megjelenik majd, aminek nagyon örülünk, de a koncepciónk, ahogy említettem, a válogatott több tagjára és a szövetségi kapitányra épül. A Szerencsejáték Zrt. a nemzeti tizenegy kiemelt partnere hosszú évek óta.

- Mérhető-e a sportmarketing ereje, és ha igen, akkor hogyan?

- Külön dedikált reprezentatív sportmarketing-kutatásunk van háromévente, épp az idén végezzük el a frissítését. Egyértelműen tudjuk mérni, hogy hogyan teljesítünk márkahatásban a többi, sportmarketingben erős hazai nagyvállalathoz képest, milyen márkaértékeket erősít nálunk, mennyire szimpatikus és hatékony a megjelenésünk például a fiatal felnőtt korosztály számára. Három éve kiváló eredményeket kaptunk, remélem, ez még javítható is.

- Mik a legújabb trendek, és kiket figyeltek itthon és külföldön mint követendő példa?

- Elsődleges a szurkolói, sportfogadói elköteleződés építése egész évben, a szezonokon átívelve. Illetve megfigyelhető a sportolók, klubok tudatosabb márka- és közösségépítése, amellyel értékesebbé válnak a hirdetők számára is. Kiváló példa erre a Ryan Reynolds nevével fémjelzett Wrexham-sztori, ahol a világ egyik legrégebbi futballklubja és két hollywoodi sztár kapcsolatából nemcsak egy egyedülálló, hiteles marketingsiker lett, de a sikerből finanszírozva a szakmaiság fejlődését nemrég bejutottak a harmadosztályba, és hosszú távon megcélozták a Premier League szintjét.

- Játsszunk egy kis sportfogadást így az interjú vége felé, mivel nyáron foci-Eb és olimpia. Mit gondolsz, hány meccset nyer Magyarország a csoportban?

- Tizennégy meccsen kereszül veretlen a magyar csapat, ami Európában egyedülálló jelenleg. Én úgy látom mint laikus futballszakértő, hogy remek formában kezdhetünk neki a menetelésnek. Mivel két nyertes mérkőzésre van szükség a továbbjutáshoz, szerintem az reális jóslat. Most körülbelül hasonló okosságokat mond 5 millió magyar szakértő az Eb indulásáig…

- Mi lesz a német–magyar meccs eredménye?

- 0–1 Magyarországnak. Volt szerencsém 2021-ben az Allianz Arenában végigkísérni a német–magyar meccset az Eb-n zuhogó esőben, amikor Schäfer gólja után fél óráig azt hittük, megverhetjük őket. Amikor sétáltunk haza magyar mezben a hotelbe a meccs után némileg szomorkásan, utánunk kiabáltak a németek az utcán és gratuláltak a válogatott játékához. Szóval most nyerünk.

 

Simon Krisztián

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...