- Hirdetés -

A Szaharában tesztel a BMW

|

A BMW felépítette a Szaharában a monzai versenypálya tökéletes mását. Az új BMW X5 így a sivatag ősi homokjában is bizonyíthatta kikezdhetetlen terepjáró képességét.

A BMW olaszországi leányvállalata egy páratlan kihívás kidolgozásával népszerűsíti tovább az új BMW X5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 11,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 158 – 264 gramm / km) novemberre időzített piaci premierjét: az újdonságot a világ egyik legmostohább terepén, a Szahara ősi homokjában tették próbára, a monzai versenypálya legendás vonalvezetésén. A látványos megmérettetés helyszínéül a Marokkó egyik legsivatagosabb területeként ismert Merzouga városát választották, ahol a bajor prémiumgyártó a homokdűnék és a sziklák között az 5 793 méter hosszú aszfaltcsík tökéletes mását építette fel. Minden kanyar, minden egyenes és minden sikán méterre pontosan megegyezik a monzai pálya vonalvezetésével, ahogyan az egyes ívek és visszafordítók sugarai és törésszögei is.

A mérnökökből, földmérőkből, technikusokból, munkásokból és pilótákból álló, több mint ötven fős csapat két teljes héten át dolgozott a sivatagban, hogy közösen kidolgozzák eme páratlan kihívás részleteit. A földmérők, mérnökök és építészek előkészületi munkálatai négy napig tartottak, majd négy erőgép és négy teherautó kilenc napon át összesen több mint 3 500 köbméter homokot és földet mozgatott meg.

Az új BMW X5 eközben keresztülszelte Európát, majd megérkezett az áthatolhatatlan marokkói sivatagba, hogy a homokdűnék és a sziklát között felépített monzai vonalvezetésen igazolja kvalitásait. Az újdonság egymás után gyűrte le a világ egyik legnépszerűbb versenypályájának Lesmos, Ascari és Parabolica elnevezésű kanyarkombinációit, a világ egyik legmostohább körülményei között bizonyítva a BMW X modellhez most először elérhető Off-Road csomag képességeit. Az új BMW X5 modellt a BMW Motorrad egyik kiválósága, egy BMW R 1250 GS enduro motorkerékpár fogadta Marokkóban, majd vezette el a kietlen sivatagban felépített versenypályához.

Az új BMW X5: Off-Road csomaggal az abszolút vezetési élményért

A világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő BMW X modellcsalád kategóriateremtő úttörője, a BMW X5 immáron negyedik nemzedékébe lép, miközben kisugárzása és korszerűsége tekintetében is túlszárnyalja elődjeit. Az új BMW X5 az autóipar legfejlettebb innovációs tárházával kecsegtet, az eddigi legmeggyőzőbb formában keltve életre az SAV (Sports Activity Vehicle) járműkategória kiemelkedő kvalitásait: a kikezdhetetlen terepjáró képesség és a hamisítatlan vezetési élmény egységét. Az újdonság – elődmodelljeihez hasonlóan – az Egyesült Államokban, a BMW spartanburgi gyárában lát napvilágot.

A kategóriateremtő SAV modell új nemzedékének karosszériajegyei a bajor luxusterepjáró biztonságos és stabil kisugárzását erősítik, az újdonság elődmodellt is meghaladó külső méretei pedig nem csupán a magabiztos megjelenéshez, de az irigylésre méltóan nagy utastérhez is hozzájárulnak. Az új BMW X5 a bajor prémiumgyártó SAV modelljeinek jellegzetes karosszériaarányait viseli, letisztult felületekkel és precíz vonalvezetéssel, amelyek együttesen még tovább fokozzák a nóvum masszív kiállását, biztonságát és fejedelmi méreteit. A részletekbe menően kidolgozott utasteret a modern megoldások és az exkluzív atmoszféra harmóniája járja át.

Az új BMW X5 vadonatúj fejlesztésű futómű-technológiája a modell terepjáró képességét, sportosságát és menetkomfortját egyaránt új szintre emeli. Az újdonság alapfelszereltségének a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) is része, miközben az aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering, BMW X modellbe most először megrendelhető) és aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt BMW M Professional adaptív futómű extrém agilis vezethetőséget és rendkívül dinamikus menettulajdonságokat garantál. Az első és a hátsó tengely légrugós futóműve a bajor prémiumgyártó végtelenül kényelmes utazásra vágyó ügyfeleinek igényeit is maradéktalanul kielégíti: a vezető egyetlen gombnyomással és a BMW Display Key okoskulcsról 80 milliméteres intervallumban változtathatja a modell hasmagasságát.

Az új BMW X5 egyik leginnovatívabb újítása az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Off-Road csomag, amely egy önálló gombon keresztül kínál fel négy különböző vezetési üzemmódot. Az eltérő beállítások aktiválásával a rendszer a modell hasmagasságát, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás karakterisztikáját, a hajtáslánc gázreakcióját, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó vezérlését és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közbeavatkozásának mértékét a homokos (xSand), a sziklás (xRocks), a murvás (xGravel) és a havas (xSnow) útfelület követelményei szerint hangolja át.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

No-code és low-code eszközök hatása a marketingre

A mai digitális környezetben, ahol létfontosságú, hogy lépést tartsunk az innováció sebességével, óriási nyomás alatt állunk, hogy gyorsan és hatékonyan indítsunk kampányokat és digitális élményeket, amelyek rezonálnak a vevőinkkel. A mesterséges intelligencia (MI) és a...

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Átalakulóban a munkaerőpiac

A Process Solutions (PS) friss kutatása jelentős átalakulásokat tárt fel a hazai munkaerőpiacon az elmúlt öt év során a fluktuáció és a munkahelyi létszámok dinamikájáról. A 2019 és 2024 közötti időszakot vizsgálva a felmérésből...

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

No-code és low-code eszközök hatása a marketingre

A mai digitális környezetben, ahol létfontosságú, hogy lépést tartsunk az innováció sebességével, óriási nyomás alatt állunk, hogy gyorsan és hatékonyan indítsunk kampányokat és digitális élményeket, amelyek rezonálnak a vevőinkkel. A mesterséges intelligencia (MI) és a...

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

Don't Miss

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...