- Hirdetés -

A szelfi megjelenése változtatta meg a szépségipart (x)

|

Andrew Moulton, a forradalmi fejlesztéseiről ismert Crown Aesthetics alelnökével és nemzetközi kereskedelmi vezetőjével beszélgettünk a szépségipar teljes átalakulásáról és a vásárlói igények változásáról. (x)

Amióta a szakmában dolgozik, a piac drámaian megváltozott, mesélte Andrew Moulton, a Crown Aesthetics alelnöke és nemzetközi kereskedelmi vezetője. A legfontosabb különbség szerinte, hogy annak idején nem létezett botox, lézeres szőrtelenítés és fillerek sem. A nők számára a műtéti beavatkozásokon kívül csak az erős kémiai anyagokat használó hámlasztó kezelések voltak elérhetőek, amelyek használata akár hetekre is a négy fal közé kényszerítette őket. A technológia viszont rengeteget fejlődött az elmúlt három évtized során. „Hosszú utat tettünk meg, ahhoz hasonlítanám, mintha az iPhone 1-től az iPhone 16-ig jutottunk volna” – mondta Moulton, hozzátéve, ahogyan a tudomány változik, úgy változnak a vásárlói igények is. „Annak idején nem volt szelfi, a nők és a férfiak pedig nem vizsgálgatták annyit saját arcukat és bőrüket, mint most.”

A közösségi média miatt a külsőnkkel kapcsolatos mérce nagyon magasra került, a különböző filtereknek köszönhetően talán túl magasra is, de tagadhatatlan, hogy az esztétikai biznisz virágzik. „Húsz éve az emberek hajlandóbbak voltak beletörődni a hosszú hatóidőbe. Idézzük csak fel az egykori, igen agresszív hámlasztókezeléseket, amik miatt akár hetekig otthon kellett maradnunk, mire elmúlt a pirosság az arcunkról. Ma viszont a sűrű mindennapok, a zsúfolt és rohanó életmódunk miatt erre nincs időnk, fontos kritérium egy kezelésnél tehát az is, hogy akár másnap visszamehessünk dolgozni.”

Megváltoztak a trendek a bőrápolásban is

Moulton meglátása szerint ma a vásárlók olyan non-invazív kezelésekre vágynak, amelyektől jobban néznek ki, de az eredményre nem kell heteket várni és a velük járó diszkomfort is minimálisra csökken. Az ipar pedig igyekszik ennek fényében fejleszteni a termékeket, eljárásokat. Napjainkban a szépségipar vezető kulcsszavai közé a „természetes”, a „holisztikus”, az „üde”, a „clean”, a „ragyogó” kifejezések tartoznak, a szakember szerint a vásárlók olyan termékeket és beavatkozásokat keresnek, mellyel az eredmény olyan lesz, mintha semmit sem csináltattak volna meg magukon. A trend elmozdulni látszik a természetesség irányába, az arányos feltöltés a divat, viszont „a természetesség továbbra sem egyenlő a bőrünk elhanyagolásával”.

A szakember azt is elmondta, hogy mára azok a beavatkozások, melyek egykor luxusnak számítottak, jelentős társadalmi rétegekben szinte szükségletté váltak. Korábban éveket kellett spórolni egy-egy ilyen procedúrára, azonban ma már sokaknak ott vannak a költségvetésében, a szavaival élve „hajlamosabbak vagyunk feláldozni az evést egy szépségkezelésért cserébe”. Az Amerikában született alelnök már jó ideje Európában él és dolgozik, így van rálátása mindkét kontinens szépségtrendjeire. Ezzel kapcsolatban azt mesélte, hogy az USA még mindig kicsit hátrányban van az európai országokkal szemben a természetes beavatkozások terén, ott továbbra is divatosak a durva vegyi anyagok, de hasonlóság, hogy mindenki azonnal akarja az eredményt.

Keresd a tudományt

Viszont a fejlődésnek hátulütője is van, ugyanis a piacon rengeteg a fals információ és az ezekből fakadó, valóságot nélkülöző elvárás azzal kapcsolatban, hogy hogyan fog kinézni a végeredmény. Moulton arra figyelmeztet: az embereknek meg kell tanulniuk, hogy neves orvosokhoz vagy klinikákhoz forduljanak, ahol a kezelések tudományos háttérrel bírnak, és elérhetőek az orvosilag megalapozott bizonyítékok a procedúrák sikerességéről. „Sokan a reményt árulják, mindenféle alap nélkül.” Ahhoz, hogy ezeket elkerülje, a vásárlónak is van házi feladata: utána kell olvasnia a dolgoknak és alaposan tájékozódnia kell, mielőtt kiválasztaná azt a szakembert vagy klinikát, akivel vagy ahol szeretné elvégeztetni az adott beavatkozást. Ne azt nézze, hogy melyik a legelegánsabb vagy épp a legolcsóbb hely, hiszen van, hogy a konzervatívabb intézmény váltja be leginkább a hozzá fűzött reményeket.

A Crown Aesthetics legújabb termékcsaládjának kifejlesztését például tízéves kutatómunka és száz különböző tudós, orvos együttműködése előzte meg, mely során képesek voltak azonosítani egy olyan baktériumtörzset, mely mobilizálja az antioxidánsokat, fehérjéket és polipeptideket, javítva ezzel a bőr textúráját egészségét - a bőr saját erőforrásait felhasználva tünteti el a napfény okozta elváltozásokat, a finomvonalakat és ráncokat.

„Ez a termékcsalád például már nem a bőrápolás, hanem „biomcare” kategóriájába tartozik, vagyis a mikrobiomot változtatja meg olyan formán, hogy a bőr saját baktériumait használja fel annak helyreállítására. Hogy egyszerűbb legyen megérteni, ami a probiotikum az emésztőrendszernek, az a BIOJUVE a bőrnek” – mondja a szakember. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...