Ismét a Sztárban sztár leszek bizonyult a hét legnézettebb műsorának. Viszont az RTL Klub összességében megint nyerte a hetet, hétköznapokon kifejezetten nagy előnnyel.
Az elmúlt hét napban egy kicsit csökkent az RTL Klub és a TV2 közötti főműsoridős különbség. Előbbi 14,9, utóbbi 10,5 százalékos közönségarányt hozott össze, azaz a differencia 4,4 százalékpontot tett ki. A hétfőtől péntekig terjedő időszakot az RTL Klub nyerte, a szombati és a vasárnapi főműsoridőt pedig a TV2. Szám szerint ez úgy nézett ki, hogy a hétfőtől péntekig az RTL Klub főműsoridős közönségaránya 14,9 százalék, a TV2-é – kevesebb mint a fele – 7,3 százalék volt. A TV2 szombaton 15,7 százalékot, vasárnap 19,6 százalékot hozott. Az RTL Klub a szombati és vasárnapi főműsoridőben is 15,1 százalékos közönségarányt ért el.
A komplett csatornaportfóliók terén az RTL Magyarország 25,7 százalékos, a TV2 Csoport 22,7 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. A nemzetközi portfóliók versenyében a múlt hétnek leginkább a ViacomCBS-nél örülhettek, hiszen 6,3 százalékos share-t produkáltak a televízióik. A Sony és az AMC csatornái összességében 4,8 és 4,7 százalékos közönségaránnyal zárták a hetet.
36. hét / 35. hét / 34. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14,9% / 15,7% / 12,8%
TV2 – 10,5% / 9,7% / 8,7%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (36. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 5% (3,7%)
Híradó – 16,7% (15,3%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,6% (14,2%)
Keresztanyu – 16,4% (17,4%)
Survivor – 14,5% (15,5%)
TV2
A bosszú csapdájában – 10,4% (13,2%)
Tények – 11,7% (15,5%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 9,5% (11,2%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 8,9% (9,1%)
Totem – 7,1% (7,3%)
A hétköznap délutáni sávban továbbra is erős volt a TV2, viszont az esti hírműsoroktól kezdve a főműsoridő végéig nem igazán találtak fogást az RTL-es műsorokon. Különösen a Totem eredménye lehet csalódást keltő számukra.
Ami viszont egész jól működik a TV2-n, az a Sztárban sztár leszek legújabb évada. A szombati adás 20,8 százalékos, a vasárnapi adás 24 százalékos közönségarányt ért el. Mindezt úgy, hogy az RTL Klub kifejezetten erős műsorokat sugárzott velük szemben. Szombaton A mi kis falunk „normál” epizódja 19,5 százalékos, a válogatás rész pedig 15,6 százalékos share-t produkált. Vasárnap az Álarcos énekes 17,4 százalékos közönségaránnyal futott. Ez utóbbi amúgy nem rossz eredmény, de még ezzel is kikapott a Sztárban sztár leszektől.
Az elmúlt hét legnézettebb műsora a Sztárban sztár leszek volt, ami a 18-49 éveseknél 360 ezer, a teljes lakosságnál 974 ezer nézőt vonzott. Ezzel a TV2 műsorai közül messze a legjobban teljesített.
Az RTL Klub legnézettebbje a 18-49 éveseknél az Álarcos énekes volt 264 ezer nézővel, a teljes lakosságnál pedig a Keresztanyu csütörtöki adása vonzotta a legtöbb, 689 ezer nézőt.
A 18-49 éveseknél beverekedte magát a műsoros top 10-be a vasárnapi Forma-1 futam is, amire 164 ezren voltak kíváncsiak a kereskedelmi célcsoportból. A teljes lakosság köréből pedig 424 ezer nézőt ültetett a képernyők elé a verseny. A Forma-1 jobb eredmény ért el, mint a szintén az M4 Sporton közvetített Magyarország – Andorra mérkőzés. A szerda esti meccs a 18-49 éveseknél 137 ezres, a teljes lakosságnál 366 ezres nézettséggel futott.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.